Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Chcę kupić moje pierwsze BMW G31 i mam mały dylemat. Otóż samochód będzie 2-3 letni z przebiegiem do 50kkm, a im mniej tym lepiej :) z racji kraju zamieszkania (D) w grę wchodzą tylko 2.0l. Zastanawiam się nad 520d ale... moje codzienne trasy to 3km do pracy i 3km z pracy do tego jakieś zakupy w tygodniu i tata taxi po okolicy. 2-4 razy do roku wypad na wakacje czy do PL. Moje pytanie brzmi czy stosując raz na 2 tygodnie krótkich i bardzo krótkich tras wypad za miasto na autostradę i rundkę ok 20-30 km ze stałą prędkością jestem wstanie oczyścić DPF czy raczej nie ma takiej szansy... pod uwagę biorę jeszcze 530i ale obawiam się ze na takich trasach jak moje to ona mnie zje i poniżej 12-15l to nie zejdę... Obecnie mój Golf7 Variant 1.4tsi przy takich trasach mieści się 6,8-10l, a w trasie do PL czy urlop gdzieś w EU to tak 7,2-9l w zależności od załadunku (dach box + rowery na haku)... proszę o sensowne odpowiedzi. Dziękuje za każdą odpowiedz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego spytaj się pawelgawel czy jego aplikacja BTool będzie obsługiwała sterownik twojego silnika.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Trochę czytałem na ten temat i posiadacze G30 pisali ,że aplikacja jest stabilna lecz łączy się automatycznie jako BMW F10.


Ta aplikacja rozwiązuje twój dylemat w 100%

Tam będziesz widział kiedy masz wypalanie DPF jak i sam będziesz mógł go wypalić kiedy tylko będziesz chciał ( tą opcję ma tylko płatna wersja ).

Ja na samym początku jeździłem cały czas z włączoną aplikacją BTool. Nauczyłem się ,że moje auto wypala się co ok ....

- 200km jazda po mieście ( tak jak u ciebie )

- 350 km jazda mieszana

- 500 - 800 km drogi ekspresowe i autostrady

Po każdorazowym wypaleniu DPF kasuje dzienny licznik kilometrów na zegarach i jeśli jeżdżę po mieście a zbliżam się do 150km od ostatniego wypalania to włączam aplikacje aby mieć kontrolę nad procesem wypalania.

Robię również tak ,że jak zjeżdżam z jakieś dłuższej trasy i widzę po parametrach że za kilkanaście kilometrów mogę mieć wypalanie DPF , to 20km przed domem sam włączam regenerację filtra . Dużo osób myli pojęcia pisząc ,że robi dziennie 30 - 50km co ma niby zapewnić prawidłową regenerację filtra. Ten dystans wystarczy w zupełności na wypalenie lecz nie jest powiedziane ,że odbędzie się on właśnie w czasie tej trasy. Przejedziesz prawie 50 km a sam proces rozpocznie ci się np 1km przed robotą????


Z moich ( oraz kolegów z forum ) obserwacji wynika ,że filtr DPF wypala się sam/pasywnie gdy prędkość auta wynosi powyżej 160km/h. Sadza ubywa powolutku sama ale ubywa .


Najlepsze warunki do wypalania to prędkość 100km/h , najlepiej jadąc pod delikatne wzniesienie . U mnie w mieście mam taki odcinek ( oprócz drogi ekspresowej ) , który ma 9km z lekkim wzniesieniem . Ten dystans wystarcza mi ma regenerację filtra . Jeśli jadę po drodze ekspresowej ( płaskiej ) to mieszczę się w 13km .

Pamiętaj też o tym , aby wystudzić cały układ przed zaparkowaniem auta. Ja osobiście muszę jeszcze przejechać średnio ok. 3 km , aby temperatury zeszły do poziomu 300°C.

Na początku użytkowania auta , nie posiadając aplikacji BTool nie wiedziałem ,że rozpoczął mi się proces wypalania DPF. Chodząc w garażu koło auta miałem wrażenie ,że klocki hamulcowe nie odbijają lub nadtopił mi się jakiś plastik.


