Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

u kumpla pojawia się takie Błąd 101F01

32e9fd9d2a1dcc8amed.jpg


W trakcie jazdy wszystko ok - po usunięciu błędów i check się nie zapala.

Natomiast przy uruchamianiu pojazdu wyskakuje.


Zauważyłem, że auto dość ciężko kręci i wg mnie ma słabe aku.


Wiem z własnego doświadczenia, że słaby akumulator może generować różne cuda.


Podpiąłem miernik i zauważyłem że napięcie dość szybko spada z 12,8 do 12,3...

Akumulator jest z 2009r... chyba jeszcze ori.


Czy może to generować takie błędy ?

auto jest po dość szczegułowym przeglądzie, dolot był sprawdzany itd... ale wyczytałem na forach że boost selenoid wadliwy może również generować taki błąd.


dodatkowo w pewnym zakresie obrotów takie świergotanie słychać... z początku myślałem że to pasek, bo dźwięk przypomina to... prysnąłem preparatem... ale w dalszym ciągu występuje.


Nie mam dużego doświadczenia z N55 więc będę wdzięczny za pomoc.

dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pełna treść błędu to

Kąt przepustnicy - ciśnienie bezwzględne w rurze dolotowej, porównanie: zbyt wysokie ciśnienie.


Może warto zajrzeć do przepustnicy.

Poza tym co ISTA sugeruje jako plan naprawczy?

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapomniałem sprawdzić... i przyznam szczerze nie pamiętam do końca jak to się robiło.

ale podepnę jeszcze raz i zobaczę jakie są sugestie.

dodatkowo jest temat takiego jakby ćwierkania w pewnym zakresie obrotów.

wydawało mi się że to pasek, prysnąłem środkiem ale dalej piszczy.

może napinacz.

sam nie wiem.


pojawił się jeszcze tamat akumulatora -jest z 2009r.

błąd pojawia się po uruchomieniu. w trakcie jazdy, jak wyczyściłem błędy to nie wyskakiwał.

ale po zgaszeniu i odpaleniu powrócił i zapaliła się kontrolka check engine.


z doświadczenia wiem, że słabe aku w BMW może różne chece generować.

a tutaj po zgaszeniu miał 12.8v .... ale szybko dosyć spadało do 12,3... ok minuty.

Auto ciężko kręci, więc aku z pewnością słabe.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po wyświetleniu błędów, w prawym dolnym rogu jest przycisk Test plan, po polsku pewnie będzie się to inaczej nazywało.

Klikasz to i wybierasz błąd, który Cię interesuje, klikasz next w prawym dolnym rogu i postępujesz zgodnie z informacjami na lewej stronie ekranu.

Czasem masz kilka opcji do wyboru.


Co do aku to najlepiej podjechać do jakiegoś sklepu z bateriami i mogą sprawdzić pod obciążeniem baterię.

Wtedy coś więcej będzie wiadomo.

Możesz też sprawdzić napięcie ładowania.

Swoje lata już ma, więc może rzeczywiście się kończy.

Natomiast z reguły jest tak, że przy padającym aku zaczyna się choinka na zegarach i sypie błędami.

Jeżeli u Ciebie jest ciągle jeden i ten sam błąd to niekoniecznie musi to być spowodowane akumulatorem.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki. Za info. Akurat się ładowało dobę.

Zobaczymy co dalej.

Sprawdzone też zostanie

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Sprawdź czy rura dolotowa która idzie do korpusu przepustnicy nie ma żadnych pęknięć i czy jest cała.

Charge pipe to znany problem w tych silnikach.


Na e90post facetowi z tym problemem pomogła wymiana nastawnika turbiny - 11747626350


Jeśli po podładowaniu akumulatora auto na zimnym nadal będzie słabo kręcić to prawdopodobnie pompa wysokiego ciśnienia już umiera.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Extra.

Każdy trop może okazać się pomocny.

będziemy działać.

dzięki wielkie

!! :cool2:

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam podobny problem z bmwf10 535i rok.2011

błąd 101F01 system masy powietrza, obliczone masy powietrza w układzie powietrza dolotowego niewiarygodna. Aku wymienione, świece też, sonda za katem ,preplywomierz powietrza, kontrola szczelności ok,ciśnienie cylindrów 14,5 bar.Silnik na wolnych obrotach nierówno pracuje,wywala emije czek, I prąd ładowania aku czasem pokazuje 12,4 V na wolnych obrotach po otwarciu drzwi iponownym zamknięciu wskakuje na 14 V .Może ktoś mi pomóc bo nie wiem co mam robić?

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.