Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam obecnie jakieś słabe tarcze i klocki założone (nowe, założył poprzedni właściciel, przejechane teraz ok. 10-12k).

Podczas hamowania z większych prędkości +100/120km/h tarcze się ewidentnie nagrzewają/puchną, czuć bicie. Oczywiście jak się schłodzi, wszystko wraca do normy.

Generalnie, ten zestaw tarcz i klocków - bardzo słabo hamuje.


Co polecacie/jakieś doświadczenia? oryginał (tarcze + klocki przód) 4500zł - czy np. Zimmermann? 1500zł, czy może jakiś inny zestaw?


Pozdrawiam

Filip

Edytowane przez fklimaszewski
Opublikowano
Też miałem ten dylemat 3 m-ce temu przy 320d i finalnie wybrałem ATE za cały komplet z 10% rabatem w sklepie zapłaciłem 2tyś i jestem bardzo zadowolony . Zaznaczam że jeżdżę dużo autostradami.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W końcu padło (bylo najprościej) na wymianę zacisków na te od wersji MPerformance. Na razie wymieniam przód - zakup nowych zacisków 2400zł brutto (razem z oryginalnymi klockami - sygnowane przez JURID). Okazuje się, że przewody do zacisków pasują plug&play a montaż jest bezpośrednio do zwrotnicy - czyli nie są potrzebne jarzma. Tarcze prawdopodobnie pójdą firmy FERRODO - 340mm. Jak zmiana przebiegnie bezboleśnie to wymienię także tył.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za tą cenę mogłeś spokojnie poszukać kompletu zacisków używanych w dobrym stanie :)

Przy okazji pomyśl o wymianie węży na takie w oplocie (np. Hel). Kpl na 4 koła kupisz za 400.

Nie zapomnij żeby tarcze kupić dwuczęściowe.

Po wymianie kompletu zacisków wypadało by zakodować S2NHA.


Ps. Zaciski M performance (performance power kit) miały 370/345mm. 340/345 to M sport ale to tylko szczegół.

spacer.png

Opublikowano

Obawiam się, że mechanik nie będzie wiedział, albo nie będzie miał czym zakodować zmiany "S2NHA".

Teraz pytanie, czy będzie mi wywalało jakiś błąd, jeśli tego kodowania nie będzie?

Czy jakimś bimmer'em to mogę zrobić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko Esys. Bez kodowania żadnych błędów nie będzie.

Moje subiektywne uczucia przed i po kodowaniu były takie że po zakodowaniu układ hamulcowy stał się bardziej czuły w początkowej fazie hamowania.

spacer.png

Opublikowano

Jeszcze zapomniałem napisać sprostowanie do pierwszej mojej wypowiedzi z tego posta - okazało się, że te słabe tarcze i klocki to oryginały!

Prawdopodobnie je przegrzałem. Tarcze mają teraz taką fioletowa poświatę oraz drobiny klocka sa wtopione w strukturę tarczy. Prawdopodobnie tarcza po zmiane swojej struktury (część tarczy przegrzana) nagrzewa się nierównomiernie i dlatego jest efekt "bicia".

Jest szansa, że te tarcze były (kiedy kupowałem auto) zupełnie nowe i powinienem się z nimi łagodniej obejść na początku - a tak nie było:)

Tak, że oryginalne tarcze też można łatwo uszkodzić.


f

Opublikowano
Za tą cenę mogłeś spokojnie poszukać kompletu zacisków używanych w dobrym stanie :)

Przy okazji pomyśl o wymianie węży na takie w oplocie (np. Hel). Kpl na 4 koła kupisz za 400.

Nie zapomnij żeby tarcze kupić dwuczęściowe.

Po wymianie kompletu zacisków wypadało by zakodować S2NHA.


Ps. Zaciski M performance (performance power kit) miały 370/345mm. 340/345 to M sport ale to tylko szczegół.

 

Lipa jest, pedał hamulca po wymianie zacisków - MIEKKI!!!, mam nadzieję, że zakodowanie odpowiedniego kodu na S2NHA - zmieni działanie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Za tą cenę mogłeś spokojnie poszukać kompletu zacisków używanych w dobrym stanie :)

Przy okazji pomyśl o wymianie węży na takie w oplocie (np. Hel). Kpl na 4 koła kupisz za 400.

Nie zapomnij żeby tarcze kupić dwuczęściowe.

Po wymianie kompletu zacisków wypadało by zakodować S2NHA.


Ps. Zaciski M performance (performance power kit) miały 370/345mm. 340/345 to M sport ale to tylko szczegół.

 

Lipa jest, pedał hamulca po wymianie zacisków - MIEKKI!!!, mam nadzieję, że zakodowanie odpowiedniego kodu na S2NHA - zmieni działanie.

 

Ponowne odpowietrzenie rozwiązało problem - auto hamuje super.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.