Skocz do zawartości

[E91][N57] 40E9 - po wymianie EGR


m.strus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Problem wygląda tak jakiś czas temu zaczął pojawiać się błąd 4CAE - wymontowałem EGR (WAHLER), wyczyściłem do żywego metalu, ale okazało się że pomimo nasmarowania smarem teflonowym w pewnych skrajnych położeniach zacina się, zakupiłem nowy EGR (PIERBURG) pojeździłem około miesiąca bez błędów a teraz po przejechaniu nawet kilku km pojawia się 40E9-(Exhaust-gas recirculation controller, position control)

Zdejmując plastikową obudowę EGR widzę że pracuje płynnie, poruszając za dźwigienkę nie czuć żadnych zacięć.

sprawdzają przez Btool - widzę procentowe otwarcie EGR zmieniające się zależenie od obrotów i temp. silnika

Ogólnie silnik działa normalnie, nie traci mocy nie czuć żadnych objawów poza jedną nieprawidłowości:

kiedy odpalam przy temperaturach jak teraz czyli około 10st przez około 30s - 60s silnik pracuje nierówno do tego stopnia że szarpnięcia czuć w kabinie,

kiedy jest bliżej 0st i mniej - nie ma szarpania - kiedy jest cieplej też nie lub mniej wyczuwalne, krócej trwające.

podejrzewałem układ żarowy - sterownik został wymieniony świece sprawdzone - opór niby był OK, w Btool grzanie widzę na poziomie 2900W po odpaleniu i stopniowo spada w miarę rozgrzewania silnika. Żadnych błędów w sterownikach nie ma dotyczących świec, jest jedynie 40E9.


Pytanie czy jest coś jeszcze co ma wpływ na taki błąd? czy nowy EGR poddał się po miesiącu - może być że trafiłem na podróbkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć,

Problem wygląda tak jakiś czas temu zaczął pojawiać się błąd 4CAE - wymontowałem EGR (WAHLER), wyczyściłem do żywego metalu, ale okazało się że pomimo nasmarowania smarem teflonowym w pewnych skrajnych położeniach zacina się, zakupiłem nowy EGR (PIERBURG) pojeździłem około miesiąca bez błędów a teraz po przejechaniu nawet kilku km pojawia się 40E9-(Exhaust-gas recirculation controller, position control)

Zdejmując plastikową obudowę EGR widzę że pracuje płynnie, poruszając za dźwigienkę nie czuć żadnych zacięć.

sprawdzają przez Btool - widzę procentowe otwarcie EGR zmieniające się zależenie od obrotów i temp. silnika

Ogólnie silnik działa normalnie, nie traci mocy nie czuć żadnych objawów poza jedną nieprawidłowości:

kiedy odpalam przy temperaturach jak teraz czyli około 10st przez około 30s - 60s silnik pracuje nierówno do tego stopnia że szarpnięcia czuć w kabinie,

kiedy jest bliżej 0st i mniej - nie ma szarpania - kiedy jest cieplej też nie lub mniej wyczuwalne, krócej trwające.

podejrzewałem układ żarowy - sterownik został wymieniony świece sprawdzone - opór niby był OK, w Btool grzanie widzę na poziomie 2900W po odpaleniu i stopniowo spada w miarę rozgrzewania silnika. Żadnych błędów w sterownikach nie ma dotyczących świec, jest jedynie 40E9.


Pytanie czy jest coś jeszcze co ma wpływ na taki błąd? czy nowy EGR poddał się po miesiącu - może być że trafiłem na podróbkę?

Rozrzad byl wymieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podejrzewalbym rozrzad jesli nie byl wymieniany. Podobne objawy daje rozciagniety lancuch, towarzyszy temu szuranie/dzwonienie z rana, im chlodniej na zewnatrz, tym dluzej trwa nierowna praca silnika ale byl zmieniony wiec to nie to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mojego znajomego w E91 N47 184Km , również silnik w czasie jazdy nie pracuje prawidłowo a wymieniał EGR na WAHLER.

Nadmienie , rozrząd i koło dwumasowe miał wymieniane w tym roku.

Obstawiam wadliwe działanie nowych zaworów EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nierówna praca na zimnym była już na starym EGR i to jeszcze za czasów kiedy nie pokazywał on żadnych błędów, ja wtym temacie zastanawiam się czy nie wymienić jeszcze świec żarowych, być może nie są całkiem przepalone ale nie grzeją jak powinny?


