Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od 3 lat jestem posiadaczem 1e87 116i. Przebieg 94000 aktualnie134000.Auto było na niemieckich blachach. Po tygodniu zaczęły się problemy. Kontrolka silnika tryb awaryjny. Po kilku diagnostykach wyszło że przepustnica wymieniłem. 2 dni spokoju i znowu. Następnie wymiana przepływki świec i cewek bo błąd wskazywał na wypadanie zapłonu na 2 cylindrach.Jak zwykle nic to nie dało.Ppjechałem do serwisu. Gdzie zrobili adaptację przepustnicy i niby miało być ok. Jednak stwierdzili wyciek oleju przez miskę olejową. Tak jeździłem dobre kilka miesięcy i było ok aż ją uszczelniłem.Po 2 dniach to samo falowanie check i tryb awaryjny.Wymieniłem odmę 4 dni spokoju i znowu lipa. Lubią się pokazać 3 kontrolki Silnik ESP i ABS. Zwykle trzyma obroty ale tryb awaryjny. Ktoś miał tak?

Opublikowano
A co to ma wspólnego z pracą silnika? 2 dni temu byłem na przeglądzie i wszystko było ok. Bardziej się zastanawiam nad którymś czujnikiem bądź sondą lambda ponieważ spalanie mam 11,4 wydaje mi się że mieszanka może być zbyt bogata. Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł... Problemy z pracą silnika zaczynają się na ciepłym silniku. Na zimnym pracuje prawidłowo.
Opublikowano
Doszedł kolejny problem kłopoty z odpaleniem . Z rana jak odpalam silnik nie wchodzi na obroty tylko gaśnie .Dopiero po 5-6 próbie odpali i pedał gazu zaczyna reagować choć silnik nie trzyma obrotów. Po chwili obroty się stabilizują na poziomie1500 obrotów i falują. Wtedy mogę ruszyć i jest w miarę ok poza stabilizacją obrotów. A jak już silnik się nagrzeje wchodzi check i tryb awaryjny i dodatkowo inne błędy ,które jak sądzę uruchamiają się automatycznie. Komputer pokazuje błąd cc-id 29(spadek mocy silnika) czy ktoś zaryzykuje diagnozę czy może to być sonda lambda?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Obiecałem opisać moje poczynania i refleksje na temat mojej 3 letniej walki z problemami, które mnie nękały. Sporo czytałem i przeszedłem wiele konsultacji. Wyczytałem że możliwym problemem w moim przypadku może być połączenie kostki przepływomierza, więc ścisnąłem połączenie właśnie w tej kostce, co było strzałem w 10. Komputer przestał wywalać błędy i już silnik nie wchodził w tryb awaryjny, jednak silnik nie trzymał obrotów. Po rozgrzaniu silnika wskazówka chodziła między 800 a 1300 obrotów lub trzymała 1300. Po konsultacji było podejrzenie lewego powietrza w dolocie. Kilka dni szukałem i nie znalazłem usterki. Pojechałem do mechanika na komputer i u niego już obroty były idealne 770. Już 2 dni silnik pracuje super.Myślę że przepływomierz się sam zaadaptował.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Moja radość nie trwała zbyt długo. System niepokazywal błędów, jednak po kilku dniach na zimnym silniku było ok 1100 obrotów a na ciepłym obroty falowały lub trzymały 1300 obrotów. Czasem silnik gasł lub przy odpaleniu błąd. Jednak poczytałem trochę i mnie oświeciło. Wymieniłem czujnik tperatury silnika. Okazało się że był tam czujnik od renault. Przy okazji wymieniłem sprężyny amortyzatorów z przodu bo jedna pękła o czym bym nawet nie wiedział gdybym nie wymieniał opon. Teraz auto jeździ jak trzeba kłopoty się jak narazie skończyły. Poczekam kilka dni by sprawdzić jakie jest spalanie bo pokazywało 11.8 a przy silniku 1.6 powinno być znacznie mniejsze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.