Skocz do zawartości

Jaki interfejs OBD na Bluetooth do E90 N52 2005r pre LCI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, zastanawiam się jaki interfejs na obd kupić do mojego BMW. Zależy mi, aby był to interfejs Bluetooth/wifi i aby można było go obsługiwać za pomocą telefonu z Androidem.


Osobiście wypatrzyłem trzy ciekawe interfejsy:

- Carista

- iCar (każda z wersji?)

- Carly

Rozważałem też kupienie któregoś z proponowanych interfejsów przez aplikację umożliwiające kodowanie (np. bimmer code, carista)


Czy jest możliwe kodowania przy pomocy takiego interfejsu w E90 N52 z 2005r?

Jaki interfejs będzie najbardziej funkcjonalny w ogólnym rozumieniu (sprawdzanie błędów, usuwanie, diagnostyka, kodowanie) w przedliftowej trójce? Czy warto dopłacać tak dużą kwotę do Carly względem innych? (Widziałem filmik na YT gdzie gość kodował przedlifta, mówił o bardzo szerokiej diagnostyce właśnie przy pomocy Carly)

Edytowane przez patroleck
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Używałem Carly i moim zdaniem jest to zabawka, która niewiele może i nie zastąpi interfejsu który łączy się z INPA. Przykład na N52 - nie sprawdzisz tym czy działają DISY, czyli coś, co najczęściej siada w przypadku tego silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Używałem Carly i moim zdaniem jest to zabawka, która niewiele może i nie zastąpi interfejsu który łączy się z INPA. Przykład na N52 - nie sprawdzisz tym czy działają DISY, czyli coś, co najczęściej siada w przypadku tego silnika.

 


są aplikacje, np Bimmerlink, która pokazuje pracę DISY ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, chodzi mi o możliwość otworzenia i zamknięcia, tak jak w INPIE, inaczej nie da się sprawdzić czy działają. Jeśli to jest w Bimmerlink to ok, w Carly nie widziałem.
Opublikowano

Z tego co przeglądam te interfejsy to interesująco wygląda też vLinker BM. Szczególnie cena na aliexpress (czy są to podróbki?).


Co sądzicie o wymienionych przeze mnie "kostkach"?

Na którą się zdecydować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
icar pro na chipsecie elm327 v2.2 w konfiguracji bt3.0/4.0

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
icar pro na chipsecie elm327 v2.2 w konfiguracji bt3.0/4.0

 

Jaka jest różnica funkcjonalna względem np. Carista? Te dwa są najbardziej zbliżone cenowo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
taka, że carista to po prostu płacisz niestety za markę, do tego jest na starym chipsecie. Nie warto.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Jeśli chcesz tylko odczytać/kasować błędy i mieć tylko podstawowy podgląd na parametry, to wystarczy Ci iCar vgate (swojego kupiłem 3 lata temu). Współpracuje on z popularnymi aplikacjami jak bimmer tool (błędy + dpf + live data), bimmer code (kodowanie funkcji). Co do pytania na temat dostępności funkcji do kodowania, to musisz przeczytać kompatybilność aplikacji z danym modelem.
Opublikowano
Jeśli chcesz tylko odczytać/kasować błędy i mieć tylko podstawowy podgląd na parametry, to wystarczy Ci iCar vgate (swojego kupiłem 3 lata temu). Współpracuje on z popularnymi aplikacjami jak bimmer tool (błędy + dpf + live data), bimmer code (kodowanie funkcji). Co do pytania na temat dostępności funkcji do kodowania, to musisz przeczytać kompatybilność aplikacji z danym modelem.

 

Napisałeś że tym iCar (pro?) mogę używać bimmer code. Wiesz może czy w przedlifcie z tą kostką będę w stanie zakodować:

prędkość elektroniczna

Spalanie chwilowe

wyłączyć spryskiwacze lamp

włączyć światła powitalne przy otwieraniu samochodu

zakodować nowy akumulator?


Jeżeli tak, to raczej właśnie iCar byłby optymalną opcją.


Moglibyście jeszcze podpowiedzieć jak odróżnić tego iCar pro na nowym chipsecie od starego?

Co w ogóle zmienia ten chipset?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kolega wyżej napisał Ci o sprawdzeniu kompatybilności.


Nowszy chip obsługuje więcej protokołów, większą stabilność połączenia czasem.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

@patroleck

To są szczegóły mojego zamówienia:

11:35 Jul. 10 2018
https://pl.aliexpress.com/item/991447642.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fVEMbzz

 

3 lata temu kupiłem jakiegoś podstawowego iCara. Za jego pomocą połączyłem się prawidłowo z aplikacją. Listę funkcji serwisowych możesz sprawdzić tutaj: https://bimmercode.app/cars/e90/

Na pewno akumulator dasz radę tym obskoczyć. Nie wiem jak z innymi, ale to sprawdzisz na liście ficzerów. Nie chcę proponować januszerki, ale zawsze możesz spróbować kupić iCara + skorzystać z 14 dniowego zwrotu jeśli będizesz miał problemy z połączeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.