Skocz do zawartości

Świece żarowe


dave pooll

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich,

pytanie dotyczy świeć żarowych, czy sprawność świeć żarowych i samego sterownika świec ma wpływ na wypalanie DPF ? Bo słyszałem różne teorie. Okazało się, że miałem walnięty sterownik i rzeczywiście z rana przy minusowych temperaturach dało się odczuć delikatne falowanie obrotów silnika i ledwo zauważalny ruch obrotościomierza. Profilaktycznie wymieniłem świece i sam sterownik ( niestety okazalo się, że jedna jest tak zapieczona, ze nie da się jej odkręcić, ale jest sprawna). Dziękuję wszystkim za odp. i samo zainteresowanie tematem. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne co piszesz ponieważ ja w tym roku praktycznie cały sezon letni jeździłem z uszkodzonym sterownikiem ( brak komunikacji ) a chyba z miesiąc zupełnie bez sterownika i nie było żadnych problemów dpf wypalał się bez problemu poranny rozruch też nie dawał żadnych objawów dopiero jak temperatura spadła poniżej 5 st to rano zatelepało silnikiem ale założyłem nowy sterownik i po problemie ! Oczywiście mam N47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Według mnie to kwestia wersji oprogramowania na DDE. Jedne wymagaja sprawnego systemu grzania świec inne nie. Zawsze byłem przekonany, że grzanie świec nie ma nic wspólnego z DPF, ale trafiłem na M57 w X5, gdzie dopiero po naprawie grzania świect DPF wypalił się. Moje N47 nie potrzebuje sprawnego układu grzania świec, dlatego myślę, że to kwestia DDE i jego oprogramowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Ja mam M47N2. Miałem problem z podnoszącym się poziomem oleju, ale okazało się, ze to wina zapchanego DPF. No i przy tej okazji zostały sprawdzone wtryski. Teraz jest niby wszystko ok, ale jak będzie reagował DPF na krótkie odcinki, zobaczymy. Mechanik z warsztatu powiedział, że przynajmniej raz w miesiącu muszę go przegonić po autostradzie z 15 min. Świece i sterownik działają, także okaże się w dalszej eksploatacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zakup aplikację BTool i promem z wypalaniem DPF zniknie.

Szwagier miał też problem z zapchanym filtrem. Termostat niedomagał i proces wypalania był zablokowany w wyniku zbyt niskiej temperatury płynu chłodzącego ( w zależności o ECU silnika ta temperatura

płynu chłodzącego musi wynosić powyżej 60°C bądź 75°C ) .Dzięki w/w aplikacji i przejechaniu 40km udało nam się wypalić DPF.

Oczywiście musiał zrobić termostat/termostaty .

Po tym wszystkim sam zakupił aplikacje i interfejs Bluetooth.

Ja kupiłem taki....

https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-8194134208


Temat o aplikacji BTool......

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.