Skocz do zawartości

Kopcenie przy mapowaniu 3.0d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Oddawałem samochód (BMW f10 525d 204) na usunięcie dpf wraz z egr i dodatkowo stage 1.


Wszystko poza dpf było ok, żadnych błędów, moc jest, nie kopci ani nic. (Jedynie świece muszę wymienić bo sporadycznie mi wywala błąd o jednej świecy).


Seria wyszła 195hp, już przy pierwszej delikatnej mapie auto zaczęło mocno kopcić , wiec zdecydowano nie robić mapy do czasu naprawy problemu. Podobno wtryski lub przeplywka, ewentualnie turbo? Znalazłem korekty wtryskiwaczy z btool jakoś z sierpnia:


0,79

0,09

0,84

- 1,12

- 0,48

- 0,11


Podobno jeszcze przepływomierz pokazuje dziwne wartości przez co może być ten problem (?). Fakt faktem około 2 miesiące temu wymieniłem przepływomierz, bo wyrzucało błąd. Po zmianie zniknął na zawsze, adaptacja na btool i wszystko ok. Ktoś mógłby mnie nakierować od czego zacząć i jak te dawkowanie? Bo ogólnie żadnych błędów i wszystko przy jeździe jest wporzadku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.


Oddawałem samochód (BMW f10 525d 204) na usunięcie dpf wraz z egr i dodatkowo stage 1.


Wszystko poza dpf było ok, żadnych błędów, moc jest, nie kopci ani nic. (Jedynie świece muszę wymienić bo sporadycznie mi wywala błąd o jednej świecy).


Seria wyszła 195hp, już przy pierwszej delikatnej mapie auto zaczęło mocno kopcić , wiec zdecydowano nie robić mapy do czasu naprawy problemu. Podobno wtryski lub przeplywka, ewentualnie turbo? Znalazłem korekty wtryskiwaczy z btool jakoś z sierpnia:


0,79

0,09

0,84

- 1,12

- 0,48

- 0,11


Podobno jeszcze przepływomierz pokazuje dziwne wartości przez co może być ten problem (?). Fakt faktem około 2 miesiące temu wymieniłem przepływomierz, bo wyrzucało błąd. Po zmianie zniknął na zawsze, adaptacja na btool i wszystko ok. Ktoś mógłby mnie nakierować od czego zacząć i jak te dawkowanie? Bo ogólnie żadnych błędów i wszystko przy jeździe jest wporzadku.

 

DPF umarł dlatego że kopci. Bez sensu wywalone. Usunąłeś skutek, a nie przyczyne.

Opublikowano

Indywidualnie wszystko. Mapowalem już tam 2 auta. Dymi podobno na programie na siwo. Wyszło 194hp i 395nm zamiast 204 i okolice 450nm. Podobno masa powietrza jest za mała przy pełnym bucie, zaś na wolnych jest ok


Edit


Wtryski dawkowanie sprawdzone teraz


0,12

-0,11

0,19

-0,86

0,29

0,13

Opublikowano

Czy aby sprawdzić wtryskiwacze w tym aucie czy wszystko prawidłowo działa i je wykluczyć wystarcza sprawdzenie dawkowania?


Zna ktoś może z okolic Wrocławia jakiegoś dobrego diagnostę? Nie chce spędzać czasu przy wszystkim po kolei no chyba, ze ostatecznie nic mi nie zostanie. 60nm jednak musi coś blokować, do tego to kopcenie, na btool sprawdzanie i faktycznie 395nm to max.


Turbina, kolektor dolotowy, odma?


Ewentualnie podpowie ktoś jakie parametry posprawdzać i ile powinny wynosić żeby coś moc wykluczyć ?

Opublikowano

Zrobiłem małe logi jakby ktoś mógł sprawdzić.


Przykładowo przy 3k obrotów, logi zrobiły się w kilku wiec w zależności od tego czy 2k, 3k czy 4K się wartości trochę różniły.


Masa powietrza 1229mg, 1100, 1300

Masa powietrza 800kg/h, 715, 870

Turbo tyle ile zadaje to robi czyli np 1,2 bar, 2,4bar

Nm zazwyczaj 401/402, raz było 435 zdarzało się ze 380 zależy w jakich obrotach odczytał btool.

