Skocz do zawartości

320i 99' Grzechotanie, strzały z wydechu, zatrzymany silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po pierwsze ustawmy co spowodowało zatrzymanie silnika? Coś go zablokowało czy skończył się akumulator. Silnik M52TU pali bez czujnika wału. W którą stronę kręciłeś wałem zgodnie ze wskazówkami zegara patrząc od przodu auta czy przeciwnie. Zrobiłeś pełny obrót o 360 stopni?

 

Nie wiem co zablokowało. Odpalałem go po kilku dniowym postoju, pojawiło się grzechotanie, pasowalo mi to na jakiś łańcuch bez smarowania, albo który jest luźny. Chciał złapać obroty, hałas ustawał i zgasł. Druga próba juz nie udana. Tylko 2 razy strzelił z wydechu jakby za duża dawka paliwa, później aku pewnie przysiadło przez to rozrusznik się poddał i była słychać tylko bendix. Gdy podłączyłem aku miało 11.4V.


Przed tą awarią przepuszalem, że vanos się poddaje, bo potrafił zgasnąć hamując do zera i na wstecznym. I kilka razy czułem jak vanosy się załączały.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli faktycznie padł aku, to cała robota nie potrzeba. Podepnij go pod inpe!
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Jeżeli faktycznie padł aku, to cała robota nie potrzeba. Podepnij go pod inpe!

 

Miałem go pod inpą.

Były błedy 68, 83

Wykres vanosu w normach.


Ale i tak chciałbym dowiedzieć się dlaczego po postoju, grzechotał i gasł.


Czyli wychodzi na to, że narobiłem sobie dodatkowej roboty hahah


Ale dla pewności, juz chciałbym sprawdzić ustawienie rozrządu i zrobić ten vanos.

Opublikowano
W którą stronę kręciłeś wałem zgodnie ze wskazówkami zegara patrząc od przodu auta czy przeciwnie. Zrobiłeś pełny obrót o 360 stopni?

 

Tak, zrobiłem pełny obrót wałem w prawą stronę. Ale obawiam się tak jak pisałem, że mogłem coś przestawić, w momencie wracania gdy chciałem schować dzwonki w kolach zębatych (wałki się nie poruszały, gdy kręciłem na zdjętym vanosie, wraz ze wskazówkami zegara, łańcuch vanosu przesunął się z 2cm w prawo), po rozmowie z kumplem wpadła podpowiedź, żeby zakręcić wałem w lewo i wrócić z łańcuchami na miejsce.


Czy faktycznie mógł wtedy przeskoczyć rozrząd?

Opublikowano

Blokada w kole zamachowym już jest, znak na kole zębatym od rozrządu wskazuję na górną gładź głowicy. Problem pojawia się na zębatce od vanosu, w krzywkach i kwadratach na końcu wałków.

Znak na zębatce jest 4cm pod gładzią. Nie dałoby rady założyć blokady na kwadratach, są w różnych pozycjach. Krzywki się nierówno przecinają, lewa jest prawie w pionie, a druga blisko w miarę okej.

Na lewym wałku wyjechał dzwonek.


Jakby cofnąć dzwonek, to czy by wałek wrócił do prawidłowej pozycji? Jak to zrobić?

Jak ustawić znak na zębatce? Ustawiać łańcuch vanosa od nowa razem z wałkami?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na YouTube poszukaj filmów np. garażowe hobby jak ustawić rozrząd w m52tu lub m54, jest też film jak zrobić to bez pryzmy.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Właśnie sugerowałem się tymi filmami. Spróbuję ogarnąć cały zestaw i dam znać co udało się zdziałać.

A to grzechotanie to czym może być spowodowane? Gdzieś uszczelniacze przepuszczają?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Profesor Chris ma fajny filmik



Tylko musisz to wszystko rozkręcić i zacząć od początku, bo na te chwilę, to widzę że kombinujesz jak koń pod górkę.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.