Skocz do zawartości

F10 525d problem z temperatura olej i płyn


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie kolegów

A więc tak opisze w dużym skrócie jaki mam problem.


Od ponad 3 lat jestem posiadaczem BMW 525d F10 przebieg obecnie 199 tys. Od pewnego czasu zaobserwowałem, że samochód powoli mi się rozgrzewa potrzebuje ok 13-15 km takiej mieszanej jazdy, żeby w ukrytym menu zobaczyć 92-94olej wówczas płyn 87-88 stopni. Nigdy tak nie miałem zawsze wskazówka po przejechaniu ok 7-8 km stała pionowo jak drut, no wiadomo podczas wypalania DPF-a szła ciut poza 100 normalne, a teraz stoi troszkę przed 100 koło 92-95 stopni co mnie ostatnio irytuje, a przecież zimy jeszcze nie ma bo dodatnie temperatury. Sprawdziłem ze znajomym mechanikiem termostat wyciągnęliśmy go grzaliśmy itp i ok, podobno jest w tym modelu 1 no i niby wszystko ok trzyma zresztą przy płynie w menu 93 stopnie jak jechałem dalej otworzyłem maskę i ten krótki wąż który biegnie od dołu chłodnicy z literka M do termostatu jest zimny jak lód , a reszta węży gorąca ten co wchodzi do góry chłodnicy gruby i ten cieńszy niżej co idą od termostatu od odpalenia samochodu odrazy się stopniowo nagrzewają czy tak ma być? Mechanik twierdzi, że wszystko jest ok, a ja widzę, że coś go boli tylko niewiem co? Dlaczego teraz dłużej schodzi mu na zagrzanie sie?Jakieś sugestie rady? Dziwi mnie też to że olej rozgrzewa się szybciej niż płyn chłodniczy np gdy jadę płyn ma 75 to olej już 80-81 stopni czy to nie jest dziwne i nie powinno być przypadkiem na odwrót? Bawię się troszkę diagnostyka mam tester i patrzyłem nawet dziś w Delphi i mam tylko jeden błąd który nie umiem zlokalizować i usunąć od 3 lat a brzmi: 260100- czujnik temperatury układu wydechowego do chłodnic powrotnych gazów spalinowych, przerwany sygnał lub zwarcie do plusa- nieciągły. Ale wydaje mi się że to nie ma żadnego wpływu. Czy jest jeszcze coś co mógłbym sprawdzić co może być powodem dłuższego grzania się silnika ? Z góry dziękuję kolegom za pomoc a może ktoś miał podobny przypadek i jak rozwiązał?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

260100


Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie czujnika temperatury spalin za chłodnicą EGR Błąd jest wykrywany, jeśli surowy sygnał (napięcie) jest większy niż górna wartość graniczna.

Górna wartość graniczna: 4980 mV

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie działa w sposób ciągły.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 600 ms


Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia

przewodów i wtyczki 2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są w porządku:

Wymień czujnik temperatury spalin za chłodnicą recyrkulacji spalin.


Wpływ błędu

Nic

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2021 - BMWFaultCodes



Twój silnik to 2.0d , N47......???

Jakiś czas temu , kolega z forum miał też problem z czujnikiem spalin za chłodniczką EGR.

Wymienił na nowy lecz to nic nie pomogło.

Nad chłodniczką spalin masz plastikową listwę , gdzie przewody elektryczne od w/w czujnika wchodzą. A dokładniej to na wejściu do tego plastikowego kanału jest kość elektryczna do której wpinasz kość od czujnika temperatury. Musisz odpiąć kość od czujnika , wykręcić czujnik z chłodniczki spalin , podłączyć pod kość czujnika miernik elektryczny ustawiony na pomiar rezystancji i suszarką nagrzewać czujnik . Końcówka czujnika będzie najprawdopodobniej brudna więc ja wyczyść .

Wartości które powinieneś widzieć w temperaturze 20°C to ok. 20kOhm

Im cieplejszy czujnik tym ta rezystancja będzie mniejsza , np 500° = 127Ohm

Myślę ,że suszarka do włosów sprawdzi się tutaj idealnie.

Jeśli czujnik będzie ok , to usterki szukaj tak jak pisałem ci wyżej .


Ten czujnik ma znaczenie jeśli chodzi o dokładną kontrolę recyrkulacji spalin.

Opublikowano

Dziękuję kolego Burza1234 za dokładny opis błędu muszę się do niego zabrać.

Tak dokładnie mój silnik to N47d20d biturbo 218Km bez żadnych modyfikacji.

Nie daje mi tylko spokoju ten olej i płyn ta temperatura, że się dłużej teraz grzeje tak jak pisałem wyżej, jeśli ktoś ma jakieś pomysły to będę wdzięczny za każdą sugestię. Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



Ten czujnik ma znaczenie jeśli chodzi o dokładną kontrolę recyrkulacji spalin.

 

Kolego , zrób w pierwszej kolejności ten czujnik, jak widzisz powyżej , ma on znaczenie jeśli chodzi o recyrkulację spalin. A jak wiadomo w tym procesie działa EGR który wpływa w początkowej fazie na szybkość nagrzewania się silnika .

