Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono,

W głowie zrodziło mi się pytanie , czy jest jakaś procedura którą musze wykonać chcąc zmienić koła z letnich na zimowe w mojej x5 z pneumatyką? czy mogę po prostu użyć lewarka podnieść samochód i nie przejmować się niczym ?

z góry dziękuję z każde info.

Opublikowano
Przed zmiana koła należy wyłączyć w idrive pneumatyke. Przytrzymujesz na 7sek przycisk w górę lub dół. Po wymianie należy analogicznie włączyć system.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Ostatnio dzwoniłem do serwisu, bo jak trzymałem 7 sek guzik poziomowania to nic się nie działo. Pan z serwisu mnie poinformował, że od jakiegoś czasu nie ma możliwości blokowania zawieszenia, że do wymiany się poprostu podnosi auto i wymienia, nic innego nie robi.

Ktoś mi to może potwierdzic? X5 2023

Opublikowano

40i z 2019 wymianę kół robie tylko poprzez procedurę blokady zawieszenia pneumatycznego (7sek.). Istnieje niebezpieczeństwo przerzucenia całego powietrza do jednego (uniesionego koła) mięcha i rozerwaniu go. 
ASO nie wie (sprawdzone) o tej procedurze bo podnoszą auta na 4 ech łapach 

Opublikowano

Czyli jak podnosisz 4 koła na raz to jest ok?

Jak ja trzymam guzik poziomowania 10 sek to nic się nie dzieje.

 

Dzwoniłem do innego aso, potwierdzili, że nic się nie robi, opony zmieniłem, wszystko ok.

 

No i nareszcie na letnich 🙂

Opublikowano
13 godzin temu, Szary83 napisał(a):

Czyli jak podnosisz 4 koła na raz to jest ok?

Jak ja trzymam guzik poziomowania 10 sek to nic się nie dzieje.

 

Dzwoniłem do innego aso, potwierdzili, że nic się nie robi, opony zmieniłem, wszystko ok.

 

No i nareszcie na letnich 🙂

 Po przytrzymaniu 7s  przycisku od pneumatyki gasnie  kontrolka  przy (zawieszenie zablokowane) Mam wrazenie ze w Aso pracuja imbecyle 😕 Poczytaj  na jakiej zasadzie dziala pneumatyka a zrozumiesz dlaczego trzeba blokowac zawieszenie podczas wymiany kol. W skrocie jak podniesiesz  auto  to miech sie rozciagna I komputer moze pomyslec  ze cisnienie spadnie I zacznie  dopompowywac  powietrze   do odpowiedniego cisnienia , potem jak zrzucisz auto z lewarka moze sie okazac ze powietrza w miechu bylo za duzo I moze (nie musi )  go rozerwac , nie ma roznicy czy jest podnoszone  jedno czy 4 kola na raz.   

Opublikowano
Godzinę temu, Serek3005 napisał(a):

 Po przytrzymaniu 7s  przycisku od pneumatyki gasnie  kontrolka  przy (zawieszenie zablokowane) Mam wrazenie ze w Aso pracuja imbecyle 😕 Poczytaj  na jakiej zasadzie dziala pneumatyka a zrozumiesz dlaczego trzeba blokowac zawieszenie podczas wymiany kol. W skrocie jak podniesiesz  auto  to miech sie rozciagna I komputer moze pomyslec  ze cisnienie spadnie I zacznie  dopompowywac  powietrze   do odpowiedniego cisnienia , potem jak zrzucisz auto z lewarka moze sie okazac ze powietrza w miechu bylo za duzo I moze (nie musi )  go rozerwac , nie ma roznicy czy jest podnoszone  jedno czy 4 kola na raz.   

To po co w takim razie są czujniki na zawieszeniu? Z tego co ja wiem to auta z fizyczną możliwością regulacji wysokości zawieszenia należy podnieść na max do góry i wtedy można sobie podnosić samochód lewarkiem/podnośnikuem auta bez takiej możliwości można bezkarnie podnosić i nic sie nie dzieje. 

Jak jestem w błędzie to proszę o sprostowanie.

Opublikowano
1 godzinę temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

To po co w takim razie są czujniki na zawieszeniu? Z tego co ja wiem to auta z fizyczną możliwością regulacji wysokości zawieszenia należy podnieść na max do góry i wtedy można sobie podnosić samochód lewarkiem/podnośnikuem auta bez takiej możliwości można bezkarnie podnosić i nic sie nie dzieje. 

Jak jestem w błędzie to proszę o sprostowanie.

https://vm.tiktok.com/ZGe5Amb9L/

Obejrzyj  do konca to sie dowiesz po co sa czujniki 😉 I dlaczego trzeba blokowac zawieszenie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

audi to audi, BMW to BMW, przeglądnąłem z ciekawości instrukcje serwisowe w NewTis, nie ma ani słowa o blokowaniu zawieszenia w czasie zmiany kół. Owszem, jest wspomniane, że trzeba zablokować zawieszenie jak wykonuje się prace przy miechach - wymiana lub serwis układu pneumatycznego.
W starszych modelach nigdy nic się nie robiło przed podniesieniem auta, wątpię, żeby w nowych upośledzili auto aż tak bardzo. Skoro na serwisie nic nie robią, to znaczy, że też nie ma na to procedury: mają wszystko robić według nich.

  • Haha 1
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, nomad66 napisał(a):

audi to audi, BMW to BMW, przeglądnąłem z ciekawości instrukcje serwisowe w NewTis, nie ma ani słowa o blokowaniu zawieszenia w czasie zmiany kół. Owszem, jest wspomniane, że trzeba zablokować zawieszenie jak wykonuje się prace przy miechach - wymiana lub serwis układu pneumatycznego.
W starszych modelach nigdy nic się nie robiło przed podniesieniem auta, wątpię, żeby w nowych upośledzili auto aż tak bardzo. Skoro na serwisie nic nie robią, to znaczy, że też nie ma na to procedury: mają wszystko robić według nich.

 

Edytowane przez Serek3005
Opis
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wedle NewTIS czyli oficjalnych danych serwisowych BMW nie ma takiej procedury do wymiany kół - przynajmniej takiej nie znalazłem. Jest ona tylko do prac przy zawieszeniu i tam jest obowiązkowa

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiscie ze nie ma. Podnosimy lewarkiem kolo i je zmieniamy. Wszystko. 

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.