Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Pacjent N62b44

Przemieszczając się  delikatnie po mieście zobaczyłem  spod maski dym  i poczułem zapach płynu chłodniczego. Spodziewałem się   urwanego węża pod maską a tutaj po  podniesieniu   maski efekt jak na zdjęciu. Wygląda tak jakby  z okolic pompy lub niżej  trysnęło  z 0.5 do 1 litra   płynu i znowu się uszczelniło. Po ostygnięciu samochodu dolałem około 1 litra plynu i zero wycieków.  Jeździłem 2 dni  dynamicznie i  ani kropli nie wyciekło.  Dzisiaj  delikatna jazda po mieście i znowu  identyczna sytuacja w tym samym miejscu wyrzuciło  płyn.   Węże wyglądają na całe , korek wymienony , dotykając czy szarpiąc za węże brak wycieku . Miał ktoś podobną sytuację  że pojawia się wyciek a niby wszystko całe?

Opublikowano

Na mój gust może to być rurka odpowietrzająca głowice. Zaraz nad pompą, pod kolektorem z obu głowic wychodzą króćce, do nich wężyki gumowe, schodzą się w takim niesymetrycznym trójniku i dalej do zbiorniczka wyrównawczego.

Ten trójnik z czasem przepuszcza. Też miałem taki objaw, zarzuconego płynem chłodniczym z przodu silnika (wentylator jeszcze ten płyn rozdmuchiwał).

Jeśli to to, to masz dwie opcje - kupić cały wąż (sam trójnik nie występuje oddzielnie) lub pokombinować z jakimś metalowym trójnikiem i kawałkiem węża tak aby to było szczelne i łączyło się z tym wężykiem idącym do zbiorniczka.

Aby mieć dobry dostęp to w zasadzie trzeba zdjąć kolektor choć możesz probować czy dasz radę po zdjęciu przepustnicy.


Co prawda nie miałem tego powiązanego ze sposobem jazdy ale n62 ma taki ciekawy ekoterrostyczny fjuczer - przy łagodnej jeździe miejskiej grzeje się do wyższej temperatury niż gdy mu dasz w palnik (sterowanie termostatem).

Jak masz jakąś drobną nieszczelność to układ zaciąga powietrze, przy wysokiej temperaturze następuje lokalne wrzenie płynu (zbyt niskie cisnienie w układzie) i wywala płyn tam gdzie najłatwiej…


Druga opcja wyrzutu z przodu to rurka valeypan a dokładnie jej uszczelka. Wymiana trochę bardziej skomplikowana bo aby zastosować oryginał trzeba rozebrać pół silnika ale są sprytne zamienniki - droższe ale do ogarnięcia w trzy godziny :-)


A jak już ogarniesz wycieki to pokombinuj z zamiennikiem termostatu aby się nie grzał tak w mieście.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, ten trojnik już wymieniłem bo rozlecial mi się w ręce. Właśnie rurka volley mało prawdopodobne bo z tamtad ew wycieka plyn a nie pod dużym cisninieniem leci . Mi się wydaje że któryś z króćców puszcze pod wpływem temp i ciśnienia. Wymienie dwa węże z prawej strony silnika i może ustąpi problem i innej opcji nie ma a trafić na ten wtrysk wody to praktycznie niemożliwe bo to przez kilka sekund prysnie i widać tylko efekt spotęgowany wentylatorem.
Opublikowano

Gdzie tam masz węże z prawej strony?


Takim dziwacznym połączeniem jest króciec wody wchodzący to chłodnicy skrzyni, czy oleju (nie wiem dokładnie. W prawym dolnym rogu chłodnicy.

Tylko patrz od dobrej strony :-)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Problemem okazało się mikropękniecie zbiorniczka wyrównawczego. Odrazu wymieniłem korek zbiorniczka i jeden waz i jest spokoj. Tylko śmieszne że tego pęknięcia nie widać normalnie dopiero jak dostanie temp i ciśnienia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.