Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

BMW E91 320i 150km czyli silnik n46b20b

Nie odpala.

Jechałem z pracy i pod domem zgasł i już nie odpalił.

Sprawdzone: Kompresja na 2 garach 11 na dwóch innych 12

Ciśnienie paliwa na listwie około 3 bary.

Iskra jest

Wtryski tez wyciągnąłem i psikają ładnie

Do tego wymienione czujnik położenia walu (HELLA 6PU 009 163-331) może tu jest problem bo zamiennik ?

Ściągnąłem pokrywę zaworów i łańcuch mocno napięty a w tamtym roku był rozrząd robiony w warsztacie wiec raczej nie się przestawił (ewentualnie jak to sprawdzic ? ).

Kilka dni wcześniej wymieniłem olej z filtrem mann.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chcesz powiedziec ze zrobiles te wszystkie bezsensowne rozkrecania bez diagnostyki?
Opublikowano

Zapominałem napisać.

Błędów brak.

Jakoś tydzień przed tym zgasł mi samochód podczas jazdy i wrzuciłem jedynkę i odpalił od razu pozniej nie było problemów a komputer wtedy pokazał błąd vanos P0012: Camshaft Position A Timing over-retarded Bank 1

po skasowaniu nie wrócił a samochód jeździł i odpalał przez tydzień normalnie

Opublikowano

tak kreci nie odpala próbowałem tez pomoc mu "plakiem" jakiś tam z k2 do rozruchu ale nic to nie dało

Akumulator tez drugi nowy podłączony na próbę ale nic to nie dało.

tak teraz przy sobocie wziąłem stary czujnik walu korbowego który wymieniłem zmierzyłem miernikiem i oporność jest około 500 ale nie reaguje na metal tak jak i na voltach nic nie pokazuje.

Aha wcześniej były problemy z odpalaniem na rozgrzanym silniku dopiero gaz do oporu pomagał i odpalał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adaptacje nic nie daja. Mity jakies. Jesli nie masz bledow. Przestawiony rozrzad.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napiecie lancucha nie ma nic do ustawienia rozrzadu. Slabo dokrecony dol, slabo dokrecony vanos, vanosy i juz. Trzeba sprawdzic. 1ka do gory i tyl walkow musi byc 90° do plaszczyzny glowicy, tak na szybko, bez blokad. Silnik bezkolizyjny wiec nawet nie zastuka ze cos nie tak.
Opublikowano

Wisze ci piwo :D

Przestawiony rozrząd, ustawiłem na oko i odpalił ale chodzi jakby na 3 gary telepie samochodem i słabo się wkręca w obroty wiec kupie blokady i ustawie mam nadzieje ze będzie ok.

Tak myślę wymieniać cos jak będę ustawiał ? dlaczego to się przestawiło skoro było mocno skręcone jak odkręcałem ?


zdjęcie przed

5b1889622e152.jpg


zdjęcie po.

0c01cddf79e6d.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W takim razie doszlo do przestawienia na vanosie. Albo zle bylo zlozone przy wymianie rozrzadu, nie zablokowany albo sam vanos jest uszkodzony i sie przestawia na wydechowym.
Opublikowano

Jak można by było sprawdzić vanosa ? aby nie kupować w ciemno nowego

wyciągnąłem dziś te sensory od vanosow i było trochę opiłków starych ślizgów może w samym vanosie tez cos jest i się zacina przez to

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.