Skocz do zawartości

silnik B48 limit kilometrow dla DPF


Paszczaku

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
W silniku B47 jest tak że przy 200 kkm pojawia się błąd w pamięci komputera a przy 250 kkm pojawia się już info na wyświetlaczu i cały czas świeci się trójkąt ostrzegawczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale jak pojawi się ten komunikat z błędem przy 250 kkm to wystarczy aplikacją Bimmer Tool powiadomić ECU o wymianie dpf-a i wszystkie błędy i komunikaty z tym związane znikają, tak że to nie jest żaden problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W NewTis jest informacja ,że jednorazowe wypalanie DPF wytwarza 0,6g. popiołu .

Jest też informacja ,że wypalanie filtra odbywa się obligatoryjnie co 1000km lub wcześniej.

Więc można sobie to wyliczyć....

0,6g x ( 200 000km : 1000km ) = 120g.


1000 km to wynik idealny , myślę że należy go podzielić na pół , czyli wypalanie DPF odbywa się średnio co 500km. Tak więc wychodzi 240 gram.


U mnie też ktoś już grzebał , więc nie jestem w stanie określić ile popiołu jest w filtrze. A mam nalatane 228kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem kilka bmw z DPF-em i wiecej niż 59g popiołu żadna nie miała i przebiegi były w okolicach 200 kkm a ta z 59g sprzedałem znajomemu i niedawno przekroczył 250 kkm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W NewTis jest informacja ,że jednorazowe wypalanie DPF wytwarza 0,6g. popiołu .

.

 

Mam jakies 5tys od resetu filtra , 25 wypalan i 1,2g popiolu (wedlug Tisu mialbym 15gr :shock: ) Moze chodzi o 0,06 gr na wypalanie ?

Srednio wypala sie co 200km. Silnik B47


Jak kupilem auto mialem 47gr popiolu przy niecalych 170tys przebiegu i ( raczej wczesniej nikt niekasaowal filtra- i wczesniejsze zapelnienie filtra by sie zgadzalo z tym co pisal kolega Guzior )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W NewTis jest informacja ,że jednorazowe wypalanie DPF wytwarza 0,6g. popiołu .

.

 

Mam jakies 5tys od resetu filtra , 25 wypalan i 1,2g popiolu (wedlug Tisu mialbym 15gr :shock: ) Moze chodzi o 0,06 gr na wypalanie ?

Srednio wypala sie co 200km. Silnik B47


Jak kupilem auto mialem 47gr popiolu przy niecalych 170tys przebiegu i ( raczej wczesniej nikt niekasaowal filtra- i wczesniejsze zapelnienie filtra by sie zgadzalo z tym co pisal kolega Guzior )

Eh..

Robiąc reset popiół nie znika.


To że wyświetla się że jest 1,2g to znaczy że jest 47 + 1,2g = 48,2g, jesli nikt wczesniej tego nie klikal, nie kasowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W NewTis jest informacja ,że jednorazowe wypalanie DPF wytwarza 0,6g. popiołu .

.

 

Mam jakies 5tys od resetu filtra , 25 wypalan i 1,2g popiolu (wedlug Tisu mialbym 15gr :shock: ) Moze chodzi o 0,06 gr na wypalanie ?

Srednio wypala sie co 200km. Silnik B47


Jak kupilem auto mialem 47gr popiolu przy niecalych 170tys przebiegu i ( raczej wczesniej nikt niekasaowal filtra- i wczesniejsze zapelnienie filtra by sie zgadzalo z tym co pisal kolega Guzior )

Eh..

Robiąc reset popiół nie znika.


To że wyświetla się że jest 1,2g to znaczy że jest 47 + 1,2g = 48,2g, jesli nikt wczesniej tego nie klikal, nie kasowal.

 

Tak tak wiem, ze nie znika fizycznie z filtra.


Moj wpis dotyczyl wczesniejszego nfo z Tis, ze jedno wypalanie zapelnia filtr o 0,6gr ( u mnie 25 wypalan dalo 1.2gr)

Wiec moze wkradl sie blad i Tis podaje 0,06gr ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W sterowniku jest info że do wymiany 86 tkm , auto ma 244 tkm przebiegu . zatem albo nasi już tam byli , albo coś innego się wydarzyło . jest nowe turbo więc możliwe że przy awarii poprzedniego filtr oberwał na tyle że musiał Hans wymienić .


Po przejrzeniu historii serwisowej okazało się że na gwarancji był wymieniany DPF który chyba zdechł z powodu awarii EGR . Który też wymieniali . Także się wyjaśniło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To może pytanie z innej strony - czy jest limit gram opiołu na DPF? (Wiem że to jakieś PI*Drzwi mierzone kompem)

Ale... np. mam w bimmerlink - 45gr popiołu (~79k km do wymiany, mam przebieg 223k km... czyli sugeruje że przy 300k km trzeba wymienić/czyścić)


Pytanie: czy 45g to dużo czy mało? to już trzeba "prać" DPF i mieć spokój czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jest mało.

Ktoś już najprawdopodobniej kasował przebieg DPF?

Według NewTis, jedno wypalanie DPF wytwarza 0,6g popiołu......

Wypalanie DPF odbywa się obligatoryjne co 1000km.

232000km : 1000km = 232

232 x 0,6g = ok. 140g

Oczywiście jest tu mowa o idealnych warunkach

Myślę,że należy to pomnożyć przynajmniej przez dwa.


Moim zdaniem, wyznacznikiem prania/wymiany DPF jest ciśnienie wsteczne za DPF. Oczywiście czujnik jest sprawny

Ja mam nalatane 242kkm. Ciśnienie wsteczne mam po wypaleniu DPF 3hPa - 5hPa - na rozgrzanym silniku.

Nic nie robiłem z filtrem.

Kup aplikację BTool + adapter bluetooth. Dzięki temu będziesz kontrolował wypalanie DPF oraz wiele wiele innych parametrów/funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.