Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Orientuje się ktoś czego samochód nie będzie miał biorąc zamiast systemów asystujących kierowcę professional zwykle systemy asystujące kierowcę + aktywny tempomat?


Nie umiem trafić takiej wersji jaka mi odpowiada, a większość ma zwykłe systemy.


Jeden Pan z salonu twierdził że nie różni się to niczym, a miał auto ze zwykłymi systemami i mówił że przez aplikację mogę dokupić aktywny tempomat za 4000 zł i będzie to samo, ale pewnie jednak czegoś brakuje, bo w konfiguratorze aktywny tempomat + zwykle systemy asystujące są tańsze niż te professional :)

Opublikowano
Brakuje też asystenta jazdy 'autonomicznej' i chyba czujnika martwego pola. Jak rozwiniesz w kinfiguratorze to powinno być opisane.
Opublikowano
Przy systemach profesional tempomat działa od 0 do 210 przy zwykłych działa od 30 do 160. Zwykły działa w korkach ale od 0 do 30 km/h i jeżeli samochody staną to sam nie ruszy trzeba dodać gazu w profesional ruszy sam. Do tego przy zwykłych systemach nie mamy autonomicznej jazdy.
Opublikowano
Czujnik martwego pola jest przy zwykłych asystentach. Aktywny tempomat działa w obydwu przypadkach tak samo do 200 czy 210 km/h. To, czy ruszy sam w korku, zależy od czasu postoju- bodajże po 20 sek. trzeba dotknąć gazu lub Resume na kierownicy. Jest to opisane w wątku G30.
Opublikowano
Czujnik martwego pola jest przy zwykłych asystentach. Aktywny tempomat działa w obydwu przypadkach tak samo do 200 czy 210 km/h. To, czy ruszy sam w korku, zależy od czasu postoju- bodajże po 20 sek. trzeba dotknąć gazu lub Resume na kierownicy. Jest to opisane w wątku G30.

W g30 tak jest faktycznie ale w każdym innym modelu działa od 30 do 160 więc tragedia.

"Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go i ostrzeżeniem przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców zapewnia na życzenie wyższy komfort jazdy i jeszcze większe bezpieczeństwo czynne podczas jazdy w kolumnie. W tym celu przy prędkości od 30 do 160 km/h układ stale mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu i samoczynnie utrzymuje ustawiony odstęp. "

Opublikowano
To jeszcze proszę o radę. Poluję na x5 od jakiegoś czasu i nie mogę dostać w swoim budżecie z takim wyposażeniem jak chce. Jest jedna w której brakuje podgrzewanych i chłodzonych kubków oraz head upa. Kubki dają może nie za dużo, przeżyłbym bez. Head upa nie miałem nigdy, na jeździe testowej nie patrzyłem za bardzo na niego, ale nie jestem przyzwyczajony. Chciałem go mieć i nie wiem co robić. Brać? :)
Opublikowano
To jeszcze proszę o radę. Poluję na x5 od jakiegoś czasu i nie mogę dostać w swoim budżecie z takim wyposażeniem jak chce. Jest jedna w której brakuje podgrzewanych i chłodzonych kubków oraz head upa. Kubki dają może nie za dużo, przeżyłbym bez. Head upa nie miałem nigdy, na jeździe testowej nie patrzyłem za bardzo na niego, ale nie jestem przyzwyczajony. Chciałem go mieć i nie wiem co robić. Brać? :)

X5 jest pierwszym autem, w ktorym mam HUD - raczej juz nie wroce do konfiguracji bez tej opcji.... Osobiscie zdecydowanie polecam - w porownaniu z podgrzewanymi/chlodzonymi podstawkami na kubki to juz wogole prosty wybor.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jeszcze proszę o radę. Poluję na x5 od jakiegoś czasu i nie mogę dostać w swoim budżecie z takim wyposażeniem jak chce. Jest jedna w której brakuje podgrzewanych i chłodzonych kubków oraz head upa. Kubki dają może nie za dużo, przeżyłbym bez. Head upa nie miałem nigdy, na jeździe testowej nie patrzyłem za bardzo na niego, ale nie jestem przyzwyczajony. Chciałem go mieć i nie wiem co robić. Brać? :)

 

Kubki podgrzewane to bajer, którego próbowałem na sile używać ale nie dostrzegałem różnicy. Headup większość osób sobie chwali poza nielicznymi. Bez żyłem wiele lat, ale jak od ponad 4 lat mam ta opcje w różnych samochodach, tak nie patrzę praktycznie na zegary, wiec to bardzo wygodne. Mógłbym bez tego żyć jeśliby mi bardzo zależało, ale wygoda szczególnie w trasie bardzo duża.


Konfigurując auto ręka by nie zadrżała wybierając, ale jakby był w restrykcjach a mi zalezaloby na szybkim zakupie, to nie odrzuciłbym na dzień dobry opcji bez headup. Chociaż przy tym akurat aucie czułbym ogromny niedosyt, ale tylko dlatego że wiem co bym tracił bez tej opcji.


Ocen sam przez pryzmat na jaki czas kupujesz auto, jak bardzo Ci zależy na jego szybkim zakupie.

Opublikowano
A orientuje się ktoś czy jeżeli mam auto nowe, jeszcze bez przebiegu, które właśnie przyjechało chciałbym zmienić zaciski z niebieskich na czerwone, to salon czy serwis się na to zgodzi? Jeżeli tak, to jakie mogą być koszty? :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zmieniaj, czerwone ponoć gorzej hamują

 

Za to czerwone są szybsze :)


Co do zacisków, to serwis chętnie zamieni. Trzeba kupić komplet czerwonych + zapłacić za wymianę, z całością powinieneś zamknąć się w 20k i możesz sprzedać stare niebieskie. Opłacalność operacji raczej znikoma.

