Skocz do zawartości

Wypadający zapłon- Cyliner5 E61 523i Touring ECE 2499 benz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie:

Tzn. Od jakiś dwóch lat borykam się z problemem nierównej pracy silnika i wywalającej co jakiś czas kontrolki Check Engine. Na komputerze pokazywało różne błędy w tym błąd katalizatora. Serwisowałem go w dwóch warsztatach:

w zwykłym proste wymiany głównie klocki i mechaniczne, grubsze w ASO i tam upierali się że błąd katalizatora to następstwo źle funkcjonującego silnika. Były wymieniane różne podzespoły, czasem tańsze czasem droższe (nawet już nie jestem w stanie napisać co dokładnie bo nie pamiętam) w każdym bądź razie po wyjechaniu z ASO samochód jakiś czas jeździł bez błędów silnik równo pracował, po czym problem z check engine wracał jak bumerang i tryb serwisowy. Brak błędów związanych z elektroniką. Przed wymianą cewek i świec raz pojawił się błąd elektrozaworu vanosa który po wymianie cewek i świec więcej się nie pojawił.


W ostatnim czasie pojawił się problem z wypadającym zapłonem na cylindrze 5

Błąd dotyczył: mieszanki paliwowej na cylindrze 5 i potem poleciały lawinowo błędy dotyczące vanosa, czego wcześniej nie było (brak błędu katalizatora)

Po skasowaniu błędu samochód jeździł normalnie przez 50-100-200km o ile nie wkręciłem go na coś koło 4 tyś obrotów raptownie.


Dziś został zamieniony wtrysk z cylindra 5 na 6 i po zagrzaniu silnika i wkręceniu na obroty dalej wywala błąd cylindra 5


Świece nowe, cewki też (mają ok 3-4 tyś km zrobione) wymieniane w ASO, brak wycieków


Model E61 N53 523i Touring ECE 2499 benzyna


Czy macie może jakieś porady co to by mogło być? albo co mogłoby pomóc?

Opublikowano

Wybacz. Faktycznie trochę się wepchnąłem zw swoim tematem.

Co do twojego problemu to przyjrzałbym się wałkom rozrządu i valvetronika. Jak są wytarte potrafią wychodzić takie hece. Zerknij też na disy czy nie połamane. Niestety często siadają nie wiem jak jest w n53 ale podejrzewam że podobnie jak w n52. Nie trzeba wyciągać kolektora żeby dostać się do małej disy. Wystarczy odkręcić Alternator filtr powietrza przepustnice i masz dostęp do śrub od małej disy.

Opublikowano
Dzięki za podpowiedź. Disa była wymieniana, co do wałków to jestem już umówiony w warsztacie na oględziny. Kurcze tylko robić vanosa to strzeli po kieszeni.
Opublikowano
Na razie nie ma co się na zapas martwić. Niech zobaczą co jest z walkami, czy nie są powycierane. Vanosy można posprawdzać w inpie czy odpowiednio działają. Ewentualnie elektrozawory można wykręcić i poczyscic one są z przodu łatwe do wykrecenia. U mnie też wychodzily błędy vanosa co jakiś czas. Wykręciłem poczyściłem i po temacie. Nic nie wyskakuje odnośnie vanosow

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.