Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Pragnę się przywitać gdyz jestem nowy na forum


A zaczynając temat rodzice zakupili e61 w której trochę było do zrobienia


Mechanika oraz elektryka i po malu ogarniam wszystko

Napisze co zostało wymienione

Nowe okładziny ręcznego

Cały mechanizm tylnej szyby czyli otwieranie szyby jak i mechanizm wycieraczki wszystko już działa jak trzeba masę błędów różnej maści większość już ogarniętych


Nowy IC

Nowe świece żarowe

Nowa odma

Swiezy olej i wszystkie filtry

Silnik przepłukany Liqui Molly

Oraz 2 razy dodane dodatki do czyszczenia wtrysków LM

Nowy rdzeń turbiny firmy melett i właśnie tu jest problem

Zostało to zmienione bo stare turbo pluło olejem w wydech jak i w stronę IC

Oraz auto kopcilo dosyć mocno

Obstawiałem na wtryski, turbo oraz odmę


Korekcję wtrysków jak i przelewy zrobione


Przelewy robione w 1 minute 5 cyl po 15 ml jeden 18 i to właśnie 4 na którym są większe korekcję

IMG-20211112-112217.jpg

IMG-20211109-174613.jpg


Ale do sedna gdyż problem jest z nowym rdzeniem gdyz pluje olejem w kierunku IC jak i trochę w wydech

Czy jest możliwość że nowy rdzeń ma podobne uszkodzenia jak stary?

Splyw oleju drożny

Ciśnienie oleju prawidłowe




Mam jeszcze pytanie odnośnie przebiegu bo z błędów w ista wynika że modul syreny alarmowej ma zapisany przebieg 524 tys a pozostałe 356

Jest mozliwe że syrena alarmowa zapisuje stan przebiegu?

Albo jakiś moduł nią Sterujący




Proszę o jakieś sugestie bo już napisałem do sprzedawcy odnośnie reklamacji

Edytowane przez Audi320ps
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kto robił tą turbinę?

Wydech masz kompletny czy już bez kata i dpfa?


Filtr powietrza zmieniony ?

Olej jaki ?

Turbo przed montażem było zalane olejem na pierwszy rozruch?

Może to olej nie z turbo a z odmy?

Jak silnik ma mocne przedmuchy to nowa odma też nie da rady.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Turbo robiłem sam, kupiłem rdzeń i wymieniłem

Oczywiście było napompowane olejem przed odpaleniem kilkukrotnym kreceniem rozrusznikiem na odpietych wtryskach

Odma nie ma na to wpływu bo odłączona od dolotu dmucha tylko mgiełka brak oleju

Zresztą te auto nigdzie jeszcze nie jeździło turbo tyle co zostało zmienione i auto trochę pochodziło


Filtr oczywiście nowy

olej 5w30 elf evolution


Specjalnie po zdjęciu starej turbiny odpaliłem silnik bez niej i sprawdziłem czy przypadkiem z kolektora olej nie leci ale nic suchutko tylko trochę kopcił ale oleju brak


Wydech nie był kompletny bo poprzedni właściciel usunal kata i dpf


Ale założyłem już nowy dpf coby wyeliminować trochę dym i zapach spalin


Zresztą robiłem na rdzeniu meletta u siebie w A4 b8 gdyż przerabiałem turbo na k04-064 z Audi S3 i tam problemu ze rdzeniem nie miałem a tutaj takie cyrki


Dzis turbina została wyjeta od strony wydechu suchutko tylko oplkopcona że spalin ale na wydech nie puszcz jednak

Ale od strony tłoczącej było mokro i teraz co z tym robić

Splyw oleju sprawdzony było tam wewnątrz taka zaślepka z otworkami nie wiem czy tego nie wyjąć żeby olej miał swobodny odpływ do miski


IMG-20211113-141712.jpg IMG-20211113-141708.jpg IMG-20211113-141702.jpg


IMG-20211113-141848.jpg IMG-20211113-141839.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tą zaślepkę bym wywalił bo nie jest w niczym potrzebna.

W moim M57 nic takiego nie ma.


Ale.

Albo zdjęcie słabe albo ja widzę na krawędziach turbiny ślady obcych ciał?

Jaki masz filtr powietrza?

Wyczyściłeś wszystko od filtra do wejścia w turbo?


Może nagar szlifuje?


No i jakoś tam dużo tego oleju nie widzę. Umyłeś przed foto?


No i pisałeś , że nie jeździłeś tylko na trochę uruchomiony.