Raz nawet przy obrotach 4200 masa powietrza wyniosła 930mg, ale nie wiem w sumie ile to jest dobrze.


Apka mi trochę zamula wiec jakieś błędy pomiarowe mogą być dlatego zrobiłem kilka.


Kompletne logi mam na drugim tel wiec jak to nie wystarczy to wrzucę bo teraz nie mam jak, ale pisze jakie były wyniki.


Auto przy redukcji i gazie w podłodze nie kopci ani nic, wiec dlaczego przy mapowaniu zaczyna? Może tym razem jakiś gotowiec i nie można uporać się z dawkami odpowiednimi?

Opublikowano
Zrobiłeś logi? Nie żartuj. Zloguj auto normalnym programem i wrzuć .csv z porządnego przejazdu z odpowiednim próbkowaniem. Z takiego bełkotu nikt nic nie wywróży.
peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurde, a gosc co robi to sie nie zna?

Z DPF nie kopcił bo.. DPF to łapał, a wywaliłeś go bo się 'zalepił'.



1. Przepływomierz

2. Zacięte klapy w kolektorze

3. KUPA w kolektorze (syf, nagar)

Opublikowano

No ale dpf nie ma i tez nie kopci. Ja sam tego nie widziałem, podobno kopci po mapie na rolkach.


Ciekawostka może być to ze egr tez mieli się pozbyć. Odbieram auto na desce check engine, odpalam btool a tam błąd od egr. Najwyraźniej zapomnieli go wylogować. Szybki plik, podłączenie pod kompa i zniknęło. No ale samym podejściem do klienta to się nie postarali, żeby oddawać auto w ten sposób.


Na logach dawałem zły interwał. Normalnie pokazuje przy przyspieszaniu okolice 450nm.


Znasz jaka powinna być masa powietrza na jałowym i pod obciążeniem?

Dziwnym faktem jest to , ze jeżdżę autem na codzień i nic się nie dzieje, nawet chmurki nie puści, a im niby coś się dzieje.


Sugestie dali taka ze zrobią na moja odpowiedzialność i mam się pod tym podpisać, ale z ich podejściem to lampka mi się zapala.


Zaglądnę po weekendzie do tego kolektora i wymienię przy okazji klapki, bo poza tym nic innego nie przychodzi mi do głowy.


A no i podobno nie maja sprzętu do takiej diagnozy.


Dlatego nie wiem czy warto po ogarnięciu kolektora jechać do nich z powrotem, bo się okaże ze z autem wszystko ok, a im coś nie pasuje.

Opublikowano
Nie takie auta tam robią, złych opinii nie maja a tu takie jaja.. Nie wiem czy jechać i niech robią przy mnie czy brać hajs i zmienić miejsce (połowa wpłacona za mapę, a połowa miała być po ogarnięciu auta)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie takie auta tam robią, złych opinii nie maja a tu takie jaja.. Nie wiem czy jechać i niech robią przy mnie czy brać hajs i zmienić miejsce (połowa wpłacona za mapę, a połowa miała być po ogarnięciu auta)

Jak robia droższe czy nowsze auta, to tam pewnie jest łatwiej o tyle że auta są sprawne :D


Ale do rzeczy.


Wyczyść kolektor, nie zaszkodzi.

Opublikowano
tu nie do końca może być winien warsztat .... pewnie nawet nie wie, że ten przypadek jest opisywany na forum.
Opublikowano
Tak tak, najlepiej rozebrać cały silnik, tak to każdy potrafi. Zreszta robiłem pomiary i nm trzyma ładnie seryjnie, jest prawdopodobieństwo ze auto było hamowane z błędem od egr (bo z błędem odebrałem auto) co mogło mieć wpływ. Na dniach relacja.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak tak, najlepiej rozebrać cały silnik, tak to każdy potrafi. Zreszta robiłem pomiary i nm trzyma ładnie seryjnie, jest prawdopodobieństwo ze auto było hamowane z błędem od egr (bo z błędem odebrałem auto) co mogło mieć wpływ. Na dniach relacja.

Napiszę jeszcze raz (a teraz tym bardziej jak jakieś cyrki z EGR miałeś).


W Y C Z Y Ś Ć


K O L E K T O R


D O L O T O W Y

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.