Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Panowie,


Rozważam zakup poniższego auta. Byłem na szybko obejrzeć i zasadniczo wygląda OK (przed zakupem i tak trafi na serwis). Zastanawia mnie tylko jedna rzecz- przy dodawaniu gazu pojawia się "jakby dźwiek jakiegoś wadliwego wiatrak" z silnika. Ogólnie trudno opisać ten dźwięk, ale wydał mi się jakiś podejrzany. Nie jeździłem benzynami. Mam kilka pytań


1. czy to normalne?

2. w samochodzie był robiony rozrząd i uszczelka- czy niefachowa naprawa może generować dalsze problemy?

3. czy auto może mieć niemożliwe do wykrycia nawet na konkretnym serwisie usterki silnika?

Nie chodzi mi o jakieś drobne mankamenty, a wady prowadzące do wymiany silnika. Zna ktoś te silniki?

4. czy coś jeszcze rzuca Wam się w oczy?


Konfiguracja auta ogólnie się podoba- uprzedzając komentarze odnośnie mocy, jest na akceptowalnym poziomie dla przyszłego użytkownika.


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-piekne-bmw-316i-ID6EdM4t.html#9aefe75231

Opublikowano

Hm... dlaczego tak uważasz?

Ogólnie to szukałem 318/320d, ale ciężko znaleźć coś solidnego spełniające wymagania.

Spalanie jestem wstanie przełknąć uwzględniając nawet mierne osiągi (jako opcja jest chiptuning).

Wiadomo, że chciałoby się 335i, ale to zupełnie inna półka cenowa :)

Opublikowano
1)Kultura pracy silnika

2)awaryjność

3) problem przy odsprzedaży


Chip tuning ? Chyba żartujesz

 

1) przyszły użytkownik nie wie nawet co to kultura pracy silnika :)

2) co masz konkretnie na myśli i jakie koszty? Bo kilka stów, czy nawet 2-3k PLN to nie problem...

3) jeszcze kilka lat i wszystkie f30 z początku produkcji (poza top wersjami w super stanie) będę warte grosze...

Samochód ma posłużyć około 5 lat.

Opublikowano
Te dziwne odgłosy o których mówisz w pierwszym poście to prawdopodobnie właśnie ta kultura pracy silnika. A co do kosztów użytkowania to może niech się użytkownicy wypowiedzą. Ogólnie awarie osprzętu oraz niską trwałość jednostki napędowej w stosunku do wspomnianej przez Ciebie jako alternatywa 318/320 d
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Trudno napisać coś mądrego...

Ale spróbuję.


F30 316i N13 136KM to dobra alternatywa dla Volkswagena UP! 1.0MPi 75PS i Yarisa 1.0 VVT-i 69PS.

Tyle, że Yaris VVT-I jest dużo trwalszy. :oops:


Chcesz tanio i dobrze? - tak jak radzą przedmówcy - poszukaj uczciwego 318d w automacie i będziesz zadowolony.


PS.

Dla tych co czytają za dużo gazet - po mieście, czy na krótkich odcinkach, DIESEL BMW też będzie jeździł bez najmniejszego problemu.

I może mieć przebieg powyżej magicznego dla nas Polaków progu 200.000km. :cool2:


Zdekodowany VIN: WBA3A11010J609832

Code / Type F30 / 3A11

Chassis Sedan (4 Doors)

Market Europe (left Steering)

Engine N13 (1.60?l / 100?kW)

Drivetrain Rear-Wheel Drive

Transmission manual

Color Melbourne-rot Metallic (A75)

Upholstery Stoff Track/anthrazit/akzent Rot (BEL2)

Manufacturer BMW AG / Regensburg, Germany

Production Date 2013-09-20


Options

1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge

205 Automatic Transmission Automatic Getriebe

216 Servotronic Servotronic

230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge

248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung

249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad

255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad

258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften

2A6 17"lt/aly Wheels Double Spoke 392 17"lm Raeder Doppelspeiche 392

2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung

302 Alarm System Alarmanlage

320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall

3BE Mirror Caps Black Spiegelkappen Schwarz

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours

428 Warning Triangle Warndreieck

465 Through-load System Durchladesystem

481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer

493 Storage Compartment Package Ablagenpaket

494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar

4AT Int.tr.fini. Black High-gloss Int.leist. Schwarz Hochglaenzend

4DN High.trim Fin. Coral Red Matt Akzentleisten Korallrot Matt

502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage

508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)

