Skocz do zawartości

Problem z elektryczną regulacją fotela pasażera e39 lift


Nomad77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z regulacją fotela pasażera. Objawy fotel: nie da sie podniesc siedziska i oparacia fotela symetrycznie. Unosi sie tylko strona od tunelu srodkowego wykrzywiajac caly fotel. Fotel przechyla sie w kierunku drzwi od strony pasazera. Wyjalem fotel choc byl problem z odkreceniem sruby pasa, fotel jest tak nisko ze mialem bardzo slaby dostep do sruby mocowania pasa. Probowalem walczyc z linka od silnika odrecilem 2 sruby mocowania silniczka i probowalem linke wprowadzic na miejsce jednak mam wrazenie ze jest jakby za krotka. Czytalem na forach o skroceniu izolacji/otuliny ale nie wiem jak to zrobic. Z jednej strony jest jakby kolnierz metalowy a z drugie linka wchodzi do mechanizmu z zebatkami. Fotel podnosi krzywo siedzisko i oparcie nienaturalnie sie krzywi tylko z jednej strony od kierowcy Linke o przekroju kwadratowym zlapalem wiertarka zeby sprawdzic mechanizm i o dziwo cos drnelo w sensie wysokosci siedziska, bo do oparcia nie dotarlem. Ktos ma moze jakoes pomysly. Albo zna ktos kogos we Wroclawiu kto taki fotel potrafi zreanimowac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam zreanimujesz :)

Wyciągasz tę kwadratową linkę z pancerza i wycinasz nożykiem około 1 cm długości w miejscu, które jest najmniej zagięte na całej długości. Zakładasz linkę i przymierzasz czy wystaje tyle, żeby silnik złapał. Jeśli jest OK to całość rozkładasz ponownie, łączysz kilkoma warstwami rurki termokurczliwej i zabezpieczasz trytykami. Jeśli znajdziesz kawałek metalowej rurki, która podpasuje średnicą to byłoby jeszcze lepiej. Kwestia tylko ustawić wysokość na równo obie strony przed złożeniem. Od razu zrób to samo z tą dłuższą linką od oparcia jak już jest fotel na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wiarę we mnie to buduje ;) Czyli trzeba skrocic obie otuliny tych kwadratowych linek i to powinno wystarczyc hmm...nie bralem pod uwage przecinania gdzies na ich dlugosci myslalem ze trzeba przy ktoryms z koncow. Nie bardzo to przemysleli inz z bmw swoja droga. Jak juz skoncze zabawe z tym fotelem czeka mnie jeszcze przyjemnosc wymiany regulatorow w lampach z przodu, ale znalazlem super post na forum wiec juz zanudzac nie bede tym tematem. Dzieki ze poswieciles czas zeby mi odpisac. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie projektowali aut na 20 lat użytkowania :wink: Ten pancerz się wydłuża wraz z upływem czasu stąd się bierze, że tylko jedna strona (ta dłuższa) przestaje "łapac".


Co do regulatorów to najpierw sprawdź czy masz twardy czy miękki klej. Jeśli twardy to wymiana regulatorów tylko bez ściągania klosza. Inaczej się ********* (wstawić odpowiednie słowo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.