Skocz do zawartości

Reflektory przednie Depo


Nemesiz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Planuję zakup nowych lamp do mojej E39. Nie oszukujmy się, nowe oryginały są zdecydowanie za drogie jak na 18-to letnie auto (2003r.), więc postanowiłem, że zamienniki Depo będą dobrym kompromisem, zwłaszcza, że już wymieniałem lampy tylnej klapy (Touring) na ich produkt.


Zgodnie z opisem z tej aukcji:

https://allegro.pl/oferta/lampy-reflektory-bmw-e39-d2s-xenon-ccfl-led-depo-5057236479?fromVariant=6874026614

(Posiada ktoś zdjęcia jak wyglądają zamontowane??)


Lampy są przystosowane do aut przed liftem. Chodzi o wtyczki od ringów oraz kierunków. Pytanie: czy istnieją adaptery które mogłyby mi tutaj pomóc? Odcinanie obecnych i lutowanie tych pasujących nie wchodzi w grę.


Dziękuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak masz polifta to odbłyśniki dajesz do metalizacji, zakładasz nowe regulatory, nowe klosze i lampy żyleta za mniej niż pół ceny. Jeśli xenon to jeszcze lepsze rozwiązanie zakup od Chińczyka EXOX-R 2.0 Jak masz lampy na twardym kleju to najlepiej oddać do zregenerowania niż samemu, ale i tak wychodzi dużo taniej niż DEPO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi Evox-R 2.0 to dałeś mi naprawdę do myślenia i pomysł mi się podoba.

Jesteś w stanie polecić kogoś lub jakąś firmę, która by mi założyła te soczewki + ringi CCFL i wymieniła regulatory wysokości?

Wyświetlił mi się sklep Auto-Gamma, ale jeszcze nie doczytałem/dowiedziałem się czy wymienili by również regulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę miał trochę czasu to wrzucę parę fotek .Na razie opiszę co wymodziłem u siebie .Lampy poliftowe zwykłe halogenowe do e39 były niestety na twardym kleju ,Rozklejanie to jakaś masakra .Jedna lampa spalona w piekarniku -klej nie puścił:) Kupiłem drugą i ...dałem rozkleić do firmy -resztę zrobiłem już sam :cool2: . A mianowicie .W miejsce soczewki hellae55 przyszły bi-ledy Ronan 3" .Było trochę przeróbek bo nie pasowały p&p .Przegwintowywanie śrub montażowych z oryginalnych odbłyśników, dokładanie adapterów etc.. Na tym etapie prawie wszystkie firmy kończą przeróbki .Polerują klosze czyszczą potem nowy miękki klej butylowy i do klienta za 2k od sztuki. Ja postanowiłem pójść krok dalej .W reflektor światła długiego wrzuciłem soczewkę dalekosiężną Morimoto. Całość wnetrza lampy zmatowana w epoksyd i czarny mat. Efekt wizualny jak i w postaci efektu świecenia WOW :shock: Czyli reasumując Mam teraz 2x światło mijania led oraz4 x światła drogowe led . Potęga żwiatła naprawdę.Jazda w nocy to bajka :lol: Teraz koszty .Soczewki Ronan z olx komplet ok 500zł , Morimoto komplet z wysyłką ok 700zł.Klej butylowy do ponownego złożenia lampy 50zł .Rozklejanie w firmie 300zł. Wtyczki chyba ok 30zł Czyli całość ok 1600zł plus moja praca. Za ten projekt co mam zapłaciłbym w firmie ok 4k ..Jak mówię znajdę czas to wrzucę to do galerii zarówno prace z montażu jak i efekt końcowy .No i satysfakcja bezcenna:)) ps: Ceny spalonej lampy w piekarniku nie uwzględniłem :mrgreen:
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Twardy klej jest odporny na temperaturę więc grzanie nie ma sensu. Poddaje się natomiast na nitro lub aceton, niestety nie pamiętam, który rozpuszczalnik zadziałał, ale trzeba praktycznie cały czas polewać. Jak odparuje to momentalnie znowu trzyma. Są jakieś specjalne płyny, ale różnie ludzie je oceniają. Ja miałem jedną lampę na twardy. Musiałem zniszczyć klosz, ale i tak z założenia był do wymiany. Potem walka, żeby wydłubać resztki z rynienki. To jest tak twarde, że masakra, bardziej niż obudowa. Regeneracja tej lampy zajęła mi dwa dni...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mgdz

Byłbym wdzięczny za wrzucenie zdjęć! Też rozważałem zrobienie tego sam, dopóki przedwczoraj nie poszedłem sprawdzić na jakim kleju mam lampy... Oczywiście klej twardy..