Daj znać czy po naprawie temperatura płynu chłodzącego jak i szybkość jego nagrzewania się powróciła do normy....



 

. Sprawdziłem ze znajomym mechanikiem termostat wyciągnęliśmy go grzaliśmy itp i ok, podobno jest w tym modelu 1 no i niby wszystko ok trzyma zresztą przy płynie w menu 93 stopnie jak jechałem dalej otworzyłem maskę i ten krótki wąż który biegnie od dołu chłodnicy z literka M do termostatu jest zimny jak lód , a reszta węży gorąca ten co wchodzi do góry chłodnicy gruby i ten cieńszy niżej co idą od termostatu od odpalenia samochodu odrazy się stopniowo nagrzewają czy tak ma być?

 

Ten wąż powinien być gorący , oczywiście jeśli płyn chłodniczy przekroczy 88°C ( +/- 2°C ) . Jak zobaczysz w ukrytym menu temperaturę płynu chłodzącego powyżej 90°C to zatrzymaj się i sprawdź dolny wąż M. Jeśli będzie zimny to termostat źle pracuje .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam ten sam silnik i ten sam problem ... było ok i od jakiegoś czasu (2-3 lata) długo się nagrzewa.

Dodatkowo przy jeździe na max czyli jakieś 235km/h temperatura oleju podchodzi pod 120 stopni i potem dość długo spada.

Chłodnice wody czyściłem zewnętrznie, egr i chłodniczkę mam nowe po akcji, błędów brak.

Był problem z odczytem tego czujnika przy egr i pamiętam, że uszkodzona była instalacja w tym czarnym korytku na silniku.

Opublikowano
Mam ten sam silnik i ten sam problem ... było ok i od jakiegoś czasu (2-3 lata) długo się nagrzewa.

Dodatkowo przy jeździe na max czyli jakieś 235km/h temperatura oleju podchodzi pod 120 stopni i potem dość długo spada.

Chłodnice wody czyściłem zewnętrznie, egr i chłodniczkę mam nowe po akcji, błędów brak.

Był problem z odczytem tego czujnika przy egr i pamiętam, że uszkodzona była instalacja w tym czarnym korytku na silniku.

 

Dzięki kolego i co udało Ci się dojść do tego co jest powodem wolniejszego rozgrzewania się samochodu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
.

Był problem z odczytem tego czujnika przy egr i pamiętam, że uszkodzona była instalacja w tym czarnym korytku na silniku.

 


Kolega napisał to samo co ja......

CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN ZA CHŁODNICĄ EGR

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

Wpadł ktoś na jakiś pomysł odnośnie tego nagrzewania 525xd? Chłodnica EGR zmieniona na akcji. Nie mam żadnych błędów, czujnik poziomu w misce zmieniony (myślałem, że źle pokazuje temp. oleju) i jest dokładnie tak samo jak przed wymianą. Bo jak zakładam temperatura oleju w ukrytym menu to temperatura odczytywana z czujnika poziomu. Podczas jazdy po mieście jak sprawdzam to np. olej ma 90 stopni a płyn 75. Termostat dobrze trzyma. Przy dłuższej jeździe płyn łapie 90 i w tych okolicach się trzyma. W lecie olej idzie ponad 100 stopni przy 160km/h i temperaturze zew kolo 20/25 stopni. Chłodnice wydmuchane, wymyte, wyczyszczone...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie jazda autostradą 160-200 zawsze kończy się temp. oleju w okolicach 120st. 

IMG_6033.png

Opublikowano (edytowane)

 U mnie  jeszcze nigdy  nie widziałem  temperatury oleju większej  niż 105"C

Nawet  Gdy pocisnę 200     trzyma  100"C moze lekko ponad  ale   noga z gazu i moment    wraca. 

Normalna jazda   to 90"C woda  a  olej oscyluje  miedzy  95 " a 100"C

Miałem  przygodę  raz  z termostatem gdy wymieniłem go na  zamienik  niby  dobrej jakości ,  ale   auto po 5 km  płyn mial  juz 90"C i wszystko  niby ok  to była   jazda testowa  do sklepu i spowrotem   , a na   drodze   szybkiego ruchu trzymał ponad  100 - 107"C  oleju podobnie  a  rurka , ta co  jest na dole  od chłodnicy   do pompy   zimna    a silnik  aż czerwony.  Wracałem  wtedy do domu    zimowa porą  z oknami otwartymi  i ogrzewaniem na full zeby auta  nie  przegrać .

Wymiana na orginal załatwiło sprawę 

 A Stary orginalny  po 10latach  puszczał  i auto potrzebowało 20 km  zeby  doszło do 88"C 

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano (edytowane)

Takie  elementy   które biorą    duży  udział  w pracę  silnika i  jego bezawaryjne   działanie  to  Tylko  orginalne   czeaci   , bo można  sobie  kosztów  narobić .

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano

 A co do  rozgrzewanie   auta to   woda  jak I olej   w moim wypadku   idą   razem  różnica  robi  się jak  woda ma już 90"C   a olej idzie dalej  aż do 100"C  ale to  minim 1  do 2h  jazdy .  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.