Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pewien problem z moim E90 3.0D 231KM 2006r, a mianowicie silnik bardzo powoli się nagrzewa. Tak jak dzisiaj na zewnątrz przy temperaturze zewnętrznej +/- 15'C po spokojnej trasie z prędkością 100-130km/h nagrzał się tylko do 75'C. Robiłem potem następne kilometry trasa/miasto i koniec końców temperatura na liczniku w menu serwisowym doszła do 85'C. Wydaje mnie się, że jest to zbyt długo. Który termostat częściej pada w tych silnikach?


Dodam, że mam usunięty programowo i fizycznie DPF a EGR usunięty tylko programowo jeśli ma to jakieś znaczenie. Czytałem coś odnośnie dołożenia dodatkowego termostatu TH 580 z grupy VW przed wymiennikiem ciepła. Czy to jest sposób na rozwiązanie mojego problemu? Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymień oba główny i EGR, żebyś dwa razy auta nie rozbieral. Główny polecam kupić w ASO. Tak jest droższy, ale płacąc dwa razy za płyn i wymianę wyjdziesz na plus :) ja z zamiennikami mam słabe doświadczenia.

TH580 dokłada się jeśli masz skrzynię automatyczną. Oryginalnie jest wtedy termostat osobny na chłodnice skrzyni. Jednak oryginalny do BMW wychodzi drogo, więc wtedy zastępuje się go tanim TH580, który spełnie swoje zadanie.

Opublikowano

Tak mam automat, samo dołożenie tego termostatu co powoduje? Jakieś plusy/minusy tego dodatkowego rozwiązania? Wymiennik ciepła faktycznie mam przy chłodnicy.


Jaka powinna być prawidłowa temperatura robocza silnika? Widzę różne opinie na ten temat ale brak jednoznacznej. Mniej więcej ile potrzebujecie przejechać kilometrów aby dogrzać silnik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Główny termostat otwoera sie przy 88C. Także normalna temperatura pracy powinna oscylować koło 90C. Jak masz uwalony termostat na skrzyni to nie dogrzeje do tych 90C, bo obieg jest większy. Oryginalnie termostat na skrzyni otwiera się przy 85C w E60, ale oryginał kosztuje koło 1000zł. W E90 pewnie też, ale jest on inny niż w E60. Zamiennik połowe mniej. Numer wymiennika dla E90 to17217529499.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VU91-EUR-07-2006-E91-BMW-330d&diagId=17_0315

Th580 przy 80C, ale koszt z opaskami to koło 50 zl. Te 5C powoduje że obieg masz większy 5 stopni szybciej, ale nie wnosi to zbyt dużo. Poczytaj w dziale E60 tam jest wiecej o tym problemie.

Jako że jest mało informacji o wymienniku ciepła w E90 i jego uszkodzeniu, to zajałbym się bardziej głównym i EGR, jeśli nigdy nie wymieniałeś.

Co do czasu nagrzania i kilometrów to w moim automacie M47 po mieście do temperatury 90C zajmuje koło 7-9km. Na trasie sprawniej mu idzie. Ale to wszystko zależy jak się spieszę.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dłuższy czas nie byłem świadomy słanego nagrzewania swojego 330xd, tym bardziej że komputer podłącza się zwykle na stojącym aucie i wtedy jest cacy.


Dopiero na teście zegarów zobaczyłem jak jest źle, powiedzmy powyżej 70km/h.


Termostat był wyłamany na ząbkach, po zamontowaniu nowego temperatura oscyluje pomiędzy 95-100, latem.


Możliwe że przyczyną rozerwania był uszkodzony egr, ciśnienie spalin szło do wody.


Generalnie wnerwia mnie to że e46 grzeje się elektrycznie po przejechaniu 100m, a tu w e91 z kilometr trzeba jechać - niestety wtedy jestem już w połowie drogi do pracy.


To co mnie zdziwiło, to że poprawne działanie termostatu nie wpłynęło kompletnie na spalanie, podobnie jak jazda miasto trasa zresztą, ale może xd tak ma.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, na początku listopada mechanik podpowiedział żebym się najpierw zdecydował na wymianę termostatu EGRu. Jednak praktycznie żadnej różnicy po 3 tygodniach jeżdżenia. Będę zamawiał mimo wszystko główny termostat oraz ten dodatkowy na skrzynie. Przy okazji dzisiaj okazało się , że prawdopodobnie puszcza mi chłodniczka egru :duh: W konsekwencji zdecydowałem, że ją usuniemy. Chciałbym zastosować termostat pomiędzy wejściem płynu do chłodniczki a jej wyjściem. Chciałbym ominąć te zaślepki oferowane na allegro itp. Czy ktoś z Was orientuje się jaki termostat tam zastosować aby to miało ręce i nogi? Jakie są średnice węży które są zastosowane przy tej chłodniczce?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A w jakim celu chcesz tam termostat wstawic? Jak druciarstwo to do konca, kolek na jeden waz, kolek na drugi, dwie opaski, zrobione.
Opublikowano
Ktoś kiedyś poruszył ten temat jednak nie mogę go właśnie znaleźć, że nie ma tego dłuższego nagrzewania się mimo usuniętej chłodniczki egr. Czy to jest prawda to nie odniosę się do tego bo właśnie po to pytam jaki tam miał być ten termostat. Dlaczego uważasz to za druciarstwo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.