Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ucieczka prądu z akumulatora. Zbadałem multimetrem przy wyłączonym zapłonie, kluczyk wyjęty ze stacyjki, wszystko pozamykane, samochód zamknięty autopilotem, podłączenie multimetru zgodnie z zasadami. Ubytek prądu 0,26A. Po sprawdzeniu multimetrem wszystkich bezpieczników okazało się, że po wyjęciu bezpiecznika nr 51 ubytek spadł do 0,06 tj zgodnie z normą. W/w bezpiecznik opisany jest jako Zunderlasseelektronik co oznacza prawdopodobnie elektroniczny układ zapłonowy. Jak teraz i w którym miejscu szukać usterki powodującej ubytek prądu, układ ten pewnie składa się z wielu różnych elementów.samochod posiada instalację LPG BMW 2004 116i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie tak działa jak w dużym fiacie. Wyjąłeś bezpiecznik od CAS, wiec od głównego modułu, dlatego tak spadło.

Po jakim czasie sprawdzałeś pobór? Auto usypia się ponad 15 minut i wtedy trzeba sprawdzić.

Wszystko działa ci w aucie? To może naprowwdzić na problem. Może keestia starego akumulatora?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten bezpiecznik ( F51 ......... 50A ) zasila moduł A149a Samochodowy system dostępu .

Ten moduł ma jeszcze jeden bezpiecznik F4 ......... 5A.


W module zainstalowane są dwa przekaźniki.

Nie powiem ci czy są to przekaźniki zainstalowane na stałe czy wymienne.

Napisz miesięc i rok auta lub siedem ostatnich znaków numeru Vin to napiszę ci co zasila ten moduł. Będziesz mógł na zasadzie prób i błędów odłączać podane odbiorniki i znaleźć złodzieja prądu , chyba że sam moduł się nie usypia ...????


Pobór prądu na poziomie 0,06A to nie jest aż tak dobrze. Pobór powinien wynosić nie więcej niż 0,03A.

Ile czasu czekałeś na uśpienie auta???

Z opisów zasady działania wynika ,że najlepiej odczekać 60min. ( wszystko zależy od wyposażenia auta ).

Opublikowano
Po 15 minutach spada do 0.26 Auto było tak podpięte około godziny dopiero wyjęcie bezpiecznika 51 spadło napięcie do 0.06 :mrgreen: w samochodzie jest LPG zamontowany JR92749
Opublikowano
Może zamienić akumulator bo raz miałem sytuację że się rozładował gdzie nie mogłem opalić a jeszcze pojawia się błąd poduszki powietrznej akumulator po jedzie ma 12.2 v
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli masz LPG , to wyjmij bezpiecznik od niego gdy auto uśpi się i nie będziesz miał bezpiecznika F51. Może pobór prądu spadnie poniżej 0,06A.....????


Akumulator....

12,2V to nie jest aż tak źle.

Naładuje go z dwa , trzy razy. Tzn. po pierwszym ładowaniu włącz na chwilę światła i powtórz ładowanie baterii. Jaki masz akumulator , zwykły czy AGM....??


Ps.

Sprawdziłem , masz zwykły akumulator 55Ah.....???


Jeśli chcesz dbać o akumulator to staraj się go ładować przynajmniej dwa razy w roku . Przed i po zimie . Jeszcze lepiej by było gdybyś lądował go częściej. Jeśli będziesz utrzymywał napięcie akumulatora powyżej 12,5V to znacząco przedłużysz jego życie.


