Skocz do zawartości

duzy pobór prądu


sasic1

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich serdecznie

problem to duży pobór prądu powyżej 10 A (chwilami nawet więcej) w stanie spoczynku. jedyny bład to zamek drzwi kierowcy. szukałem po bezpiecznikach. po wyjeciu bezpiecznika 38 za schowkiem problem ustepuje. byłbym wdzieczny za pomoc i ukierunkowanie w dalszym poszukiwaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najprawdopodobniej masz problem z klamką....?

Włóż bezpiecznik F38.........40A , a wyjmij F2........5A odpowiedzialny za elektronikę klamki zewnętrznej drzwi kierowcy , pasażera + tył.

Sprawdź ponownie czy masz tak duży pobór prądu w czasie spoczynku auta?


Jeśli nie to musisz odłączyć wadliwą klamkę ( odpiąć kość elektryczną przy samej klamce , chłopaki z forum piszą że podświetlenie klamki można zostawić ) lub wymienić na sprawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety ale musisz odłączyć wadliwą klamkę a jeśli nie wiesz która to jest to musisz odłączyć wszystkie cztery. Podobno wadliwa klamka robi mega spustoszenie.

Jak odołączysz klamki , ponownie sprawdź pobór prądu.

Jeśli nie będzie to to , to wyślę ci filmik jak należy szukać wadliwego odbiornika .



Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin abym wiedział dokładnie z jakim autem mam do czynienia.


Bezpiecznik F38 jest od modułu - system dostępu do samochodu.

Car Access System (CAS) kontroluje dostęp do pojazdu (system centralnego zamka) oraz dostęp do funkcji pojazdu (np. identyfikacja kluczyków, elektroniczny immobiliser, zwolnienie rozruchu silnika).


Jednostka sterująca CAS jest główną jednostką sterującą. Dlatego to jednostka sterująca CAS wydaje zezwolenie.


Car Access System 4. generacji jest dostępny w następujących wersjach:


Komfortowy system dostępu CAS (CA: Komfortowy dostęp)

CAS z systemem komfortowego dostępu

CAS bez systemu komfortowego dostępu, ale z elektryczną blokadą kierownicy (ELV)

CAS z systemem komfortowego dostępu i z elektryczną blokadą kierownicy (ELV)

Opis działania

Car Access System (CAS) łączy w sobie szeroką gamę funkcji. Car Access System generuje zatem różnorodne sygnały i udostępnia je innym użytkownikom autobusu w instalacji elektrycznej pojazdu.


W Car Access System (CAS) zawarte są między innymi następujące funkcje:


Kontrola terminala

Komfortowy start

Zdalne sterowanie systemem centralnego zamka

Centralne sterowanie centralnym zamkiem

Centralne sterowanie elektrycznie sterowanymi szybami

Centralne sterowanie dla CA (Komfortowy dostęp)

Budzenie MOST przez K-CAN2 dla usługi telematycznej

Centralne źródło danych do zamówienia pojazdu i redundantne przechowywanie danych dla danych pojazdu

Centralne sterowanie elektrycznym zamkiem kierownicy (jeśli jest)

Jednostka sterująca CAS jest główną jednostką sterującą systemu sterowania terminalem. Jednostka sterująca CAS aktywuje linię budzenia (zacisk 15 linia budzenia), zacisk 15, zacisk 15N, zacisk 30B i zacisk 50L.


Jednostka sterująca CAS jest główną jednostką sterującą dla funkcji elektrycznych szyb i centralnego zamka. Jednostka sterująca CAS sprawdza wstępne warunki zwolnienia, zanim elektronika skrzynki przyłączeniowej (JBE) będzie mogła aktywować centralny zamek lub moduł wnęki na nogi (FRM) i elektronika skrzynki przyłączeniowej będą mogły aktywować regulatory podnośników szyb.


Car Access System analizuje sygnały włącznika świateł hamowania i włącznika sprzęgła w celu uruchomienia silnika. Uruchomienie silnika jest inicjowane przez naciśnięcie przycisku start/stop. W tym procesie jednostka sterująca CAS sprawdza następujące warunki wstępne:


Z automatyczną skrzynią biegów, położenie dźwigni zmiany biegów „P” lub „N” i sterowanie hamulcem

Z ręczną skrzynią biegów, sterowaniem sprzęgłem

Jeśli wszystkie warunki są spełnione, silnik jest uruchamiany przez jednostkę sterującą CAS. Silnik jest wyłączany przez ponowne naciśnięcie przycisku Start/Stop. W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów silnik można zatrzymać tylko wtedy, gdy pojazd stoi, gdy włączona jest blokada postojowa.


Jednostka sterująca CAS jest główną jednostką sterującą elektrycznej blokady kierownicy. Elektryczna blokada kierownicy jest połączona z jednostką sterującą CAS za pośrednictwem magistrali nadwozia. Elektryczna blokada kierownicy jest zasilana napięciem i aktywowana przez jednostkę sterującą CAS. Elektryczna blokada kierownicy nie jest zasilana prądem, a zacisk 15 nie jest wtedy przełączany, dopóki ważny nadajnik ID nie zostanie pomyślnie uwierzytelniony przez jednostkę sterującą CAS. Po odblokowaniu i zabezpieczeniu elektrycznej blokady kierownicy, silnik można uruchomić, naciskając przycisk Start/Stop.


Jednostka sterująca CAS sprawdza informacje o stanie wysyłane z elektrycznej blokady kierownicy. Jeśli informacja o stanie pokazuje błąd, jednostka sterująca CAS odmawia autoryzacji uruchomienia i dlatego nie zapewnia zwolnienia dla terminala 15.


Jednostka sterująca CAS to interfejs z przyciskiem START-STOP i anteną pierścieniową. Antena pierścieniowa na kolumnie kierownicy przesyła kluczowe dane. Antena pierścieniowa służy do komunikacji między chipem transpondera (w nadajniku ID) a jednostką sterującą CAS. W niesprzyjających sytuacjach (np. usterka nadajnika ID, awaria transmisji radiowej do nadajnika ID) nadajnika ID nie można znaleźć przez anteny wewnętrzne w kabinie pasażerskiej. Komunikacja przez antenę pierścieniową umożliwia jednostce sterującej CAS identyfikację prawidłowego nadajnika ID i wydanie zezwolenia na start.


W zależności od wyposażenia pojazdu funkcja jednostki sterującej komfortowym systemem dostępu jest zintegrowana ze sterownikiem CAS. Elektronika klamki zewnętrznej drzwi jest wbudowana w każdą zewnętrzną klamkę drzwi. Zmiany stanu klamki są rejestrowane przez czujniki w elektronice zewnętrznej klamki i przekazywane do jednostki sterującej CAS. Nadajnik ID jest wysyłany z jednostki sterującej CAS za pośrednictwem sygnału antenowego do identyfikacji. Sygnał antenowy nadawany jest przez centralę CAS za pośrednictwem anten zewnętrznych.


Do komunikacji z nadajnikiem ID potrzebne są różne anteny: antena wewnętrzna i zewnętrzna do systemu komfortowego dostępu oraz antena do obsługi zdalnego sterowania. Wszystkie anteny są podłączone do jednostki sterującej CAS. Dalsze przetwarzanie danych oraz wykonywanie odpowiednich funkcji odbywa się w jednostce sterującej CAS.


Jednostka sterująca CAS ocenia stan przełącznika stykowego pokrywy komory silnika dla funkcji automatycznego start/stop (MSA) i systemu alarmowego przed kradzieżą (DWA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.