Skocz do zawartości

Pirelli SottoZero Serie 3 czy Michelin PILOT ALPIN PA4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie krótkie pytanie.

Czy ktoś użytkuje Michelin PILOT ALPIN PA4 245/50 R18 100 H RUN ON FLAT * a wcześniej użytkował Pirelli Sottozero serii 2?

5 sezonów wytrwałem na sottozero serii 2 i uważam ją za oponę dość twardą, a na pewno twardszą niż michelin primacy 3 mimo ze letnie micheliny mam na felgach 19 cali a zimowe pirelli na 18 calowych felgach oba komplety run flat to jako dyletant kompletny czyję rożnicę w twardości opon.

W tej chwili zastanawiam się właśnie nad michelinem alpin 4 a pirelli ale serią 3.

Czy michelin jako że ogólnie najdroższa opona jest warta wydania kwoty wyższej na komplecie niż pirelli ?

Z gołych cyferek widać ze michelin jest cichszą oponą niż pirelli ale jak oczekuję opony na zimę bardziej miękkiej takiej jak primacy3 bo łagodzi skutki posiadania zawieszenia Msport które jest dla mnie twarde (lub bardziej mamy drogi dziurawe ale zostawmy to).

Oczywiście biorę tylko pod uwagę run flat (nie mam podnosnika ,nie mam czasu zmieniac opon, opony tylko z gwiazdką homologowane które mi posłużą następne 5 lat)

Pozdrawiam.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Sam zastanawiam się nad zmianą letnich opon w komplecie mieszanym. Obecnie mam Pirelli Pzero. Czy kupić ponownie Pirelli Pzero, czy może Hankook albo najdroższa opcja Michelin Primacy 3? Wszystkie runflat z ☆.
Opublikowano
Ja mam Michelin Alpin PA4 i jestem bardzo zadowolony



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Siema jak je oceniasz pod wpływem twardości w stosunku do Twoich letnich.

Dlaczego zimowe Pirelli nawet powyżej 10 stopni na 18 calowych felgach są twardsze od letnich Michelinów na felgach 19 calowych jakiś absurd?

Dlatego myslę nad zmianą marki z pirelli na michelin oczywiście bez XL czyli wzmacnianych.

Może Micheliny ogólnie są bardziej miękkie niż Pirelli jak piszę nie jestem ekspertem ale swoje czuje i też szukam run flatów mino ze wiem ze bez run flat będą miększe bardziej komfortowe.

Pozdro

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano

Ja mam tak letnie 18” Bridgestone run flat.Zimowe 17”Michelin PA4 bez run flat.Różnica w twardości i komforcie kolosalna na + Michelin



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Jeżeli ktoś nie potrzebuje run flatów (brak xdrive, czy cztery jednakowe koła) może sobie pozwolić na szerszy wybór. W moim przypadku runflat jest konieczny, mam Xdrive i ogumienie mieszane. Zastanawiam się jednak, czy jest różnica w komforcie pomiędzy runflatami różnych producentów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli ktoś nie potrzebuje run flatów (brak xdrive, czy cztery jednakowe koła) może sobie pozwolić na szerszy wybór. W moim przypadku runflat jest konieczny, mam Xdrive i ogumienie mieszane. Zastanawiam się jednak, czy jest różnica w komforcie pomiędzy runflatami różnych producentów.

Przecież posiadanie xdrive nie wymaga opon RSC.

Opublikowano (edytowane)

Wymagane są opony homologowane tzw. z *, które bardzo często są RSC, jeżeli masz ogumienie mieszane i xDrive,

np. w moim przypadku tj. przód 245x45 r19 i 275x40 r19 tył nie występują homologowane bez RSC.


długi temat, ale warto poczytać. Zwłaszcza posty kolegi kkx5, który zajmuję się zawodowo naprawą skrzyń rozdzielacza (xDrive)

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=242171


w skróci chodzi o to, że przy ogumieniu mieszanym pojawią się różnice w obwodzie kół pomiędzy przodem i tyłem, jeżeli stosujemy opony nawet tego samego producenta i modelu ale bez homologacji BMW. Wówczas Xdrive interpretuje to jako poślizg i próbuje zniwelować co przyspiesza jego zużycie. Tylko stosowanie opon z homologacją daję pewność, że xDrive będzie pracował poprawnie. Często jest to wychwytywane przez kierowców jako delikatne poszarpywania podczas gwałtownego przyspieszania ( przypadku stosowania opon bez homologacji). W temacie który podlinkowałem opisany jest przypadek opon Vredesteina bez homologacji.

Edytowane przez bobwoj
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymagane są opony homologowane tzw. z *, które bardzo często są RSC, jeżeli masz ogumienie mieszane i xDrive,

np. w moim przypadku tj. przód 245x45 r19 i 275x40 r19 tył nie występują homologowane bez RSC.


długi temat, ale warto poczytać. Zwłaszcza posty kolegi kkx5, który zajmuję się zawodowo naprawą skrzyń rozdzielacza (xDrive)

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=242171

Nie mam ogumienia mieszanego na lato, mam xdrive i nie muszę mieć rsc by mieć homologowaną oponę. Na zimę wybieram homologowane rsc, tylko jeden typ homologowanego ogumienia jest bez rsc ale maja kiepskie opinie więc jestem zmuszony kupić rsc.


To że masz xdrive to nie znaczy że musisz kupić rsc.

Opony z gwiazdką to zalecenie, rekomendacja. Wiele osób jeździ bez gwiazdki i nie maja problemów ale o tym jest już sporo wątków na tym forum.

Opublikowano
Jeżeli ktoś nie potrzebuje run flatów (brak xdrive, czy cztery jednakowe koła) może sobie pozwolić na szerszy wybór. W moim przypadku runflat jest konieczny, mam Xdrive i ogumienie mieszane. Zastanawiam się jednak, czy jest różnica w komforcie pomiędzy runflatami różnych producentów.

 

Co ma Xdrive do run flat?Mam Xdrive letnie FT i homologacja BMW.Zimowe bez RF i bez homologacji.Ale wszystkie opony takie same i nic się nie dzieje

Natomiast tak jak kolega wyżej pisał,do mieszanego zalecane są homologowane,ale nie muszą być RF


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Jeszcze raz dla lepszego zrozumienia. Przy Xdrive i ogumieniu mieszanym (przód węższy, tył szerszy) muszą być opony homologowane, które przy niektórych rozmiarach występują tylko z runflat. Muszą być dlatego, że tylko opony homologowane gwarantują jednakowy obwód przy różnych profilach i szerokościach. A obwód jest istotny dla bezawaryjnej pracy Xdrive. Jeżeli ktoś ma cztery jednakowe koła nie musi kupować opon homologowanych, czy RSC. Obwód u niego będzie taki sam. Byle były by cztery takie same opony (ten sam producent i model). Jeżeli ma xDrive. Jeżeli auto nie ma Xdrive - pełna dowolność.

Mam nadzieję, że napisałem zrozumiale :-).

Opublikowano
Znam sporo osób co ma mieszane opony w x3 19" F25 i mają opony niehomologowane gwiazdką do BMW czy MO do mercedesa. Ja również mam na lato mieszane koła i od około 40kkm śmigam na chinolach, znajomi również nie na jakiś premium, tylko różne opony od budżetowych zaczynając... Dodam że, xdrive potrafi siąść i na oponach z gwiazdką, temat rzeka. Jest link o oponach na forum ogólnym, warto poczytać od A do Z jest dość długi. Jak samemu się nie przypilnuje ciśnienia, wymian opon, oleju itp, to kwiatki będą i na homologowanych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.