Skocz do zawartości

Pompa wtryskowa e46 m47n przypadek ropa w oleju pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie mam takie pytanie odnośnie pompy wtryskowej w bmw e46 pompa cp3s3 bosch spotkał się ktoś lub miał w swoim aucie do czynienia z tym,że ropa wlatywała do oleju poprzez simering pompy wtryskowej?


chodzi o ten element na pompie:


img]https://e46forum.pl/images/upload/be60c33778b95dd630f3c85d31507c06.jpg[/img]


mam pompę wyjętą bo miałem wyciek wyciek okazał się z uszczelki między blokiem a pompą ale,ze w domu mam nowy zestaw uszczelnień pompy to mówię założę i generalnie wszystkie oringi to pikuś tylko problem jest z tym simeringiem.Zamówiłem już drugą pompę dla siebie z allegro :mad2:


bo wyjąłem simering i wbicie nowego okazuje się nie takie proste dlatego,że wałek na który wchodzi simiering ma na dole rowek gdzie musi wskoczyć środkowa guma simeringu :) tylko wbijając nie jest się w stanie wyczuć,czy simering wskoczył na rowek czy nie :) a można go wbić i za głęboko.. albo za płytko.Przedni dekiel jest wyciągany ten aluminiowy więc można na stole wbijać tylko tak jak wspomniałem może,żeby wyjasnić o co kaman to pokaże na filmiku:




ps jedyna opcja,zeby wyczuć po wbiciu simeringa czy faktycznie zaskakuje na swój rowek to wyjęcie z pompy wałka na którym siedzi uszczelniacz( wałek wystarczy mocniej pociąnać i wyjdzie z włożeniem tez nie ma problemu ) i wtedy przymiarki.


Dlatego chciałem spytać czy komuś ropa dostawała się do oleju w e46 320d ma pompie CR ? bo w drugiej pompie co przyjdzie z allegro wolałbym nie ruszać uszczelniacza wałka..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego ten rowek to jest wytarty od starego uszczelniacza. Nowy uszczelniacz nabij do końca, aby był równo i musi trzymać. Nawet lepiej żeby nie trafił w ten rowek tylko chodził w nowym nie wypracowanym miejscu.

Muszę jednak przyznać że jestem pełen podziwu dla twojej osoby i tego jak zawzięcie dążysz do perfekcji. :cool2:

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Kolego ten rowek to jest wytarty od starego uszczelniacza. Nowy uszczelniacz nabij do końca, aby był równo i musi trzymać. Nawet lepiej żeby nie trafił w ten rowek tylko chodził w nowym nie wypracowanym miejscu.

Muszę jednak przyznać że jestem pełen podziwu dla twojej osoby i tego jak zawzięcie dążysz do perfekcji. :cool2:

 

aa.. ten rowek to jest od tego,że przez te lata wałek tam kręcił się tak? myślałem,że to fabryczny rowek gdzie ma wskoczyć..bo jak nie to w innym przypadku robota bajka.. mi tylko o rowek chodziło,ze dobicie na milimetry by tam wskoczył to nie takie proste..


pytanie takie bo jeden simerig boscha poszedł na starty :) nowy simering boscha lepiej dać,żeby na prasie mi włożyli? :)


mam warsztat 300m ode mnie mają prasę tylko,że to ludziska co wszystko lubią smarować nawet to co nie trzeba :) a simering ma tam na sucho wejść :)

Czyli najlepiej taki simering wcisnać tak,żeby był przed lub za rowkiem tak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, te wszystkie lata pracy pozostawiły po sobie ślad w postaci wypracowanego rowka. Możesz sam go wcisnąć. Każdy uszczelniacz dobrze zostawić zanurzony w oleju chociaż na 15min. Czop też lekko posmaruj oczywiście wszystko olejem silnikowym. Wytrzyj go w papier bez odtłuszczacza. Nie przejmuj się że jest tłusty. Wbij go delikatnie żeby był równo, następnie dobierz tulejkę lub nasadkę o zbliżonej średnicy uszczelniacza i wbij delikatnie młoteczkiem.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Dokładnie, te wszystkie lata pracy pozostawiły po sobie ślad w postaci wypracowanego rowka. Możesz sam go wcisnąć. Każdy uszczelniacz dobrze zostawić zanurzony w oleju chociaż na 15min. Czop też lekko posmaruj oczywiście wszystko olejem silnikowym. Wytrzyj go w papier bez odtłuszczacza. Nie przejmuj się że jest tłusty. Wbij go delikatnie żeby był równo, następnie dobierz tulejkę lub nasadkę o zbliżonej średnicy uszczelniacza i wbij delikatnie młoteczkiem.

