Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam wyciek płynu w f10 520d 184km 2010/11 na króćcu i dolałem łącznie 2 litry płynu prestone. Teraz mam dylemat czy po wymianie spuscic tyle ile zejdzie płynu bez czyszczenia układu i wlac płyn bmw (koncentrat)? Czy jest sens czyścić cały układ chłodniczy? No i druga sprawa jak wygląda odpowietrzenie układu? Problem w tym, że jest podobno jakaś procedura odpowietrzania w której potrzebny jest prostownik, którego niestety nie posiadam (mam zwykły ktory nie chce współpracować z tym autem) Z góry dzięki za pomoc ;)
Opublikowano
Też słyszalne o tej kosmicznej procedurze. U mnie skończyło się na chwilowym odkręceniu korka przy pracującym silniku. Od kilku miesięcy żadnego problemu po wymianie tego króćca.
ad®ian™
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ta kosmiczna metoda odpowietrzania układu chłodzenia dotyczy....

F10, F11, F18 .......N52T

F10, F11....... N53

F06, F07, F10, F11, F12, F13, F18 ...... N55

F07, F06, F10, F11, F12, F13 ..... N63 B40/B44 O 0/1

F06, F10, F12, F13 ....... S63 B44 T 0

F10 ....... N55 hybrydowy 5

F07, F10, F11, F18 ...... N20

F10, F11......... N57 D30 S 1

F10,F11 ........ B47


Odpowietrzanie w twoim silniku wygląda standardowo.......jak w starszych modelach BMW z termicznym termostatem.


Rozumiem , że masz już wymieniony płyn i jego stan zgadza się z miarką w zbiorniku wyrównawczym?


Zastanawiasz się czy teraz wymienić na nowo płyn , na OE....????


U mnie , gdy spuściłem płyn chłodniczy z dolnego węża chłodnicy , to zeszło 5L.


W układzie jest następująca ilość płynu....

520d, 520d wyd........N47 D20 O1.......7L

525d, 525d xDrive .......N47 D20 T1.......8L

520d GT ........ N47 D20 O1........8,4L


Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź :)

Dopiero będę się brał za wymianę tego króćca. No i zastanawiam się czy dużo korzyści przyniesie wymiana płynu na OE jak i tak dwa litry zostaną w silniku?

Czyli wystarczy zalać płyn, na odkręconym korku zostawić odpalony samochód, ustawić max temperaturę i nawiew na pierwszym biegu?

Opublikowano
Ta kosmiczna metoda odpowietrzania układu chłodzenia dotyczy....

F10, F11, F18 .......N52T

F10, F11....... N53

F06, F07, F10, F11, F12, F13, F18 ...... N55

F07, F06, F10, F11, F12, F13 ..... N63 B40/B44 O 0/1

F06, F10, F12, F13 ....... S63 B44 T 0

F10 ....... N55 hybrydowy 5

F07, F10, F11, F18 ...... N20

F10, F11......... N57 D30 S 1

F10,F11 ........ B47


Odpowietrzanie w twoim silniku wygląda standardowo.......jak w starszych modelach BMW z termicznym termostatem.


Rozumiem , że masz już wymieniony płyn i jego stan zgadza się z miarką w zbiorniku wyrównawczym?


Zastanawiasz się czy teraz wymienić na nowo płyn , na OE....????


U mnie , gdy spuściłem płyn chłodniczy z dolnego węża chłodnicy , to zeszło 5L.


W układzie jest następująca ilość płynu....

520d, 520d wyd........N47 D20 O1.......7L

525d, 525d xDrive .......N47 D20 T1.......8L

520d GT ........ N47 D20 O1........8,4L


 

Dzięki za pomoc. Właśnie wczoraj się za to zabrałem i zeszło praktycznie tyle samo płynu.


Jeszcze pytanie. Ile czasu odpowietrza się z otwartym korkiem? Czekać aż się zagrzeje do 90 stopni na postoju? Żadnego odpowietrznika nie znalazłem przy zbiorniku do dokręcenia. Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie to trwało chwilę. Na początku kilka razy strumień pod korkiem "zakrztusił się". Potem już leciało cały czas bez żadnych przerw. Sprawdziłem kilka razy poziom płynu w ciągu tygodnia i zapomniałem o temacie.
ad®ian™
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zakreć korek, auto samo się odpowietrzy.

Sprawdź po jakimś czasie poziom płynu, najlepiej jak będzie rozgrzany , oczywiście uważaj , odkręcaj powoli , w pewnym momencie jak zacznie syczeć to poczekaj aż zejdzie ciśnienie. Jeśli musisz to dolej płynu.


Zwróć uwagę na oringi korka , nie mogą być płaskie , muszą być półokrągłe. Ja u siebie profilaktycznie kupiłem nowy , koszt OE ok 65,- po małym rabacie .


Ja osobiście wymieniam płyn co 5lat . W międzyczasie , np. przed wyjazdem na południe Europy , strzykawką ściągam 1L starego płynu ze zbiorniczka wyrównawczego i dolewam 1L samego koncentratu.

Stosuję koncentrat firmy Motul Inugel Expert Ultra . Jego parametry po zmieszaniu z wodą destylowaną....


Ilość___________temp.__________temp.

koncentratu____zamarzania____września

33%_____________-22°C_________+132°C

40%_____________-30°C_________+134°C

50%_____________-41°C_________+136°C

60%_____________-54°C_________+139°C


Jaką różnice zauważyłem jadąc na wakacje w tym roku i w poprzednim , płyn chłodniczy uzyskiwał Max temperaturę 100°C. Rok temu było to nawet 105°C. .

Olej silnikowy podobnie w tym roku jak i rok temu, dobijał do 103°C. Olej wymieniam zazwyczaj przed takimi wyjazdami aby jak najlepiej pobierał jak i oddawał ciepło.

Edytowane przez Burza1234

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.