Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po sześciu latach jeżdżenia e91 lci przesiadłem się na f31 lci. Na przeglądzie przed zakupowym wyszła różnica w skuteczności amortyzatorów przod, jakieś 20% różnicy , lewy 70%, prawy 50%. Więc trzeba będzie pomyśleć o wymianie w niedalekiej przyszłości.

Według bmw store, numer amortyzatora to 31316873823 . Niestety nie znalazłem zamienikka z Sachsa, bilstein czy Monroe. Czy jestem zdany tylko na aso, czy może jednak występuje jakiś zamiennik, tylko nie potrafię znaleźć.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, po sześciu latach jeżdżenia e91 lci przesiadłem się na f31 lci. Na przeglądzie przed zakupowym wyszła różnica w skuteczności amortyzatorów przod, jakieś 20% różnicy , lewy 70%, prawy 50%. Więc trzeba będzie pomyśleć o wymianie w niedalekiej przyszłości.

Według bmw store, numer amortyzatora to 31316873823 . Niestety nie znalazłem zamienikka z Sachsa, bilstein czy Monroe. Czy jestem zdany tylko na aso, czy może jednak występuje jakiś zamiennik, tylko nie potrafię znaleźć.

Pozdrawiam

Ciśnienie w oponach OK?

Bo testy amortyzatorów na SKP to jeden, wielki żart.

Opublikowano

Ciśnienie w oponach OK?

Bo testy amortyzatorów na SKP to jeden, wielki żart.

 

Ciśnienia sprawdzał, więc tutaj było OK, amortyzator suchy, tylko jego sprawność jest mniejsza.

Sprawdzę sobie jeszcze na innej stacji, bo może urządzenie nie było do końca sprawne.

Opublikowano

Nie szukałem innych producentów, ale np. Bilstein ma serie amortyzatorów B4 i po numerze OE jaki podałeś wnioskuję, że masz właśnie podstawowe amorki czyli: https://bilsteinpolska.pl/sklep/amortyzator-gazowy-bilstein-b4_22-220066-9065.html


Używaj wyszukiwarek producentów korzystając z ręcznego wyboru, bo z tego co zauważyłem nie zawsze udaje się wyszukać po nr OE.


A co do SKP, to faktycznie wyniki pomiarów mogą być nieadekwatne do stanu faktycznego amortyzatorów.



Edit: Jednak chyba masz M podwozie sportowe? Jeśli tak, to np. Bilstein B4 ale ten będzie odpowiedniejszy: https://bilsteinpolska.pl/sklep/szukaj?search_query=22-220080

Opublikowano

No właśnie nie wiem jakie jest, bo niby ten numer co podałem świadczy o zawieszeniu M, ale w wersji wyposażenia nic takiego nie ma... jedynie model Sport Line (chyba że w tym pakiecie jest zawieszenie M).

Ale dzięki za numery bilstein europetravel

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wg niektórych źródeł w Internetach, Sportline RWD ma zawieszenie M pasywne.

U mnie (Sportline RWD LCI) na pewno OE sprężyny mają zawieszkę 'lowered'. Na pewno amortyzatory Bilstein do zawieszenia standardowego są za miękkie (samochód pływa, musiałem zmienić na M żeby jako tako się prowadził). Ale wg VIN amortyzatory przednie mają numer z końcówką 3808, który raczej nie wygląda na amortyzator z zawieszenia M.

Opublikowano
Dokładnie mam taką samą wersje... Sportline RWD LCI . Tak więc coś musi być pomieszane. W e91 miałem w vinie m sport suspension i było wszystko jasne... ale również dzięki za info.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam.

Pytanie też o zawieszenie, posiadam F34 320d xdrive i rok temu robiłem przegląd i przód auta wypadł bardzo słabo. Wymieniłem amortyzatory w ASO i rzeczywiście była różnica w jeździe ale parę dni temu znów przegląd i przód 50 do 30% prawa lewa czyli to samo co było ostatnio, tył ok 60%.

Czy jest możliwe żeby amortyzatory padły po roku przejechane niecałe 20 tys. Czy może na przeglądach jakaś lipa z pomiarami. Gość powiedział że z bmw maja problem bo zawsze pokazuje ze na przodzie są słabe . Temat dziwny ale co o tym sadzicie przejmować się czy nie. 

Opublikowano

Wartości zmierzone na SKP można o kant d..y potłuc. W E46 moje wylane amory miały 70%, a nowe Sachsy niecały miesiąc po wymianie miały 65%... 😉

 

Pamiętaj, że na odczytywane wartości wpływ ma wiele wiecej czynników niż same amortyzatory. Wystarczy że masz opony RF i już wynik bedzie zakłamany. Sportowe spreżyny czy poliuretanowe tuleje w zawieszeniu tez mają duży wpływ. 

Opublikowano

Jakiej firmy amorki? Na te wartości patrz z przymróżeniem oka. Wystraczy że 1-2 cm przestawisz samochód na tych płytach które trzęsą podczas pomiaru i wartości będą zupełnie inne. Najważniejsze żeby wartości pomiędzy dwiema stronami były zbliżone. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.