Powiedz mi, bo również miałem pomysł zrobić jak Ty: Bi-xenon/led + dodatkowa soczewka na światła drogowe, ale też pomyślałem: dlaczego by nie po prostu po dwie soczewki bi-xenon/led w jednej lampie? Tylko niestety odrobinę martwi i zastanawia mnie kwestia przeglądów? Zrozumiałe, że jeśli ktoś się uprze to będzie kłopot, ale jak to wygląda realnie?


Dużo było kombinowania z kablami? Gdzie kupowałeś konektory?


p.s.

zakładałeś ringi SMD do jazdy dziennej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
... dlaczego by nie po prostu po dwie soczewki bi-xenon/led w jednej lampie?

"Bi" to przesłona, która ze świateł mijania "robi" długie. Nie wiem jaki sens jest montowania dwóch świateł mijania w jednej lampie, poza tym nie wiem jak to chcesz tam upchać. Chyba za bardzo kombinujesz. Zregeneruj oryginalne lampy Xenon, a będziesz miał jasno jak w dzień. Ewentualnie przeróbka na Bi-xenon.Cztery żarówki na długie to aż nad to, tym bardziej, że przy dzisiejszym ruchu drogowym światła długie rzadko kiedy się używa. Ja w ogóle nie podłączałem "Bi". Jest wystarczająco jasno na oryginalnych długich H7 plus mijania.

 

...zakładałeś ringi SMD do jazdy dziennej?

Światła długie jako dzienne nie mają homologacji w E39, a jazda na ringach to tym bardziej proszenie się o mandat. Jak chcesz mieć pod kolor to kup LED markery. Będzie tanio i ładnie, a dzienne zakoduj z długich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mgdz

Byłbym wdzięczny za wrzucenie zdjęć! Też rozważałem zrobienie tego sam, dopóki przedwczoraj nie poszedłem sprawdzić na jakim kleju mam lampy... Oczywiście klej twardy..

Powiedz mi, bo również miałem pomysł zrobić jak Ty: Bi-xenon/led + dodatkowa soczewka na światła drogowe, ale też pomyślałem: dlaczego by nie po prostu po dwie soczewki bi-xenon/led w jednej lampie? Tylko niestety odrobinę martwi i zastanawia mnie kwestia przeglądów? Zrozumiałe, że jeśli ktoś się uprze to będzie kłopot, ale jak to wygląda realnie?


Dużo było kombinowania z kablami? Gdzie kupowałeś konektory?


p.s.

zakładałeś ringi SMD do jazdy dziennej?

 


Tu masz link do paru zdjęć. Niestety nie nastawiałem się do robienia tutorialu. Po krótce wyglądało to tak .Z odbłyśnika została wymontowana stara soczewka halogenowa hella ,była ona mocowana na 4 długich śrubach .Na te śuby po przegwintowaniu został nałożony nowy projektor bi-led Ronan (taki akurat kupiłem) 2 śruby pasowały a kolejne 2 trzeba było połączyć z projektorem na adapterki. W lustrze odbłyśnika tam gdzie była żarówka od świateł długich została zamontowana soczewka dalekosiężna morimoto .Powiększyłem tylko lekko otwór montażowy .Wybór padł na nią ponieważ jest jedyną którą znalazłem w necie a która pasowała wielkością .Jednocześnie jest b dobra jakościowo. Montowanie dwóch biledów do jednego klosza ? Rozważałem taką możliwośc. Ale po pierwsze primo Bi led jest za duży ponieważ odbłyśnik do świateł długich jest dużo płytszy niż ta strona od świateł krótkich i nie zamkniesz klosza .A po drugie primo bi led jest cięższy od soczewki Morimoto i nie wiem czy odbłyśnik nie byłby za bardzo obiązony bo całość trochę waży .A poza tym sam oceń jak to świeci:)


https://photos.app.goo.gl/7SSKvCqzKKH5i3rP7


ps. Co do kabli trzeba tylko połączyć jeden kabelek od otwierania przysłony razem ze światłami długimi .Konektorki dostępne są na portalu aukcyjnym tak samo jak gumowa osłona zamykająca reflektor od tyłu. Nie mam błedów spalonej żarówki ,Ringów nie ruszałem zmieniłem tylko ich zasilanie na żarówkę ledową -świecą teraz na biało i dużo jaśniej


