Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dziś podczas jazdy ze stała prędkością,poczułem jakby pojazd dostawał nagle kopa, a po chwili tracił lekko moc i znowu: więcej mocy i spadek. Takie szarpanie.

Za chwilę spod maski słychać stukanie jak źle wyregulowany zawór w starym polonezie.

Nie dymi, niemniej mam wrażenie jakby mu brakowało na jalowych z pół cylindra. Jakby nieco szarpał, podskakiwal.

Zawór??

Opublikowano

Chwilowo nie mogę nigdzie podpiąć.

Wygląda mi to na zawór, samoregulator, wtrysk lub(najmniej prawdopodobne)dziurawy tlok.

Tak to wyglądhttps://youtu.be/iG8dZZETN6c

Opublikowano
Postawa to sprawdźić błędy ,wtedy jest punkt zaczepienia.

Jesli nie ma błędów to parametry w tym przypadku z najwiekszym naciskim na wtryski.

obawiam się go odpalić, a tylko tak mógłbym sprawdzić parametry silnika(wtrysków)

Opublikowano
sam włączony zapłon i odczyt błędów . może coś już będzie wiadomo . klapki w kolektorze są ?

Absolutnie nie ma.

Po powrocie spróbuję się wpiąć i poczytac

Opublikowano

Więc potwierdza się problem z korektami paliwa ,co może wskazywać na wtrysk,ewentualnie problem z kompresją (zawór, tłok)

Delphi nie ogarnia dobrze bmw,podłącz coś dedykowanego,to podpowie który cylinder.

Możesz też zrobić pomiar kompresji.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

U mnie bardzo podobnie stuka może nawet bardziej kopci z wlewu oleju, ale stuka jak się dobrze rozgrzeje. Zrobiłem około 15 tyś. km i cały czas jest tak samo. Po kupnie czyli 15 tyś. km temu robiłem od razu rozrząd i było troszkę złota na filtrze oleju a olej czarny i szarawy, w misce żadnych większych kawałków panewki albo innych ciał obcych. Na korbowodach luzów nie było to ich nie rozkręcałem.Na pewno jest spadek kompresji na 4 cylindrze bo test robiłem test szczelności i powietrze leciało przez pierścienie bardziej niż w innych cylindrach. Około 1000km temu wymieniłem tylko filtr oleju i teraz sprawdzałem i nie ma opiłków. Co dziwne korekty w normie wręcz idealnie najwięcej +0,7 i brak błędów.


Na pewno szykuje się już remont silnika i u mnie i u autora tematu.Tak że pierwsze co to kontrola filtra oleju, i testy szczelności cylindrów.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To stukanie to chyba normalna sprawa...

chociaż może nie w aż takim stopniu.

ktoś w jednym z wątków pisał że to słychać pompę wody jak dobrze pamiętam

miałem tak w x5, jeździłem i nie było problemu

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
To nie chodziło o pompę wody tylko o podciśnieniową, że niby stuka jak się odkręci korek wlewu, u autora stukanie jest z korkiem. U mnie pompa nie stuka na zimnym bez korka, tylko stuka z lewej strony silnika mniej więcej po środku i też z korkiem na ciepłym.
Opublikowano
Takie stukanie to dźwięk uderzania tłoka o zawór który się zawiesza. Zbyt duży luz na prowadnicy powodować będzie takie zawieszanie się zaworu i spadki kompresji.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja już po....

To stukanie i wywalanie spalin korkiem wlewu oleju po otwarciu to był....rozpieprzony stworzenie tłoka na 5 cylindrze. Luz był wyczuwalny gołą ręką i pokuszę się o stwierdzenie, że Ok 0.5 do 1 mm!!!!!

Opublikowano
Witam

U mnie bardzo podobnie stuka może nawet bardziej kopci z wlewu oleju, ale stuka jak się dobrze rozgrzeje. Zrobiłem około 15 tyś. km i cały czas jest tak samo. Po kupnie czyli 15 tyś. km temu robiłem od razu rozrząd i było troszkę złota na filtrze oleju a olej czarny i szarawy, w misce żadnych większych kawałków panewki albo innych ciał obcych. Na korbowodach luzów nie było to ich nie rozkręcałem.Na pewno jest spadek kompresji na 4 cylindrze bo test robiłem test szczelności i powietrze leciało przez pierścienie bardziej niż w innych cylindrach. Około 1000km temu wymieniłem tylko filtr oleju i teraz sprawdzałem i nie ma opiłków. Co dziwne korekty w normie wręcz idealnie najwięcej +0,7 i brak błędów.


Na pewno szykuje się już remont silnika i u mnie i u autora tematu.Tak że pierwsze co to kontrola filtra oleju, i testy szczelności cylindrów.

Pozdrawiam

To był sworzeń tłoka...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Masz może zdjęcia? Przypuszczam że tłok do wymiany. Co z głowicą, co z panewkami na korbie? Gdzie konkretnie luz się zrobił? Czy uszkodzona była też rurka od natrysku oleju na tłok?

No i oczywiście dzięki za podzielenie się informacją. Wychodzi na to że dużo silników ma taki problem.

Opublikowano

Nie mam żadnych zdjęć.

Wymieniłem silnik.

luz był jedynie na sworzniu tłoka.

Opiłki w filtrze. Wyczuwalny ręką luz. Sądzę, że może miesiąc i korba wyszłaby bokiem. żadnych innych uszkodzeń nie stwierdziłem.Inpa niczego nie pokazywała na wtryskach i co dziwne żadnych uchybów na kompresji!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.