Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem ze swoim BMW e60 530xD. Ostatnio podczas jazdy zaczęły mi migać wszystkie lampki. Po czym zgasiłem samochód, ale już nie oddaliłem. Odpalenie z drugiego samochodu za pomocą kabli nic nie dało. Dopiero ze startera udało się odpalić.

Po całym zajściu naładowałem akumulator do 12,67V i napięcie się utrzymuje. Teraz po kilku- kilkunastu odpaleniach jest 12,37V.

Coś mnie tknęło i zmierzyłem napięcie na zaciskach od aku pod maską podczas pracy silnika i wynosi ono 11,65V, jak dodam gazu do 4000obr/min to mam napięcie na poziomie 11,72V.


Pytanie co to może być? Czy regulator napięcia, alternator, a może kable. Jak to sprawdzić, czy trzeba odkręcać alternator?

Czy polecacie jakiegoś elektryka z Łodzi, Pabianic?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przed wszystkimi pomiarami naładuj ponownie akumulator


Pierwsze co musisz sprawdzić to punkty przejścia kabla plusowego. Jest to częsty problem ponieważ te miejsca korodują .


Miernikiem sprawdź napięcia ładowania , na alternatorze i na punktach awaryjnego rozruchu auta.


Sprawdź jakość masy . Ustaw miernik na pomiar napięcia stałego na 20V.

Jeden koniec sondy przyłóż do silnika , drugą do punktu masowego nadwozia. Poproś drugą osobę aby odpaliła samochód a ty w tym czasie obserwuj miernik i zapamiętaj najwyższą wartość napięcia . Jeśli wartość napięcia wyniesie mniej niż 0,5V to masę masz w porządku.



Możesz też sprawdzić jakość przewodu plusowego na poszczególnych odcinkach ( najgorzej będzie przy rozruszniku .....

Oczywiście potrzebujesz jeden dłuższy kabel aby sprawdzić odcinek akumulator - alternator...

- alternator - rozrusznik

- alternator - punkt awaryjnego rozruchu

- rozrusznik - punkt awaryjnego rozruchu

- punkt awaryjnego rozruchu - akumulator

- alternator - akumulator

Miernik ustaw na napięcie stałe , na zakres mV.

Nie wiem dokładnie ile masz takich punktów łączeniowych , najprawdopodobniej masz jeszcze jedno , gdzie kabel plusowy przechodzi z podwozia do bagażnika , w którym jest akumulator.

Tu masz filmik instruktażowy.....



Czy masz u siebie klemę IBS ( minus przy akumulatorze ) ?

Jeśli tak to odłącz od tej klemy cieńki przewód , który idzie do plusowej klemy akumulatora . Zobacz po odpaleniu auta czy napięcie ładowania na poszczególnych punktach przewodu plusowego zmieni się????


A tutaj masz filmik jak byś chciał wymienić regulator napięcia.....

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.