Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od ok 2 lat jestem przypadkowym posiadaczem E53. Samochód to niechciany prezent który z biegiem czasu zaczął mi się podobać ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. Chodzi o to że jest wolny i do dalszej podróży z większą prędkością się nie nadaje a nie jestem typem człowieka który widzi 4tys obr w dłuższej trasie i twierdzi że się fajnie jedzie bo myślę że to pomyłka żeby auto tej klasy i z tą mocą nawet 4x4 miało takie przełożenia jak auto z 1.2 do miasta... . Czy ktoś zna temat blokady skrzyni rozdzielczej tak żeby pozbyć się przedniego napędu i tym samym zwiększyć prędkość osi tylnej. Czy takie rozwiązanie jest możliwe i da się tak jeździć czy z góry trzeba założyć że główny mechanizm różnicowy się rozsypie?Samochód jest mi potrzebny do dłuższych tras lub spokojnego jeżdżenia wkoło komina i nie wybieram się tym w miejsca które potrzebują takiego napędu a zimą jeżdżę tak że nie martwię się o tylny napęd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
X5 przedlift nie ma reduktora tylko zwykły otwarty mechanizm różnicowy na środku. Pozbywanie się AWD nie ma sensu, zmieniasz dyfry na dłuższe i tyle. O ile dobrze pamiętam to 3.0i ma 4.10, załóż 3.91 lub 3.73. Trzeba zmienić przedni i tylny.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

No to właśnie Denoon chyba sobie to tak z tym mechanizmem wykoncypował.

Jak masz zwykły mechanizm różnicowy i zatrzymasz jedną wałek wyjściowy to drugi zaczyna się kręcić z podwójną prędkością :-)

Opublikowano
No to właśnie o to mi chodziło bo niestety w tym aucie nie ma żadnej kontroli nad napędem jak np w xdrive tylko wszystko jest na stałe i jeszcze do tego marne przełożenia... Dlatego pytalem czy ktoś zna temat z praktyki jak chodzi o blokadę tego mechanizmu. Jeśli jest ktoś kto wie czy mechanizm normalnie to wytrzyma to jestem w stanie sam sobie wykonać taką przeróbkę a jeśli ma to zabić ten napęd to zostanę przy tym co jest i będę używał tego w weekend albo oddam to bo ktoś się chyba pomylił jak ten samochód projektował.. niby nawet nie SUV a SAV a przełożenia jak w ładzie nivie..
Opublikowano

Jeśli nawet byś tak zrobił to zwiększysz dwukrotnie prędkość przekazywaną na wał tyny - to trochę zbyt dużo (tak jakbyś zamiast dyfra z głównym przełożeniem 1:4 dał 1:2).

Druga sprawa - tak zablokowany dyfer pożyje tylko chwilę - przecież tam całe obciążenie poszłoby na koła satelitarne - szybko by się zmieliły.


To tak w ramach teoretyzowania - nie ma szans.


Szukaj dyfrów przedniego i tylnego z mniejszym przełożeniem albo to olej. Taki urok silnika 3.0 w ponad dwutonowym klocu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.