 

więć drugiej pompy nie ma sensu kupować by montować drugą z alledrogo ze starym uszczelniaczem?


a jeszcze spytam bo jak nabijałem uszczelniacz to zauważyłem po nabiciu,że jedna strona była z milimetr jakby niżej względem drugiej jak się tak przyjrzałem temu to takie coś moze już wpłynąć na wyciek? dam chyba im na prase to to za 10zł mi wprasują + dołącze im wałek tak by wiedzieli ile wcisnać by nie do rowka(pewnie i sam bym wybił) ale kto wie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak twoja pompa jest dobra to zakładaj uszczelniacz i nie kombinuj za dużo. Musi być równo obsadzony. Z tą prasą to może być troszkę przesada ;)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Zamówiłem jeszcze jeden nowy uszczelniacz wałka boscha oryginalny :roll:

Plus zamówiłem już się szarpnąłem bo tego nie ma już w ogóle w pl dostępne 1/2 sztuki i tyle nowy boscha wałek o taki :


55bd1f80e7908a7fa1a1b6f2376d6bfe.jpg



faktycznie nowy wałek nie ma rowka :) więc teraz bez różnicy czy nabiją głębiej czy mniej uszczelniacz.

Uszczelniacz boscha do pompy 30zł lub zamiennik 12zł

Wałek po rabcie 180zł :)


Ps jakby ktos potrzebował jakies informacje na temat schematu,momentu dokręcania wszystkich śrubek pompy to niech pisze.Udało mi się dostać boscha esi tronica z pełna aktywacją gdzie wszystkie schematy,części zamienne itp sa pokazane :)

Opublikowano
Jak twoja pompa jest dobra to zakładaj uszczelniacz i nie kombinuj za dużo. Musi być równo obsadzony. Z tą prasą to może być troszkę przesada ;)

 

Siemka kolego szumrak no właśnie tak myślę ze prasa może być przesadą


Wiesz co spytam Cię kolego o dwie rzeczy pomozesz może? :)


1.Czy uszczelniacz lepiej nabijać gdy jest założony tak jak na zdjęciu(podglądowe z YT)


d26e3dbacd329a9b442af6b5372d9861.jpg już na wałku czy bezpośrednio do obudowy o tak bez wałka:


91b7143e696d84f8c02c581e7a794962.jpg


może i głupie pytanie tylko nie wiem czy jest jakaś różnica że lepiej nabić gdy uszczelniacz jest na wałku? lepiej się ułoży itp? czy jeden pies?


i ostatnie pytanie :roll: wewnętrzną wargę a w sumie to nawet czop wybieraka tak by on się wślizgnął po nim a nie na sucho szedł posmaruje olejem silnikowym a powierzchnia zewnetrzna?czyli ta co wchodzi w obudowę /metalowa tu sucho na sucho? czy posmarowanie olejem silnikowym w koło ? pytam bo tego nie jestem pewny czy taki posmarowanie olejem silnikowym w koło uszczelniacza nie spowoduje potem wycieku itp? bo pewnie lepiej by wszedł gdyby był posmarowany.


Jutro dopiero po południu będzie wałek nowy i zaraz sobota :duh: a oni mi w sobotę na prasie nie zrobią bo opony zmieniają i czekaj do wtorku o simering :duh: więc raczej bym wolał wbić tak jak na zdjeciu pierwszym płaską końcówką torxa w koło (próbowałem nasadką 23mm taka jak średnica uszczelniacza) nabijać bez wałka tylko tak obudowa na imadle i pobijać i krzywo wchodzi


z góry dzieki za odpowiedz


Wolałbym w weekend to poskładać b o mam jeszcze olej itp nowy zalewać a nie czekać do wtorku na prasę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rożne szkoły różnie mówią, jedni smarować inni że absolutnie. Jak delikatnie obudowę posmarujesz to nic się nie stanie, tą wewnętrzną wargę i wałek uważam że koniecznie. W przeciwnym razie przy rozruchu przez chwilę będzie chodzić na sucho. Ja bym to wbijał w samą obudowę skoro masz to rozkręcone. Nabij delikatnie do około, a później nasadka o zewnętrznej średnicy zbliżonej do średnicy zewnętrznej uszczelniacza i pomalutku wbijać
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.