Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Teściowa ma E87 2010r. 2.0 w benzynie 90KW.

Po odpaleniu jak jest zimny to cała buda się trzęsie, samochód nie ma mocy. Po nagrzaniu wszystko wraca do normy.

Była u specjalisty od BMW. Wymienił sobdę pambda która miała pomóc. Niestety nie pomogła. 1100 zł w plecy.

Teraz mechanik twierdzi że cylindry nie są szczelne i na zimno jest tego efekt.

Wymiana cylindrów 1200 szt. Masakra.M

Może ktoś już przerabiał coś takiego w E87 i jest jsakaś ekonomiczniejsza wersja naprawy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jak się spec pomylił to niech odda kasę . Spec chyba od upalania BMW . Na kompie pokaże na którym wypada zapłon . Do podmiany między sobą , cewki , świece , wtryski . I to bez wydawania pieniędzy bo można między sobą . Jeszcze można pomiar kompresji zrobić to wyjdzie czy zaglądać do silnika .


Tematów jest sporo w sumie .

Opublikowano

Dokładnie ,"spec" naciągnął Cię na pieniądze. Za jedną sondę zapłaciłeś 1100 zł?

Nie oddawaj więcej do niego auta ,facet jeszcze coś spartoli żeby narobić Ci dodatkowych problemów.

Objawy wskazują na wtryski ,ale dla pewności podmień jeszcze świece i cewki i zobacz na których cylindrach wypada zapłon.

 

Teraz mechanik twierdzi że cylindry nie są szczelne i na zimno jest tego efekt.

:duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, a wy jestescie tacy fachowcy tak? Specjalisci? Niech oddaje kase...a sami jakies glupoty piszecie o cewkach, swiecach, wtryskach do podmiany, jak auto chodzi prawidowo jak jest cieple, to gdzie cewki/swiece/podmienianie wtryskow?
Opublikowano

Już to widzę jak mechanik oddaje kasę - Gdyby auto dłużej tam postało właściciel by zapłacił majątek za naprawę która i tak koniec końców nie byłaby skuteczna.

Klient w warsztatach to dojna krowa. Jeśli mechanik wie że klient nie zna się na samochodach to może wcisnąć każdy kit, a niestety dochodzenie swoich praw często bywa na tyle skomplikowane czy czasochłonne że po prostu takie rzeczy "rozchodzą się po kościach"


Nie chcę wrzucać wszystkich do jednego worka ,wiem że są również uczciwi. Ale ja osobiście na 10 spotkałem tylko 1 takiego.

Dlatego staram się w miarę możliwości wszystko naprawiać sam. To na prawdę nie jest trudne i skomplikowane, a po za tym mam świadomość że moje auto nie jest w rękach obcego typa,który nie wiadomo co tam robi.

 

piszecie o cewkach, swiecach, wtryskach do podmiany, jak auto chodzi prawidowo jak jest cieple, to gdzie cewki/swiece/podmienianie wtryskow?

Wtryski jak najbardziej mogą "kuleć" na zimnym silniku ,zwłaszcza lejący przez noc wtrysk może powodować nierówna pracę zaraz po odpaleniu.

I tak ,po rozgrzaniu wtrysk może zacząć chodzić w miarę prawidłowo ,prawdopodobnie przez to że komputer po prostu "wyrówna" dawkę paliwa. Lecz i tak na biegu jałowym pewnie będą nie równomierne drgania czy pod obciążeniem może wypaść zapłon.


Z cewkami i świecami chodziło mi o to żeby naprowadzić z którym cylindrem jest problem. Czyli np. je przekładając i czytać błędy. eliminując je z roli z podejrzanych.


Ja daję tylko sugestię czy poradę. Nie biorę do łapy pieniędzy i nie mówię że naprawie jego auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N43 jest znacznie gorsze w diagnozie niz n54, sam w domu w nim nic nie zrobisz bez kompa i zrozumienia jak on pracuje. Jest system nox, czyli sonda i kontroler. Jesli byl blad sondy, wymiana miala sens. Zanim zaczniecie wyzywac mechanika, zastanowcie sie o jakim aucie jest mowa. To ze wymiana nic nie dala, nie znaczy ze byla bezcelowa. Dalsza diagnoza o cylindrach oczywiscie jest mocno naciagana poniewaz problemem sa najprawdopodobniej , jak wspomniales, wtryski. Leja paliwo przez noc. Wymiana na nowe, ponad 5tys zlotych..
Opublikowano

Rzeczywiście ,zapomniałem jak skomplikowany jest to silnik. Diagnoza N43 w dziale e90 aż przeraża. Chylę czoła wszystkim którzy znają się na tej jednostce.

Jest system nox, czyli sonda i kontroler. Jesli byl blad sondy, wymiana miala sens.

Przyznaje rację ,zapomniałem o Noxie ,sondach,VV itp.

Dalsza diagnoza o cylindrach oczywiscie jest mocno naciagana

O to najbardziej się rozsierdziłem.

Przecież to jest prawie remont ubrane w skromne "wymiana cylindrów" ,zmieniłby tylko cylindry? Założyłby głowicę na starych uszczelkach? na starych śrubach?

Czy w ogóle by je wymienił?


Wiem ,że jesteś solidarny z branżą i rozumiem że zdarzają się różne sytuacje.

Ale mechanik "spec" który ot tak mówi klientowi że do wymiany są.. cylindry ,zdradza tylko to że chciał na autorze postu zarobić dużo siana nie eliminując usterki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, a wy jestescie tacy fachowcy tak? Specjalisci? Niech oddaje kase...a sami jakies glupoty piszecie o cewkach, swiecach, wtryskach do podmiany, jak auto chodzi prawidowo jak jest cieple, to gdzie cewki/swiece/podmienianie wtryskow?

 

Rozumiem że wyciąganie pieniędzy za nie przeprowadzoną naprawę jest spoko .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozebrales kiedykolwiek n43? Tak od gory do dolu? Miales kiedykolwiek do czynienia z jego problemami? Jesli wiedza jest internetowa, wypowiadaj sie ale nie oczerniaj prosze. Czasami jest tak, z tym, dokladnie z tym silnikiem, ze trzeba wymieniac po kolei pare elementow. Jesli sonda bedzie pokazywala staly blad, nalezy ja wymienic, nawet jesli dalej bedzie problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.