Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, ostatnio jadąc na ryby auto momentalnie się zagrzało i wywaliło mi płyn chłodzący. Sprawdziłem że nie otworzył termostat i po spięciu na krótko nie działał wentylator. Samochód posiadam jakieś 3 miesiące i teraz wydaje mi się że od początku wiatrak mógł nie działać. Nie chciałem dolewać płynu na rozgrzany silnik, poczekałem aż auto ostygło i postanowiłem wrócić jakieś 3-4 km do domu. Po drodze kilka razy gasiłem auto, bo podnosiła się temperatura. Następnego dnia znajomy sprawdził mi chemicznie uszczelkę pod głowicą. Odczynnik nie zmienił koloru, ale trochę bomblowało i wyglądało jakby w układzie było zbyt duże ciśnienie. Po wymianie termostatu i wentylatora próbowałem odpowietrzyć układ. Auto chodziło jakieś 30-40min temperatura w pionie, po czym zaczęła się podnosić(sprawdziłem że nie otworzył termostat) przegazowałem auto do 4tys temperatura spadła, otworzył termostat i załączył wentylator. Zostawiłem samochód na chodzie i po 15 min temperatura znów zaczęła wzrastać. Zgasiłem go i odczekałem z 10 min. Kiedy odpaliłem znów był zapowietrzony. Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa cieczy chłodzącej czy jednak uszczelka pod głowicą?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze nie momentalnie, ponieważ pion jest do 115 stopni więc dużo wcześniej jest problem, dokładny odczyt temperatury jest w ukrytym menu (test 7.0) lub na komputerze. Na 99% jest zapowietrzony układ, gdy nie będzie powietrza wtedy weryfikacja czy jest przelew w zbiorniku na wolnych obrotach, jak nie to pompa do wymiany, ale postawa to brak powietrza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pożyczyłem dziś tester do szczelności układu chłodzącego i na przewodzie przy zbiorniczku wyrównawczym nie ściskały dobrze opaski i był przedmuch. Pod odpaleniu auta w zbiorniczku nie było widać ani przelewającego płynu ani bąbelków. Temperatura doszła do 115 stopni i tak jak poprzednio nie otworzył się termostat. Tak jak poprzednim razem dodałem gazu i ze 3 sekundy potrzymałem na 4tys obrotów, temperatura spadła na 87 stopni i otworzył termostat. Chciałem odkręcić korek i sprawdzić przelew, ale płyn wypływał spod korka. Jest to normalne czy mam zbyt duże ciśnienie w układzie? Jak mogę sprawdzić czy auto jest już w pełni odpowietrzone? Dodam że później zostawiłem samochód i po jakiś 10 minutach temperatura znów doszła do 115 stopni więc je zgasiłem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowietrza się w tym przypadku z odkręcenym korkiem, z kontrolą poziomu płynu, do momentu otwarcia termostatu, przelew ma być ciągły.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak też robiłem, ale powoli podnosi mi się poziom płynu w zbiorniczku i w pewnym momencie wylewa się, wtedy zakręcałem korek. Po zakręceniu temperatura wzrasta i auto się grzeje. Wydaje mi się że nie jest do końca odpowietrzony, bo z nawiewu leci letnie powietrze. Próbowałem różnych metod odpowietrzania ale cały czas nic. Gdy auto było już nagrzane a termostat otworzony, próbowałem odkręcić korek żeby sprawdzić czy jest przelew to od razu wywalało mi płyn. Czy ciśnienie w układzie może robić się przez uszkodzoną pompę cieczy chłodzącej? A może spróbować odpowietrzyć go w trakcie jazdy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odciągaj nadmiar płynu i czekaj do otwarcia termostatu, możesz kilka razy klepnąć gaz a później lekko podnosić obroty, możesz też unieść przód auta. Narazie pompę wody zostaw w spokoju.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Próbowałem odpowietrzać z podniesionym przodem, płyn się podnosił, odciągałem go strzykawką. W zbiorniczku nie widać przelewu ani żadnych bąbli. Auto praktycznie chce się zagotować a mimo to nie otwiera termostat. Dopiero przy 110-115 stopniach po przegazowaniu termostat otwiera. Po otwarciu muszę zakręcić korek, bo już mocno wywala płyn. Na chłopski rozum wygląda jakby nie było obiegu w układzie i płyn w różnych miejscach trzymał inną temperaturę stąd nie chce się otworzyć termostat na jałowych obrotach, a po dodaniu gazu pompa zwiększa wydajność . Na dniach postaram się zajrzeć jak wygląda pompa i dam znać czy coś pomogło. Jeśli to nie to zostanie mi chyba oddanie auta do mechanika na zdjęcie głowicy.
Opublikowano
Wyjąłem pompę, plastikowy wirnik był kompletnie połamany. Chyba auto będzie żyło, założyłem drugą, odpowietrzyłem. Wszystko wydaje się być w porządku. Co prawda chyba przy demontowaniu naruszyłem przewód od parownika, bo po ruszeniu nim wypływa płyn, ale w poniedziałek to ogarnę i już wszystko powinno być dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.