Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wykonałem retrofit grzania foteli oraz dołożyłem pompowane lędźwie, auto z USA z pamięcią i elektryką, zamieniłem poszycia z europejskiego auta całe tapicerki razem z piankami. Wymieniłem panel klimy na taki z grzeniem, do fotela pasażera dołożyłem ten sterownik grzania, wiązka fotela kierowcy niezmieniona (poza ledźwiami) wiązka fotela pasażera zamieniona w całości (fotel dawcy był elektryczny). Do fotela pasażera dołożone zasilanie z tylnego fuseboxa oraz linia LIN z jbe z przodu. Elektryka, maty zajętości poduszki działają jak działały.

Fotel kierowcy nie wymagał kablowania tj z panelu klimy do ZGW (gateway) do sterownika fotela SM wszystkie kable obecne (can i zasilanie). Wpiąłem tylko maty w sterownik SM.

Kodowanie dodane VO 494, wrzucony cafd do ecu(panel był chyba z angli działał tak jakby na odwrót), oraz przekodowane sterowniki JBBE, SM, IHKM i wszsytkie inne oprócz DME,Airbag,EGS etc

Efekt - panel działa, grzanie fotela pasażera działa, grzanie kierowcy nie można włączyć w ogóle nie pojawia się led na przycisku wyboru grzania i nie grzeje. lędzwie działają.

Sprawdzone okablowanie dwa razy. bezpieczeniki są ok.

Gdzie szukać problemu ? w kodowaniu czy może mata nie działa? A może coś z okablowaniem fotela kierowcy?

Dziwnym trafem jakby nie działały dwie w jednym fotelu.

W sumie nie wpadłem na pomysł żeby przepatrzeć istą co się dzieje zrobię to dziś.

Czy mata ma jakiś opór który można zmierzyć w celu sprawdzenia czy działa? jak tak to jaki powinien być.

Czy można włączyć poprzez kodowanie grzanie nie potrafię tego znaleźć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W temacie jw. okazało się że nie koniecznie sterownik który ma wyjścia na grzanie defacto potrafi obsłużyć grzanie, człowiek się uczy się całe życie.

Wleciał nowy sterownik z F10 z obsługą grzania i foteli comfort. Udało się go dodać bez błędów i powiedzmy zakodować tylko że nie działa sterowanie fotela w sensie przód/tył/góra/dól , pamięć itd. i teraz moje pytanie.

Wersja istep mojego auta prezentuje się następująco

istep(curent) - f025-17-03-508

istep(last) - 15-07-503

istep(ship...) 12-07-504

posiadam PZData 62.5

czy możliwe jest że dodaje zły plik cafd do sterownika sm gdyż nie mogę wybrać z plików wersji istep(current) a na starym sterowniku moge.

Jeżeli ww jest prawdziwe to czy istnieje możliwość zakodowania takiego modułu z f10 do f25? jak to zrobić, czy ktoś spróbuje wytłumaczyć lub chociaż naprowadzić na ścieżkę ?

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.