Opublikowano

Czyli nie ma sensu, rozumiem :)


Jeżeli mam felgi 21 i chce zmieniać tylko opony - tył jest szerszy tak? Gdzie znajdę jakąś informację jakie to mogą być opony? Czy obojętnie byle rozmiar pasował do wytycznych bmw?

Opublikowano

Sam zacisk to około 2.500 PLN.


Odnośnie opon to masz rozmiary chociażby na nalepce przy drzwiach kierowcy. Większość serwisów z oponami wskazuje informację do jakich marek dana opona posiada homologację.

Opublikowano

Ok, dzięki. Auto odbieram w, przyszłym tygodniu, ale chciałem już się rozejrzeć za oponami, a czytałem w wątku i 45e że jest z nimi jakiś problem. Poczekam więc na samochód :)


Jeżeli 2500 zł, to już lepiej brzmi, może uda się oddać im niebieskie w rozliczeniu, w sumie są nowe :)

Opublikowano
Myślę, że warto. Ja czekam na cyber poniedziałek bo w ubiegłym roku były fajne zniżki w sklepie bmw
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, dzięki. Auto odbieram w, przyszłym tygodniu, ale chciałem już się rozejrzeć za oponami, a czytałem w wątku i 45e że jest z nimi jakiś problem. Poczekam więc na samochód :)


Jeżeli 2500 zł, to już lepiej brzmi, może uda się oddać im niebieskie w rozliczeniu, w sumie są nowe :)

 

2500 to cena 1sztuki i nie wiem czy nie tej tańszej (tylnej). Robili mi w ASO wycenę całości - sam zapytaj do swojego modelu. U mnie za same zaciski komplet to było grubo ponad 10k po rabatach + wymiana dość drogo.

Opublikowano
Myślę, że warto. Ja czekam na cyber poniedziałek bo w ubiegłym roku były fajne zniżki w sklepie bmw

 

Ok dzięki , cenne info

jezeli kupię w ich sklepie to jest szansa na fakturę VAT. Ktoś zna zasady?

Opublikowano

Decyzja podjęta - mam tylko jedną rzecz nad którą się waham. Auto jest ze stoku i nie było możliwości wybrzydzania, więc jedna rzecz mi nie pasuje. Mam koła 22 cale M Double-spoke 742, a, chciałem 21 cali M Y-spoke 741 Bicolor. Chciałem zostawić jedne felgi na zimę i lato.


Czy te 22 cale polecacie jeżeli chodzi o twardość? Wiem, że to względne pojęcie, w tym momencie jeżdżę Volvo s90 z felgami 20 cali i jest moim zdaniem za twardo. Proszę o opinię osób które jeździły na 22 calach.


Czy przy 21 cali muszę mieć dwie różne szerokości? Jak jest z dostępnością takich opon?


Nie chce czekać ze zmianą i jeżeli będzie za twardo to zmienić, bo kupując nowe od razu by mi je założyli, a te 22 cale sprzedałbym jako nowe, nie wiem tylko jak taka podmiana mi wyjdzie finansowo :D

Opublikowano

A jakie zawieszenie? Te felgi spowodują, ze X5 będzie wyglądało naprawdę ładnie ale na pewno kosztem komfortu . Jeździłem 3 sezony na letnich 22 i bylem zadowolony, ale oczywiście tracisz trochę możliwości SUV i znowu uważasz na krawężniki ;).


Moim zdaniem jednak znaczny lepszy zestaw to osobno 22 na lato i 21/20 na zimę niż jedne 21 na zmianę.

Opublikowano

Zawieszenie adaptacyjne.


Po słabszych, dziurawych drogach jeżdżę dosyć często, więc chyba byłbym za 21, w dodatku mi się podobają bardziej.

Opublikowano
Witam też włąsnie się przymierzam do x5 30d (przesiadka z xc90 z pneumatyką) i cały czas się zastanawiam nad 45e bo tam jest pneumatyka a inaczej nie da się teraz tego zamówić. Jeden z handlowców powiedział że na nawieszeniiu adaptacyjnym na kołach 22 jeździ się lepiej niż na 21 bo tam są runflat, a 22 ma zwykłe opony. System asystujący wybieram PLUS bo to to samo co w xc90 które u mnie jest standardem. A juź się do tego przyzwyczaiłem i jest dużo wygodniej i bezpieczniej.
Opublikowano
Komfort na 21 i 22 może i podobny ale ryzyko uszkodzenia na dziurze czy krawężniku zdecydowanie większe w przypadku 22 cali z racji niższego profilu i cieńszego boku opony. Trzeba wybrać pomiędzy wyglądem, komfortem i bezstresową jazdą. Dla większości optimum będzie 21. Jak ktoś lubi twardo to w adaptacyjnym nawet na sporcie dalej jest rezerwa żeby wsadzić 22. Kwestia komfortu i twardości to akurat temat rzeka i tu najlepiej testować samemu wedle upodobań.
Opublikowano
Dzwoniłem do dwóch salonów które mam najbliżej i niestety mają 20 cali na x5. Teraz to tym bardziej nie wiem co wybrać jak są tak samo twarde. Chodziło mi bardziej o wygląd, ale przy okazji myślałem że 21 będzie miększe. W tym momencie jeździłem na oponach pirelli 255/35 r20.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.