Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.


Nie znalazłam podobnego wątku na forum, a szukam przyczyn.

Mam od czerwca założone nówki opony Goodyear Efficientgrip Performance 225/40 R18.

I do tej pory było wszystko w porządku, autko przejechało ponad 2k kilometrów.

Wczoraj przyjechałam z Wwy do domu jakieś 90km i zauważyliśmy z ojcem znaczny ubytek w tylnich kołach. Tu trzeba przyznać, myślałam, że ojciec pomiędzy dopompował, bo go przeglądał przed trasą, a jednak nie...

Ubytek głównie z tyłu, z przodu mniej - dopompowaliśmy. Autko pojechało na przegląd, potem wymianę oleju i stało przez noc na dworze - z rana 0,3 mniej w każdym tylnym.

Auto stoi kolejną noc, nie jeżdżone w ogóle, ale duży mróz - z tyłu zeszło 0,15. (na codzień garażowane jbc.)


Pytanie- ojciec kombinuje, że może nowe opony muszą się ułożyć po tym jak jeździły z za małą ilością powietrza - istnieje wgl coś takiego? Jakoś mnie to nie przekonuje, stawiam na usterkę. Przebite nie są, obejrzane dokładnie - nic nie widać, wentyl też git.


Mogła się felga mocniej wykrzywić od dziurawych dróg i nie styka? ( walnięte nic nie było, krawężników też raczej unikam).

ew czy po takim czasie mogło się okazać, że wulkanizator (w czerwcu były nabijane na fele) użył kiepskiego smaru i teraz dopiero to wyszło i się rozszczelniło?


Domyślam się, że mikrouszkodzeń sami nie sprawdzimy w wodzie np. bo to trzeba samą oponę bez felgi, prawda?

Miał ktoś coś podobnego? Jest szansa na błąd przy montażu, który wyszedł tak późno?

Czy raczej opony się zjechały i nie ma co łatać skoro to nie dziura (nie wiem czy felga mogłaby się na tyle wybić bez żadnych mocniejszych akcji, chociaż to dziwne, że wgl tyle ubyło z tyłu bez dziury)


Z pozdrowieniami,

A.P

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zawory wymieniane na nowe?

Powietrze pompuje się na zimnej oponie, np. z rana jedziesz pod Orlen i sobie tam zładuj tyle ile mas zna tabliczce.


Nie ma sensu sprawdzać ciśnienia po godzinnej jeździe samochodem.

Opublikowano

Dla pewności zmienię, a nóż…

Tak to prawda, po prostu ubytek był już z lekka dramatyczny i zastanawiam się czy może być tak, że dziury brak ale powierzchnia uszkodzona w sposób niewidoczny dla oka i nienaprawialna Oo czy raczej jak ulatuje powietrze to musi być dziura/zawór/nieszczelność na feldze?

Opublikowano

Bardzo dziękuję!


gczarkowski1212 - super pomysł z tym sprayem


Sprawdzone - ucieka między felgą a wentylem, choć w czerwcu przy zakładaniu wulkanizator dał nowe wentyle.


W sumie ciekawe, tak dla nauki co mogło się stać, że wszystko nowe a tak szybko się rozszczelniło Oo

Przypadek czy jakieś przeciążenie Oo do tej pory nie mieliśmy takiej syt w żadnym aucie

Opublikowano
Swego czasu tez miałem schiza, że mi powietrze powoli schodzi (raz na trzy miesiące musiałem podpompować) Dlatego ja wymieniłem zwykłe gumowe wentyle na metalowe skręcane - mocniej trzymają i nie luzują się z większym przebiegiem. No i od roku mam spokój ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.