Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, próbowałem poszukać po szukajce jakiegoś rozwiązania ale nic nie znalazłem .


Mam pewien problem , podczas jazdy czasem , nie zawsze się to zdarza , przy mocniejszym rozpędzaniu zapala mi się na ekranie komunikat : NAPĘD PEŁNA MOC SILNIKA NIEDOSTĘPNA i zaraz od razu znika . Auto mocy nie traci , dalej jest żwawe od dołu . Błąd od razu znika .

Po odczytaniu błędu wyszło :

Fault Code: 244C00

Fault Explanation: Boost pressure control, control error: boost

pressure too low / positive deviation


Czujnik wymieniony , ale komunikat czasem nadal potrafi się pokazać mimo , że nie odcina mocy i w zasadzie ciężko wyczuć kiedy się błąd pojawi . Czasami jeżdzę cały dzień normalnie , dynamicznie i nie pojawia się nic , a czasami z czapy pokazuję się komunikat i od razu znika .


Turbo regenerowane niedawno , wymieniony czujnik . Może to być coś z przepływką ? Może jakiś elektrozawór ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie kontroli ciśnienia ładowania. Odchyłka regulacji dodatniej (ciśnienie doładowania za niskie) jest rozpoznawana, gdy odchylenie regulacji ciśnienia doładowania jest większe niż górna wartość graniczna zależna od punktu pracy.

Górna wartość graniczna odchyłki regulacji wyznaczana jest z mapy charakterystycznej w funkcji prędkości obrotowej silnika i prędkości wtrysku paliwa. Górna wartość graniczna wynosi około. 450 hektopaskali.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odchylenia sterowania w stanie ustalonym ma miejsce, gdy silnik znajduje się w zakresie roboczym 3 lub 4. -

- Zakres roboczy 3 występuje, gdy prędkość wtrysku paliwa jest większa niż ograniczenie prędkości, a prędkość silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.

- Zakres roboczy 4 występuje, gdy prędkość wtrysku paliwa jest większa niż ograniczenie prędkości, a prędkość silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.

Zakres działania ograniczenia

prędkości 3: 22 mg/skok Zakres działania ograniczenia prędkości 3: 1500 obr/min

Zakres działania ograniczenia prędkości 4: 200 mg/skok

Zakres działania ograniczenia prędkości 4: między 6000 obr/min a 10000 obr/min (w zależności od wariantu).

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 7000 ms


Plan serwisowy

1. Sprawdź przepustnicę (przestrzegaj wpisów w pamięci usterek).

2. Sprawdź zawór EGR (przestrzegaj wpisów w pamięci usterek).

3. Sprawdź szczelność układu przepływu powietrza.

4. Sprawdź układ wydechowy przed turbiną pod kątem wycieków.

5. Sprawdź filtr cząstek stałych (prawdopodobnie nadmierne ciśnienie spalin z powodu nadmiernego obciążenia filtra cząstek stałych).

6. Sprawdzić turbosprężarkę wydechową pod kątem uszkodzeń na sprężarce i kole turbiny.

7. Sprawdź porty wlotowe i zawory wlotowe pod kątem sadzy. Nadmierny dopływ oleju z wentylacji skrzyni korbowej może prowadzić do powstawania sadzy, zwłaszcza podczas jazdy na krótkich dystansach.


Wpływ błędu

Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.

Odwiedź najbliższe Centrum Serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna usterki i komunikat kontrolny Sprawdź

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

Sprawdź wpisy kodów usterek dotyczące wymienionych komponentów, przeprowadź kontrolę działania.

Uwaga:

Usterka może być również spowodowana nieszczelną chłodnicą powietrza doładowującego. Jeśli przeciek został spowodowany siłowym uszkodzeniem, takim jak opadnięcie pojazdu, nie można tego naprawić w ramach gwarancji!

Uwaga dla B57D30T0:

W przypadku B57D30T0 klapka sterująca turbiną mogła zostać zsunięta z wału. W rezultacie klapka sterująca turbiny nie zamyka się prawidłowo. W rezultacie wzrost ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów silnika nie jest prawidłowy.

Notatka:

W przypadku serii F01, F02, F04, F06, F07, F10, F11, F12, F13 i F18 istnieje możliwość, że fajka z niefiltrowanym powietrzem zostanie zamknięta pokrywą po zakończeniu prac przy prowadzeniu powietrza chłodzącego. Dzieje się tak, gdy pokrywa została zamontowana po niewłaściwej stronie prowadzenia powietrza chłodzącego.

Uwaga dotycząca N57D30T0:

W modelu N57D30T0 wąż podciśnieniowy do jednostki podciśnieniowej z płytą obejściową często ociera się o miskę olejową!

Uwaga dla N57D30T0:

Do lutego 2010, F01 z N57D30T0 był wyposażony w jednostki podciśnienia dla klapy sterującej turbiny, które mogą z czasem wykazywać następujące uszkodzenia:

- Uszkodzona membrana jednostki podciśnienia.

- Połączenie wyciąga się z jednostki podciśnieniowej.

W takim przypadku należy wymienić jednostkę próżniową.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Skasować adaptacje układu przepływu powietrza.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie odprowadzania spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuwanie adaptacji układu odprowadzania spalin.

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ przepływu powietrza.

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Skasować adaptacje, układ przepływu powietrza.

© 2021 - BMWFaultCodes

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.