520 Foglights Nebelscheinwerfer

521 Rain Sensor Regensensor

522 Xenon Light Xenon-licht

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

563 Lights Package Lichtpaket

5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung

688 Harman/kardon Surround Sound System Harman/kardon Surround Sound System

698 Area-code 2 Area-code 2

6NH Hands-free Facility W. Usb Interfac Freisprechein. M. Usb-schnittstelle

6VB Control Infotainment Steuerung Infotainment

7AC Sport Line Sport Line

7NH Service Inclusive 5/100 Service Inclusive 5/100

879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur

8A1 Language Version Polish Sprachversion Polnisch

8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate

8V1 Ncap Label Hinweisschild Ncap


TFsWXSW.jpg


WmIOJ40.jpg

Edytowane przez miczek.mk

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Miczek.mk dziękuję za Twoją troskę o wrażenia z jazdy, natomiast nie jest ona konieczna.

Zadałem dosyć konkretne pytania- Twoje fetysze motoryzacyjne, które powielasz pod każdym postem mnie nie interesują.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poprawiłem swoją powyższą opinię o N13 na delikatniejszą, oczywiście nadal uważam podobnie jak inni, że przy budżecie około 55.000 zł w BMW - to 318d.

A jak w benzynie? - to mądrzej wybrać coś typu Lexus IS.


PS. I nie chodzi o tę sztukę, bo wygląda na zadbaną, a mówię o tej wersji z N13, z którą "atrakcje" są ZAWSZE.


www_HistoriaPojazdu.gov.pl

Bezpłatny raport z Centralnej Ewidencji Pojazdów

10.11.2021 12:09:13 Wygenerowanie raportu


RAPORT O POJEŹDZIE

BMW, 3L, 316 I

SAMOCHÓD OSOBOWY, KARETA (SEDAN)

1598 cm³, benzyna

Rok produkcji: 2013

VIN: WBA3A11010J609832

nr rej. WE693UL


Dane techniczne

Pojemność silnika: 1598 cm³

Moc silnika: 100 kW

Paliwo: benzyna

Emisja CO₂: 177 g/km

Średnie zużycie paliwa na 100km: 7 l

Liczba miejsc ogółem: 5

Liczba miejsc siedzących: 5

Masa własna pojazdu: 1405 kg

Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy z hamulcem: 1100 kg

Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy bez hamulca: 695 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 1955 kg

Liczba osi: 2

Rozstaw osi: 2810 mm

Rozstaw kół (średni): 1551 mm


Dokumenty

Data wydania aktualnego dokumentu: 16.10.2018

Typ dokumentu: Dowód rejestracyjny

Stan dokumentu: Odebrany przez właściciela/posiadacza pojazdu

Data wydania karty pojazdu: 23.09.2013


Świadectwo homologacji Numer: E1*2007/46*0314*12

Kategoria: M1

Wersja: 6A250000

Wariant: 3A11

Typ: 3L

Polisa OC: aktualna

Badanie techniczne: aktualne

Ostatni stan drogomierza: 131 492 km

Status rejestracji: Zarejestrowany


Informacje, Oś czasu

Dane zagraniczne

2013 Rok produkcji

30.09.2013 Pierwszy właściciel w Polsce (pozostał właścicielem do 09.10.2018)

Właściciel: firma lub organizacja

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: dolnośląskie


03.10.2013 Pierwsza rejestracja w Polsce


27.09.2016 Okresowe badanie techniczne (ważne do 27.09.2018)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: WX/183/P

Odczytany stan drogomierza: 54 625 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


08.10.2018 Okresowe badanie techniczne (ważne do 08.10.2019)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: WX/183/P

Odczytany stan drogomierza: 87 512 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


09.10.2018 Zmiana właściciela

Właściciel: firma lub organizacja

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie


01.10.2019 Okresowe badanie techniczne (ważne do 01.10.2020)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: WX/184/P

Odczytany stan drogomierza: 107 921 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


30.09.2020 Okresowe badanie techniczne (ważne do 30.09.2021)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: WX/184/P

Odczytany stan drogomierza: 123 400 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


01.10.2021 Okresowe badanie techniczne (ważne do 01.10.2022)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: WX/021/P

Odczytany stan drogomierza: 131 492 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


Podsumowanie zdarzeń:

Właściciele (od rejestracji do wygenerowania raportu): 2

Stan aktualny:

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie

Polisa OC: aktualna

Data ważności polisy: 07.10.2022

Badanie techniczne: aktualne

Ostatni stan drogomierza: 131 492 km

Liczba właścicieli: 1

Liczba współwłaścicieli: 0

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.