Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od pewnego czasu mam problem, podczas jazdy, mniej więcej przy 2400 obrotów, spada ciśnienia doładowania, został usunięty mechanicznie dpf, egr zaślepiony, problem nie znikł, błędów w silniku nie ma, jedynie moduł świec (od początku występował) oraz błąd przepływomierza, wymieniłem go na inny ale błąd nie znikł, jakieś propozycje?

525d 177km 2006r.

Miał chip na 203km,teraz pokazuje 193

Opublikowano

Musisz w pierwszej kolejności uporać z błędem przepływki,bo ona jest ściśle związana z doładowaniem.

Dopiero wtedy można szukać uterki spadku doładowania,jeśli nadal będzie występować.

Opublikowano
Gdzie szukać problemu?wymiana przepływki nic nie pomogła, a wcześniejsze nie było problemu z doładowaniem a błąd już był
Opublikowano

Egr-em steruj kilka parametrów np:czujnik temp silnika,potencjometr pedału gazu itd,które sterownik analizuje i decyduje o otwarciu.

Tak samo jest z turbo,jak może być realizowane doładowanie,skoro przepływka,nie działa prawidłowo(będzie oczywiście turbo działac ,gdyż sterownik uśredni sobie wynik z przepływki a zastapi go np potencjometem gazu,traktując go jako główny parametr)

Wszystko będzie działać,ale może zniknąć dużo KM i Nm.

Nastawnik wykonuje tylko polecenia sterownika,który przetworzył sygnały z czujników i podał do nastawnika odpowiednie polecenie.

Oczywiście nastawnik musi działać prawidłowo


Moższ odłączyć przepływomierz i pojeżdzić bez niego,wtedy się przekonasz czy steruje tylko egr-em

Opublikowano
Dorzucę swoje 5 groszy. Jeśli turbo nie dmuchnie zadanego ciśnienia to przepływka też nie zmierzy odpowiedniej ilości powietrza i stąd może być błąd przepływomierza. Dlatego w pierwszej kolejności szukaj nieszczelności w dolocie. Jeśli układ szczelny to może być problem z turbo. Przepływomierz oczywiście nie tylko steruje egr ale również ma wpływ na pracę turbo i nastawnika. Skoro przepływomierz nowy to sprawdź kostkę i piny od przepływomierza. Jakoo przykład podam swój przypadek. Przepływomierz nowy. Turbo nowe a mimo to doładowanie były osiągane zawsze z lekkim opóźnieniem. Zabrałem się właśnie za kostkę przepływomierza i malutkimi kawałkami papieru ściernego mozolnie wyczyściłem piny w kostce, a następnie umyłem IPA i podgiąłem piny. Na papierze ściernym były ślady jakby śniedzi/miedzi. Od tego czasu zauważyłem, że nastawnik turbo pracuje w innych zakresach i aktualne doładowanie jest teraz zawsze ciut wyższe od zadanego a nie jak do tej pory troszkę niższe. Podejrzewam, że zniknęła oporność na stykach i przepływomierz działa dokładniej, wyrównały się też korekcje wtrysków. Dlatego śmiem twierdzić, że przepływomierz zdecydowanie wpływa na pracę nastawnika turbo.
Opublikowano
Dolot był sprawdzony dymem i nigdzie nie ma nie szczelności, zamówiłem pe przepływke i sprawdzę, ogólnie turbo max dmucha 2.5 bara
Opublikowano

Przepływke już błędu nie pokazuje, wymienione wszystkie przewody ciśnienia, problem nadal występuje

Czy w tym silniku i turbo występuje n75? Mechanik twierdzi że nie

Opublikowano
Chyba już zostało jedynie podmienić nastawnik, a jeśli to nie pomoże to regeneracja turbo, dodam że problem pojawił się włącza okresie serwisu olejowego i była podpinana zamiennik przepływki, błąd wtedy nie znikł, dopiero teraz po włożeniu ori

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.