Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć chłopaki,


Jestem nowy na scenie e39 i mam szybkie pytanie.


Kupiłem E39 z 1998 roku, ale moja stara, blokująca się kierownica wymaga wymiany. Znalazłem nową kierownicę M E39 z modelu po faceliftingu. Moje pytanie brzmi, czy ta kierownica pasowałaby do mojego E39?10.0.0.0.1 192.168.1.254

Edytowane przez bruzehual
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz sprawdzić jaką masz poduszkę u siebie.

czasami to jest loteria.

jak masz dwunabojową to nie będzie problemu.

jak jedno... cóż ja bym nie ryzykował.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będziesz miał jednonabojową, można to wszystko ogarnąć ale musisz dokupić taśmę pod kierownicę, i dorobić instalacje od taśmy do modułu airbag. Następnie przekodować moduł (problem w tym że te moduły lubią się wysypać przy kodowaniu), inna opcja to podłączenie tylko jednego naboju (ale ten drugi może ci uratować życie! ) Nie zawsze kształt kierownicy jest najważniejszy.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Co Wy opowiadacie? Jakie moduły, jakie kodowanie?

Kierownice po lifcie elektryki różnią się od poprzednich przede wszystkim mocowaniem taśmy i ilością naboi poduszki. W przedliftach taśma jest przymocowana do kierownicy, w poliftach do kolumny kierowniczej, co za tym idzie w samej kierownicy są inne przetłoczenia i otwory pod taśmę i przewody.


Jeśli chodzi o samą elektrykę, to sterowanie kierownicy (wtyczki) jest takie samo w przed i po lifcie.


Jeśli chodzi o poduszkę - dwunabojowość znaczy, że posiada ona dwa ładuki - "high impact" i "low impact". Jak sama nazwa wskazuje, ładunek jest odpalany w zależności o siły uderzenia. Przy mniejszej stłuczce odpali "low impact", przy większym dzwonie - "high impact".

Jako, że przedliftowe poduchy posiadały jedynie ładunek "high impact", to w nowej poduszce podłączamy się tylko pod ten jeden ładunek, drugi jest nieaktywny.


I tak, żeby zamontować poliftową kierę do przed lifta można to zrobić na kilka sposobów:


1. Najprościej jest ponacinać nową kierownicę tak, żeby zamocować do niej przeliftową taśmę. Kilka cięć, dwie śrubki i gotowe. Można sobie wygooglować DIY.

2. Dostosować poliftową taśmę do przedliftowej kolumny (tu jest większa rzeźba)

3. Wymienić kolumnę kierowniczą na poliftową (najwięcej roboty)


Cała operacja nie wymaga kodowania, bo nie ma tam co kodować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak chce uruchomi oba ładunki to trzeba przekodować moduł! Zakłada kierownice po lifcie dlatego napisałem wymienić taśmę, dołożyć instalację (do drugiego ładunku) nie proponuję rzeźby tylko zrobić to tak jak fabryka chciała a czasem przy high impakt nie odpalają oba :norty: ?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
A dlaczego miałby odpalać oba? Trochę to nielogiczne, choć mogę się mylić. Temat studiowałem dosyć rzetelnie parę lat temu, jak sam taką zmianę robiłem u siebie i z tego co kojarzę ładunki high impact są takie same w przed i po lifcie. Zakładając, że tak właśnie jest, jaki ma sens aktywowanie drugiego ładunku? Jak ktoś chce tylko zmienić kierownicę, to zachowa funkcjonalność ze swojego przedlifta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie logiczne jest właśnie selektywne odpalanie, po pierwsze ładunek jest całkowicie inny niż jednonabojowy, nie chodzi nawet o kształt który jest zupełnie inny. Przy niskiej prędkości bezwładność kierowcy i pasażera jest inna niż przy dużej. Dlatego nie ma potrzeby łamać nosa poduszką, odpala jeden ładunek bo jest czas na napełnienie worka i nie jest on aż taki twardy. Przy dużej prędkości walą oba bo lepiej połamać sobie okulary czy nos ale przeżyć, worek wypełnia się szybciej i jest twardszy w początkowej fazie.

Lepiej zrobić jak fabryka chciała i nie żałować. Kiedyś sprzedasz auto, przy wypadku wyjdzie że było grzebane i co?..... W najlepszym wypadku będziesz dożywotnio rentę płacił!

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Nie będę się z Tobą spierał, bo nie jestem specjalistą w tym temacie, a tego typu modyfikacje każdy przeprowadza na własną odpowiedzialność.

Z tego co ja zrozumiałem - w poduszkach jednonabojowych, ładunek odpala i wypełnia gazem materiał. Problem tego rozwiązania był taki, że przy większych dzwonach zbyt szybo uchodził z poduszki gaz i kierowca wpadał na kierownicę, dlatego wprowadzono drugi ładunek "pomocniczy", który wybucha chwilę po pierwszym i ma za zadanie utrzymać ciśnienie w poduszce na dłuższy czas.


ps. nowy właściciel wie, o wszystkich modyfikacjach w samochodzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A kto rozsądny grzebie przy modułach poduszek. ???

Masz jednonabojową - kupujesz kiere z jednym nabojem

Masz dwunabojową- kupujesz kierowcę z dwoma nabojami.

Koniec tematu wg mnie.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A kto rozsądny grzebie przy modułach poduszek. ???

Masz jednonabojową - kupujesz kiere z jednym nabojem

Masz dwunabojową- kupujesz kierowcę z dwoma nabojami.

Koniec tematu wg mnie.

I tym miłym akcentem zakończmy ten temat :cool2:

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.