Tak czy inaczej z EGR jest oddzielny problem, nie chciałbym go usuwać, zastanawiam się czy jest jeszcze jakiś układ który nim steruje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kkx5


Faktycznie po odpięciu wtyczki EGR, telepania nie ma wiec jak najbardziej jest to powiązane,

tylko co teraz z tym faktem zrobić?


ze schematu na realoem https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UW91-EUR-07-2009-E91N-BMW-330xd&diagId=11_4258

myślę czy ma tu znaczenie zawór nr 14 11747810831 jeśli dobrze patrzę to podciśnienie z niego steruje chyba jakimś bypasem EGR, poprzez gruszkę nr 12.

ma sens podmieniać ten zawór 14 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przecież masz błąd od sterownika recyrkulacji

Tak zaworem EGR jak i podciśnieniem do pneumatycznej jego części steruje ECU.Jeśli gruszka działa swobodnie,to po wężyku dojdziesz do zaworka sterującego podciśnieniem-jeśli jest rozbieralny to wewnątrz znajdziesz filterek który trzeba wyczyścić,jeśli nie to trzeba go wymienić żeby był pewny...

Masz DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kotin44,

generalnie mam EGR sterowany elektrycznie,

ale myślę o gruszcze która steruje jakąś klapa do chłodnicy spalin pod EGRem, zaznaczyłem na żółto na zdjęciach:

https://photos.app.goo.gl/Sh5aWNUaT5iSLoeH9

https://photos.app.goo.gl/Y6CPY5UqUMiTFUC58

https://photos.app.goo.gl/41oquNo8x7tKzrsy9


staruje tym zawór :

https://photos.app.goo.gl/eEYRrW5qq2PbG1GM8


i zastanawiam się czy jego nie wymienić


DPF mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dzięki kkx5


Faktycznie po odpięciu wtyczki EGR, telepania nie ma wiec jak najbardziej jest to powiązane,

tylko co teraz z tym faktem zrobić?


ze schematu na realoem https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UW91-EUR-07-2009-E91N-BMW-330xd&diagId=11_4258

myślę czy ma tu znaczenie zawór nr 14 11747810831 jeśli dobrze patrzę to podciśnienie z niego steruje chyba jakimś bypasem EGR, poprzez gruszkę nr 12.

ma sens podmieniać ten zawór 14 ?

A ktora wtyczke odpinales? Od ele czy pneumatyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpinałem wtyczkę od ele,

wogole rozumiem to tak że u mnie w N57D30 jest egr sterowany elektrycznie, wiem że były wersje sterowane podciśnieniem np w M57

to pneumatyczne co jest u mnie to nie sam EGR tylko chyba jakiś jego bypass.

zerknij na fotki z linków powyżej i wyjaśnij mi co to jest i jak działa jeśli możesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Twój EGR jest elektryczno - mechaniczny.

Posiada on sprężynę zwrotną , która cofa tłoczek/grzybek w pozycję zamknięty.

Proponuję ci raz na 30000 km ściągać z zaworu EGR plastikową osłonę i zmywaczem do hamulców czyścić łyżwę oraz łożysko po którym ślizga się/przesuwa w/w łyżwa ( moim zdaniem łożysko blokuje w krańcowym położeniu zawór EGR ) . Po dokładnym umyciu i wysuszeniu ze zmywacza hamulcowego sprawdź działanie mechanizmu palcem . Jeśli nie będzie się blokował to posmaruj go smarem do tłoczków.


Jeśli chodzi o gruszkę , związany z nią zawór......

Elektrozawór steruje gruszką , która poprzez swoje cięgno porusza klapą obejsciową w chłodniczce spalin.

Po co jest ta klapa obejsciowa ?

Gdy uruchamiasz auto i jest zimne to klapa jest ustawiona w pozycji powodując ,że spaliny lecą przez ciepły kanał. Gdy płyn chłodniczy uzyska 50°C to gruszką przesuwa klapę obejsciową a spaliny przelatują przez zimny kanał czyli przez samą chłodniczkę spalin . W/w ciepły kanał znajduje się pod chłodniczką spalin . Jest to integralna część chłodniczki .


Jeśli miał byś problem z obejsciową klapą chłodniczki spalin to i błąd w komputerze diagnostycznym byłby odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie ten zaworek miałem na myśli...