Numer od 1 - 41 , to nr. pinów kości w module A149a

1 - Sygnał, zacisk 30G ... Skrzynka przyłączeniowa

2 - Sygnał, zacisk R ... Włącznik światła hamowania

3 - Sygnał, zacisk R ... Moduł przełącznika sprzęgła

4 - Terminal R ... Rozpoznawanie zajętości miejsc

5 - Sygnał, zacisk R ... Wielokrotna jednostka sterująca systemu przytrzymującego

6 - Sygnał, zacisk 50 ... Jednostka sterująca DDE I/master

7 - Sygnał, zacisk 15 ...silnik benzynowy Przekaźnik oszczędzania energii, zacisk 15 silnik wysokoprężny Podgrzewacz paliwa

8 - Sygnał, zacisk 15 ... Skrzynka przyłączeniowa

9 -- Nieużywany

10 -- Nieużywany

11 - Sygnał, czujnik blokady dźwigni zmiany biegów ... Oświetlenie wskaźnika biegów

12 - Grunt ... Punkt uziemienia

13 - Sygnał, zacisk 15 ... Gniazdo OBDII

14- Sygnał, zacisk 15 ... Moduł na nogi

15 -- Nieużywany

16 -- Nieużywany

17 -- Nieużywany

18 -- Nieużywany

19 - Sygnał budzenia, zacisk 15 ... Złącze , zacisk 15 sygnał budzenia

20 - Sygnał, elektroniczny immobilizer pojazdu ... Jednostka sterująca DME Jednostka sterująca DDE I/master

21 - Zacisk 30 ... Bezpiecznik F51

22 - Sygnał, zacisk rozrusznika 50 ... Rozrusznik

23 - Zasilanie elektryczne Elektryczna regulacja kolumny kierownicy ... Elektryczna regulacja kolumny kierownicy

24 - Uziemienie Elektryczna regulacja kolumny kierownicy ... Elektryczna regulacja kolumny kierownicy

25 - Grunt ... Punkt uziemienia

26 - Sygnał, magistrala CAN ... Złącze magistrali CAN

27 -- Nieużywany

28 - Sygnał, uruchomienie silnika ... Jednostka sterująca DME Jednostka sterująca DDE I/master

29 - Sygnał, centralny zamek ... Skrzynka przyłączeniowa

30 - Sygnał magistrali ... Złącze magistrali PA

31 - Kondycjonowany sygnał prędkości koła ... Dynamiczna kontrola stabilności (DSC)

32 - Sygnał testowy światła hamowania ...Włącznik światła hamowania

33 - Sygnał, usługi zdalnego sterowania ... Elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne

34 - Zacisk 30 ... Bezpiecznik F4

35 - Sygnał, magistrala CAN ... Złącze magistrali CAN

36 -- Nieużywany

37 - Telefon włączony sygnał ... Transceiver telefonu

38 - Sygnał, styk przedniej pokrywy ... Kontakt maski

39 - Sygnał otwarcia tylnej pokrywy ... Przełącznik zwalniający tylną pokrywę (wewnętrzny)

40 -- Nieużywany

41 - ręczna skrzynia biegów Sygnał, przełącznik blokady rozruchu ... Moduł przełącznika sprzęgła

41 - automatyczna skrzynia biegów Sygnał, pozycja zaparkowana ... Kontrola transmisji

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale idąc tropem tego bezpiecznika F51, nie da rady tego poszukać. Wyciagając ten bezpiecznik odłaczasz praktycznie wszystko, razem z drugim wielkim modulem FRM. Jedyne co, to modlić się że to przez instalacje gazową, bo tu ktos grzebał albo szukać co wadliwie działa w aucie.
Opublikowano
Temat ogarnięty spadło do 0.06 powodem była woda po prawej stronie w we wnęce prawdopodobnie wilgoć była odpowiedzialna kolega mi podpowiedział aby tam sprawdzić czy wody niema okazało się że była po wysuszeniu i sprawdzeniu jest ok a jak odłączam bezpiecznik gazu spada do 0.02a
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam jest moduł PDC . Czyli od czujników parkowania . On jest w takim styropianie . W takim jakby kubku styropianowym . Sam moduł ma zwykłą obudowę i go zalewa . Nie dość że będzie żarł prąd , to jeszcze zakłócał komunikację w całym samochodzie . Lepiej go wywalić , niż szarpać się z wszelkimi problemami .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli tak samo jak w E87. W obu tych autach te moduly lubia plywac w wodzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.