Tak go już okopciło?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Tak wyczyściłem przed foto

Na filmiku z yt widać jak leci ten olej zerknij proszę


No właśnie auto nie jeździło zrobiło ma 10km

Troche wokół parkingu dla testów

Może właśnie ta sadza jest od odpalania krótkiego jeżdżenia nie ma kiedy tego przedmuchać

Albo winne są wtryski pośrednio


No właśnie też mnie zastanawia te okopcenie może program za mocny i dlatego tak wali sadza


Filtr nowy zalozony, nie widzę żeby na łopatkach było jakiekolwiek uszkodzenie może zdjęcie takie

Zrobię dzisiaj wyraźne


Tak wygląda nowy dpf ale bardziej zrobiony jako kat żeby trochę wyeliminować kopcenie i smród spalin


Jest ścięty od przodu żeby się pozbyć szchownicy i był lepszy przepływ gdyż brak jest dopalania


Widać też ile oleju było na dole węża wchodzącego do turbo


IMG-20211113-111956.jpg IMG-20211113-122306.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No na filmiku faktycznie sporo.

Popraw ten spływ ale może jest jednak wadliwe. < jest to mało prawdopodobne bo na bank było testowane ale kto wie?>

A ciśnienie doładowania w normie czy przeładowuje?


Nie wiem jak podejdą do reklamacji jak sam składałeś ?


Kolor oleju też nie wygląda jak by był świeży ...


Luz poosiowy jest jakiś czy zupełny brak?


Nie mam też przekonania do elfa w bmw ale to raczej nie jego wina.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

No właśnie ze jest wyczuwalny luz wzdłużny minimalnie czuć

Z tego co sprawdzałem w ista tak nie za wiele jeżdżąc to zadane pokrywa się z rzeczywistym

Olej w dieslu momentalnie się zrobi czarny nawet po wlaniu świeżego

Wystarczy że silnik trochę pochodzi i już cały syf w silniku się zmiesza

A plukalem LM przed wlaniem nowego


Chce jutro podjechać gdzie regenerują turbo czy by mi samego rdzenia na maszynę nie wrzucili i sprawdzili szczelność

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Luz minimalny jest normalnym zjawiskiem.

Bardziej by mnie zastanawiał absolutny jego brak.


Na ciepło pewnie jest jeszcze większy.

Oczywiście to mikrony .


Uszczelnienie turbiny jest labiryntowe i żeby olej nie wyciekał to muszą występować odpowiednie ciśnienia po stronie ciepłej i zimnej. A w zasadzie nadciśnienia.


Jak zalejesz turbo olejem i zatkasz odpływ to olej i tak będzie wyciekał po ośce.


Wątpię w wadę tego rdzenia ale kto wie?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

No to wytłumacz mi skad się bierze ten olej na stronie tłoczącej turbo?

Przecież są nawet filmiki na yt gość ma podlaczony sam rdzeń garreta i meletta bez obudow i żaden olej mu nie wycieka z żadnej strony

Chyba że przytyka po trochu odplyw to wtedy zaczyna się pojawiać olej


Wiem że jak się nie obraca to jest nieszczelne ale skoro ma odpowiednie obroty w aucie to przy szczelnej turbinie nic nie powinno wylatywać


Mam trochę inne pytanie bo wyskakuje mi błąd nastawnika dzisiaj go rozebralem wyczyściłem i przeleciałem trochę hot airem ale na razie nie sprawdzę bo turbo wyjęte

Ale gdyby znów się pojawił to co może być powodem?

IMG-20211112-163514.jpg IMG-20211112-150526.jpg


Pierwszy błąd 3f57

Dziwne jest to bo auto nie traciło mocy jak ten błąd był aktywny

Opublikowano
Jak rozumiem turbo składałeś sam. Z tego co mi wiadomo to nastawnik przy regeneracji turbo należy ponownie skalibrować i może stąd pojawia się u Ciebie błąd. Musi być również odpowiednio ustawiony/przykręcony względem samego korpusu turbiny, u mnie śruby mocujące nastawnik mają plomby gwarancyjne. Turbo mam robione przez serwis boscha też na częściach mellet i też mam troszkę oleju w dolocie, tyle że u mnie na 100% bierze się z odmy, ale jak zrozumiałem swoją odmę wyrzuciłeś z dolotu. Spływ raczej też nie jest problemem bo średnica rurki spływu jest naprawdę duża.
Opublikowano

