Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich, kupiłem wóz żonie z takim problemem, podczas przyspieszania w granicach obrotów 1400-1800 występuje falowanie obrotów, podskakuje wskazówka. Dzieje się tylko podczas delikatnego przyspieszania, podczas mocniejszej jazdy nic takiego nie ma. Załączam filmik żeby zobrazować problem.
Opublikowano

Posiadasz tempomat?Jeśli tak to ustaw prędkość ~100km/h i przyjrzyj się czy nie pływa wskazówka obrotomierza.

Miałem podobny problem ze skokowym wzrostem obrotów i do tego pojawiło się falowanie przy w/w prędkości.Diagnoza jedyna i słuszna to sprzęgło hydrokinetyczne.Po wymianie konwertera wszystkie objawy minęły.

Opublikowano

Oby to nie był konwerter.Zanim podjąłem decyzje o wymianie sprzęgła wymontowałem i przyjrzałem się zaworowi egr.Gdzieś w internetach wyczytałem, że zacinający się zawór może dawać efekt czkawki. Był czysty,więc po delikatnym odświeżeniu zamontowałem go z powrotem.Nic to nie dało.

Postanowiłem potwierdzić swoje przypuszczenia i pojechałem na diagnostykę.Okazalo się,że konwerter ma problemy z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia.U mnie zaczęło się od skokowego wzrostu obrotów,następnie doszło falowanie a na końcu efekt tarki.

Nie była to tania impreza,ale diagnoza okazała się trafiona w punkt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.