Korzystam z translatora bo nie znam angielskiego, i własnie ten zaworek interpretuję jako sterownik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na fotki nie musze. Rozebralem tego zbyt wiele. Dolny egr, pneumatyczny, uruchamiany jest glownie w fazie rozgrzewania silnika aby jak najszybciej rozgrzac katalizator, egr elektryczny sluzy temu samemu w fazie rozgrzewania silnika, pozniej zadaniem egra jest obnizenie tlenkow azotu w spalinach. Taka jest moja wiedza. Wadliwa praca jednego badz drugiego bedzie zle wplywala na prace silnika, roznica jest taka ze dolny jak "siada" bypass jest przewaznie zablokowany w pozycji zamknietej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój EGR jest elektryczno - mechaniczny.

Posiada on sprężynę zwrotną , która cofa tłoczek/grzybek w pozycję zamknięty.

Proponuję ci raz na 30000 km ściągać z zaworu EGR plastikową osłonę i zmywaczem do hamulców czyścić łyżwę oraz łożysko po którym ślizga się/przesuwa w/w łyżwa ( moim zdaniem łożysko blokuje w krańcowym położeniu zawór EGR ) . Po dokładnym umyciu i wysuszeniu ze zmywacza hamulcowego sprawdź działanie mechanizmu palcem . Jeśli nie będzie się blokował to posmaruj go smarem do tłoczków.

tak wszystko sie zgadza właśnie stary EGR tak się zacinał, czyściłem smarowałem na aucie ale w sumie nie zmontowałem z powrotem bo po całej akcji nadal w skrajnym otwartym zdażyło mu sie zaciąć. dlatego wymieniłem na nowy.

 

Jeśli chodzi o gruszkę , związany z nią zawór......

Elektrozawór steruje gruszką , która poprzez swoje cięgno porusza klapą obejsciową w chłodniczce spalin.

Po co jest ta klapa obejsciowa ?

Gdy uruchamiasz auto i jest zimne to klapa jest ustawiona w pozycji powodując ,że spaliny lecą przez ciepły kanał. Gdy płyn chłodniczy uzyska 50°C to gruszką przesuwa klapę obejsciową a spaliny przelatują przez zimny kanał czyli przez samą chłodniczkę spalin . W/w ciepły kanał znajduje się pod chłodniczką spalin . Jest to integralna część chłodniczki .


Jeśli miał byś problem z obejściową klapą chłodniczki spalin to i błąd w komputerze diagnostycznym byłby odpowiedni.

dzięki za dokładne wyjaśnienie to poprowadziło mnie w stronę testów czy ta klapa działa u mnie prawidłowo,

niby błędu od niej nie ma , ręcznie rusza się bez zacięć nie czuć oporu, jak odpalę silnik klapa otwiera sie razem z EGR jak na filmie:



dla testu czy telepie autem zrobiłem też próbę z odłączonym zaworem sterowania klapą i wtedy dostałem błąd 485C, silnik nadal pracował nierówno po uruchomieniu zaraz po otworzeniu sie EGR, pomimo zamkniętej klapy,

podlaczylem ISTA i o poszedłem za jej propozycja diagnozy bledu 485C - porcedura ustawiła obroty na 3000 i otwierała, zamykała klapę obejściową i chyba mierzyła różnicę temaperatur jaka wystąpi miedzy pomiarami i jak sie okazało stwierdziła że róznica jest za mała:

2021-10-23-11h47-12.png

2021-10-23-11h46-02.png


ISTA każe zmierzyć podciśnienie - niestety do tego nie mam narzędzia,

pytanie czy wymieniać zawór sterujący podciśnieniem? przecież niby dopóki go nie odłączyłem nie było błędów, a może to wina jakiegoś czujnika temp na zrzutach powyżej widać że zmierzył 1st C co jest bzdurą.




niby wydaję się że wszystko jest powiązane z EGR przypomnę błąd, 40E9 i telepanie silnikiem kiedy EGR sie otwiera, ale jest on NOWY,

tak pracuje przy puszczeniu testu z ISTA


jestem coś bliżej rozwiązania tematu? poradźcie,


 

Na fotki nie musze..
kolego kkx5, no offence, nie śmiałbym pouczać, to ja pytam o radę, fotki tylko po to żeby pokazać o co mi chodzi często tak łatwiej niż opisywać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.