Tylko ze nastawnika nie ruszałem wogule

Tylko zdjete zabezpieczenia z cięgna i tyle

Bo obudowy zostały stare, śrub mocujących nie ruszałem

Obejrzyj filmik który zalinkowalem jak to wygląda w tej turbinie, mówie o tym oleju

Odpisał gość z aukcji na której kupiłem rdzeń że mam odesłać wysel do producenta na reklamację

Wszystko fajnie tylko ile to potrwa wszystko


Odme mam tylko ze odłączyłem od układu dolotu na czas prób

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może i się nie znam, ale z tego co widziałem proces regeneracji turbo to jak jest już wyrobione i już waliło olejem, to jak zmiana witnika bez sprawdzenia średnicy przy łożyskach i dobraniu odpowiednio większych, a także skasowaniu luzu wzdłużnego ma pomóc?

Jak bym to porównał do zakupu nowego koła i liczeniu, że łożywsko w piaście się naprawi. Na pic w warsztatach do regeneracji turbo tych maszyn za setki tysiaków nie mają przecież, jakby każdy mógł sobie wirnik podmienić i miałoby śmigać jak nowe.

Opublikowano

Ale Ty czytasz o czym ja pisze?

Kupiłem gotowy nowy rdzeń z meletta

Czyli cały środek wirniki itp wyważone fabrycznie więc nie wiem o czym piszesz

Opublikowano

To jest kompletny rdzeń

Co tam chcesz wymieniać?

Przecież wszystko jest nowe


Przecież muszla zimna jest tylko obudowa nic tam nie uszczelnia


Sam KORAS można założyć na maszynę do sprawdzenia szczelności i nie ma prawa lecieć olej, chyba że przytkasz odpływ to wtedy się zgodzę

Screenshot-20211115-155212-com-android-chrome.jpg Screenshot-20211115-155208-com-android-chrome.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz odesłać.

Nie masz wyjścia.

Ja kupowałem od przedstawiciela a nie na allegro. Może na allegro są jakieś odpady lub coś w tym stylu?

Odeślij bo sam nic nie wymyślisz.

Oleju leci za dużo więc coś jest nie tak.


Co do nastawnika to początki jego końca.

Regulację też powinno się zrobić na stole z przepływomierzem.

Samemu to przed rozbiórką trzeba bardzo dokładnie zaznaczyć położenie muszli względem siebie i nie zmieniać geometrii.

Jak wymienisz geometrię to sam już raczej nie ustawisz.


Może pomyśl też nad stosowaniem oleju z aprobatą BMW . Nie wiem czy Elf ją ma.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Ale w tej turbinie nie ma opcji niczego przestawić względem siebie

Sa bolce ustalające więc nic nie da się spieprzyć

Geometria została stara tylko wyczyszczona

Dziś zawożę rdzeń na sprawdzenie szczelności jak będzie puszczać to na gwarancję odsyłam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ten filmik nie koniecznie oznacza odmę.

Podobnie będzie przy nieszczelności Vacum.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Przecież pisałem na początku że została zmieniona na nową

Najpierw dałem ta z separatorem ale zmienilem separator na filtr bo wydaje mi się że lepiej łapie olej


U mnie nie ma takiego objawu ciśnienia pod korkiem oleju bo wszystko jest drożne

Zresztą pisałem że odmę nawet odłączyłem od układu dolotowego żeby to wyeliminować

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisałem to do kolegi powyżej.

U ciebie bez dolotu pluje olejem więc odsyłaj.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Było na wywazarce i sprawdzeniu ciśnienia

I u nich tylko delikatnie się zapocila od strony zimnej


Ojciec odebrał to i chciał montować więc założyłem spowrotem


Zanieszczw filmik jak to wyglądało na wywazarce


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aż postanowiłem się zabrać za swoją odme, bo coś mi zaczął olej znikać ostatnimi tygodniami (turbo regenerowane 1,5 roku temu) i jakie było moje zdziwienie jak ujrzałem coś takiego :shock:



cfjsfKz.jpg

Opublikowano

Aż niemożliwe że w takim stanie masz filtr po 1,5 roku

Ja po kilku odpaleniach i krótkiej jeździe mam już lekko czarny i tłusty od oleju jak się palcami ścisnie filtr

Dlatego założyłem separator zamiast filtra i zobaczę jaka różnica

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba źle zerknąłeś, ten niebieski to nowy - obok leży stara odma była pusta w środku, mechanior mówił że wycieki likwidował rok temu to odmę wymieniał, ale widać jak się samemu nie sprawdzi to tak to wygląda niestety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.