W tej chwili przymierzam się do zoperowania świateł mojego drugiego pacjenta x5 e53 .Nie wiem jeszcze tylko czy zrobię podobnie czyli bi-led Ronan czy może wsadzę mu Evox-R 2.0 bi xenon .Ten drugi pasuje idealnie p&p w miejsce hella e55 które mam w aucie . W e39 miałem zwykłe halogeny to dylematu nie było w x5 mam xenony tak że sprawa do rozważenia .Może ktoś ma jakąś wiedzę czy te evoxy-R 2.0 róznią się od siebie jakością?..Bo widzę że Morimoto też je robi ale są droższe niż u konkurencji :)

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może ktoś ma jakąś wiedzę czy te evoxy-R 2.0 róznią się od siebie jakością?

Evoxy do E39 kupowałem na Ali

https://pl.aliexpress.com/item/32780186731.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fqtYuln

pól roku temu jeszcze przed zmianą przepisów więc cena była atrakcyjna (200zł). Do E53 chyba te same pasują, tak przynajmniej wynika z opisu. Wykonanie określiłbym jako "normalne". Odbłyśnik duży, metalowy, rozstaw otworów pasował tylko musiałem nagwintować szpilki, żeby projektor osiadł w całości na maskownicę, bo była szpara. Osłony przeciwkurzowe też dałem inne, bo oryginalne nie pasowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musiałeś zrobić podobną robotę jak jak z bi-ledem :D , bo przegwintowanie miało podobny cel czyli osadzenie soczewki tak żeby nie było przerwy -dziury między szkłem a maskownicą. Tyle tylko że przy evox chyba pasuje idealnie rozstaw otworów montażowych i nie potrzeba adapterów. Ten Sinolyn też wydaje się być ok ..Evoxy Morimoto kosztują coś ok 130$ .Nie mam wiedzy czy za tą ceną idzie jakość ,i nie wiem czy warto dopłacić :think: . Napisz jak ci się te evoxy sprawują , ps :Co miałeś na myśli mówiąc o osłonach przeciwkurzowych?
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Planuję zakup nowych lamp do mojej E39. Nie oszukujmy się, nowe oryginały są zdecydowanie za drogie jak na 18-to letnie auto (2003r.), więc postanowiłem, że zamienniki Depo będą dobrym kompromisem,


Lampy Depo nie będą żadnym kompromisem raczej kompromitacją :norty:

A tak poważnie kolego jeśli nie chcesz się bawić w to samemu to za 1k z wymianą i polerką kloszy masz jak ci kolega Fuser napisał evoxy -R. .Lampy będą wyglądały jak nowe i swieciły o niebo lepiej . No ale twoje auto i twój wybór :mrgreen:

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gumowa osłona, którą nasadza się z tyłu żarówki. Odbłyśniki evox są głębsze i bardziej wystają, poza tym w E39 oryginalne mocowanie żarówki xenon jest kompletnie nietypowe, przez co osłony gumowe też nie pasują do innych odbłyśników.


Kupiłem więc jakieś uniwersalne


IMG-20210304-133345.jpg


otwór wybiłem otwornicą za pomocą młotka


IMG-20210304-133641.jpg


i efekt końcowy


IMG-20210304-133352.jpg


Co do DEPO to zależy. Jeśli miałbym przedlifta na halogenach to raczej bym kupił identyczne DEPO. Najtaniej i bez kombinowania. Zamiana na lampy polift soczewkowe H7 to słaby pomysł. W soczewce przysłona zabiera połowę światła i świeci gorzej niż lampa klasyczna. Mam takie w drugim aucie. Odbłyśniki zregenerowane, ale nie ma porównania do evox, nawet do zwykłych xenonów. Strumień świetlny: halogen - 1500lm, xenon - 3200lm. Przesłona soczewki w halogenie jeszcze drastycznie zmniejsza strumień świetlny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.