Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Sprawa dotyczy wymiany lub dokręcenia poprzez podłożenie podkładki osłon tarcz hamulcowych z przodu. U mnie nie trzymają te śruby u góry i muszę coś z tym zrobić. To znaczy albo przykręcić przez podłożoną podkładkę albo wymienić całe osłony. Kiedyś dokładałem z jednej strony taką podkładkę bez zdejmowania tarczy. Chodzi o jedną z tych mocowań na górze. Jedna jest to praca bardzo czasochłonna i rodzi niebezpieczeństwo, że śruba lub podkładka gdzieś wpadnie i utknie. Łatwiej byłoby zdjąć chyba tarczę. Chciałbym się spytać czy zdjęcie i ponowne założenie tarczy jaj nie zaszkodzi oraz jak będzie wskazywał system kontroli zużycia klocków po cofnięciu zacisków i włożeniu ponownie używanych klocków. Zaznaczam, że do końca zużycia klocków jeszcze daleko, więc zakup nowych nie wchodzi w grę. Pytam, bo zastanawiam się jeżeli miałyby wyjść jakieś problemy, czy nie lepiej pomęczyć się i nie spróbować złapać choć na jedną śrubę bez zdejmowania tarczy.


Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://allegro.pl/oferta/oslona-tarczy-przod-lewa-bmw-5-f10-f11-09-9948516972

https://allegro.pl/oferta/oslona-tarczy-przod-prawa-bmw-5-f10-f11-09-9171682772


Kolego , ja osobiście wymienił bym je na nowe , zamienniki.

Robota jest taka sama jak przy starszych autach. Żadnych błędów nie będziesz miał.

O zużyciu klocka hamulcowego informuje czujnik zużycia klocka a nie tłoczek hamulca.

U mnie te tarcze są w porządku. Jak robiłem przegląd układu hamulcowego to odkrecałem osłonę . Czyściłeś ją a następnie pomalowałem na szaro/srebrno HAMMERITE . Zanim przyjkręciłem śruby , w miejscu styku osłony ze zwrotnicą jak i miejce styku śruby z tarczą/osłoną , nakładem smar aluminiowy , który uszczelnił to miejsce jak i nadał poślizgu tak aby łeb nakrętki nie ściągnął warstwy ochronnej z osłony. Myślę ,że taki zabieg przedłuży życie osłonie????


Patent z podkładkami robiłem w E39 i to tylko dlatego ,że osłona była po obwodzie w całości i aby ją wymienić musiałbym zdjąć łożysko z piastą.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Jasne, że można kupić nowe ale jeżeli tylko psują się te mocowania, to nie wiem czy warto, skoro podkładki załatwiają sprawę na lata.

Chyba, że reszta tej osłony też się psuje i warto wymienić z tego powodu?

Ps. Ciekawe czy te nowe zamienniki nie popsują się szybciej niż te stare oryginały.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podkładka załatwi sprawę, nie trzeba kupować nowych, u mnie było to samo i zostały stare, oczywiście można kupić nowe i przykręcić tak samo, ale problem polega na tym że ta śruba i jej punkt mocowania są za małe, gdyby zastosowano szeroką podkładkę na starcie problem by nie występował, a jeżeli już to po dużo większym przebiegu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.