Ja kupiłem taki interfejs Bluetooth , który sam się wyłącza gdy nie jest z niczym połączony....

https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-8194134208

Opublikowano

Przy takim sposobie eksploatacji w 530i wiele więcej na paliwo nie wydasz. Nie trzeba wyjeżdżać na autostradę, te diesle dopalają DPF bezproblemowo także przy jeździe po mieście (co jakieś 300-500 km), tyle że to musi być przynajmniej 15-20-kilometrowa trasa, jak nie dopali to kończy następnym razem. Generalnie w ogóle nie widzę problemu, nawet nie wiem kiedy dopala, konstruktorzy już to opanowali. W poprzednim aucie też nie miałem żadnych problemów z DPF. Ale w jeszcze poprzednim (początki tej technologii) olej się rozrzedzał, ze dwa razy musiałem wymusić dopalanie. Chyba raczej powinieneś szukać benzyny, tylko jeszcze bez GPF.

Btoll w w G30 jeszcze nie obsługuje wypalania (można monitorować ale nie można wymusić), autor pracuje nad tym.

Z moich obserwacji (to co widzę na czujniku MAP) wynika, że najwięcej sadzy powstaje właśnie na autostradzie (140-200), przy typowej jeździe miejskiej wyraźnie mniej. Prawie zawsze jak skończę trasę autostradową to zaraz po zjeździe w mieście przystępuje do dopalania.

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 24.10.2021 o 14:54, mirkomz napisał(a):

Z moich obserwacji (to co widzę na czujniku MAP) wynika, że najwięcej sadzy powstaje właśnie na autostradzie (140-200), przy typowej jeździe miejskiej wyraźnie mniej. Prawie zawsze jak skończę trasę autostradową to zaraz po zjeździe w mieście przystępuje do dopalania.

to masz kolego całkowicie błędne obserwacje .. jakbyś jeździł non-stop autostradą 140-200 to tam grama sadzy byś nie znalazł , temp w wydechu jest  na tyle  wysoka, że nie jest potrzebny żaden układ dopalania, możesz z niesprawnym układem przejechać z 3 tyś km i nic się nie odłoży  ( autopsja ) .. najwięcej  sadzy odkłada się w ruchu miejskim  pełzając w korkach 

Opublikowano

Wieczorem wróciłem z 600 km trasy, cały czas autostradami 140-170 z jednym 5 min. przystankiem. I jest dokładnie tak jak pisałem prawie 2 lata temu, nic się nie zmieniło. Sadza doszła do 51%, a więc za niedługo będzie się wypalać.

Opublikowano

tylko ta sadza potrafi bardzo szybko przyrosnąć , byłby to miarodajne jakbyś zjechał na np. MOP-ie i tam sprawdził a nie pod domem

Opublikowano

Wieczorem wróciłem z 600 km trasy, cały czas autostradami 140-170 z jednym 5 min. przystankiem. I jest dokładnie tak jak pisałem prawie 2 lata temu, nic się nie zmieniło. Sadza doszła do 51%, a więc za niedługo będzie się wypalać.

Opublikowano

(Chyba coś się pomieszało z postami)

Z autostrady do domu mam kilka kilometrów, więc nie ma takiej możliwości. Jeżeli potraktować ten odcinek jako jazdę miejską, to w takich warunkach wypalanie uaktywnia się co ok. 500 km, gdy zapełnienie osiągnie ok. 60%. Dość często sprawdzam wizualnie czujnik, sprawdzam też w aplikacji DPF i moje obserwacje są niezmienne, że zaskakująco dużo sadzy powstaje na autostradzie. Na ile DPF w takich warunkach sam się wypala nie wiem, ale widać z powyższego, że dopalanie jest konieczne. 

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Panowie podepne sie pod watek. Jaki program pod iphone czy ipad polecacie do wypalania pdf'a w g31 520d? mam unicarscan ucsi-2100 i wiem ze jest bimmer link ale czy wogole jest jakies tansze lub nawet free rozwiazanie czy jestesmy skazani jedynie na to?? 

dzieki za jakiekolwiek info z gory 

Wesolych Swiat!

Edytowane przez piotr_p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.