Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

BMW f10, 3.0d przedlift 11r.


Wczoraj rano auto pokazało mi mnóstwo błędów bez wcześniejszych przesłanek ze coś jest nie tak - od poduszek bo brak esp. Auto do tej pory działało bezbłędnie. Podpiąłem iste - 120 błędów ale po usunięciu zostało 65. Ista pokazuje brak możliwości połączenia z modułem abs - reszta działa ale ma błędy.

comment_16327890824F0MRJQaNKThMaOVcptCFE,w400.jpg


Zakładam, że to usterka typowo elektroniczna ale gdzie szukać przyczyn? słaby akumulator rzucający losowe błędy? zwarcie? wilgoć?

Dodatkowo pokazuje błąd ochrony pieszych i żeby nie otwierać maski bo może wystrzelić ładunek - czy faktycznie można otworzyć maskę bez obaw o wystrzelenie ładunków?

Opublikowano

Jak wśród nich (tych na iDrive) masz o zwiększonym poborze energii, to raczej słaby akumulator lub kiepski styk na klemie. Auto odpala czy bałeś się sprawdzać przy tej ilości błędów?

Jak nie ma, to prędzej woda w/przy skrzynce bezpieczników albo jednak zwarcie w module ABS lub jego przewodach. Ewentualnie jakieś zwierze pod maską zrobiło co chciało - i zwarcie gotowe.

Opublikowano
Auto odpala i jezdzi ale duzo rzeczy nie działa - predkosciomierz, licznik przebiegu, automatyczne swiatla, wspomaganie itd. W iście było coś o niskim napięciu akumulatora ale może to przez keyless - ktoraś klamka kradnie prąd natomiast na idrive chyba nic na ten temat nie było albo przeoczyłem bo tych błędów jest tam ponad 10
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego , miernik w rękę i sprawdź napięcie na akumulatorze, sprawdź napięcie w czasie pracy silnika na akumulatorze, na alternatorze.

Podobne cuda może też robić dodatkowy akumulator , jeśli go posiadasz?


Sprawdź masę na silniku czy alternatorze w czasie gdy uruchamiasz auto ( potrzebujesz do tego drugiej osoby lub multimetru z rekordem - pamięcią najwyższej amplitudy/napięcia ).

Jeden koniec sondy od multimetru przykładasz do obudowy alternatora , drugi do ujemnego punktu rozruchowego auta bądź gołej śruby. Napięcie nie może przekraczać 0,5V . Jeśli jest wyższe oznacza , że masz słabą masę.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak abs nie działa to moze ktorys z czujnikow jest przerwany lub przegryziony. Wtedy takze bedzie wariować wszystko wlacznie z niedzialajacym wlasnie licznikiem wspomaganiem czy esp. Kradnaca prąd klamka nie powoduje nie dzialania prędkościomierza.

Zacznij od rzeczy oczywistych jak wlasnie nadgryzione przewody (skoro z dnia na dzien to się stało).

🙃🙃

Opublikowano
Jak abs nie działa to moze ktorys z czujnikow jest przerwany lub przegryziony. Wtedy takze bedzie wariować wszystko wlacznie z niedzialajacym wlasnie licznikiem wspomaganiem czy esp. Kradnaca prąd klamka nie powoduje nie dzialania prędkościomierza.

Zacznij od rzeczy oczywistych jak wlasnie nadgryzione przewody (skoro z dnia na dzien to się stało).

 

Chyba mało wiesz co powoduje trafiona klamka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze ze ty wiesz duzo.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Chyba mało wiesz co powoduje trafiona klamka.

 

Spokojnie kolego ....

Jedna awaria może mieć wiele przyczyn.

Kolega nie napisał nic o klamce więc logicznym podejściem będzie zacząć od podstaw.....



Bezpiecznik F2 ....... 5A zabezpiecza zasilanie klamek.....

Opublikowano

 

Chyba mało wiesz co powoduje trafiona klamka.

 

Spokojnie kolego ....

Jedna awaria może mieć wiele przyczyn.

Kolega nie napisał nic o klamce więc logicznym podejściem będzie zacząć od podstaw.....



Bezpiecznik F2 ....... 5A zabezpiecza zasilanie klamek.....

 

Owszem można zacząć od podstaw. Ale w większości takiej choinki blędów albo klamka albo aku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gratuluję i cieszę się twoim szczęściem.


Przerabiałem takie problemy u siebie. Klamki kradnace prad nie wyrządziły żadnych szkod (chyba ze popala bezpieczniki to wtedy inna historia). Wyladowany aku powyłącza systemy takie jak np asystent pasa czy martwego pola ale w zadnym wypadku nie wylaczy podstawowych systemów jak wspomaganie czy esp. Natomiast uwalony abs wlasnie takie bledy wyrzuci (tym bardziej ze autor nie może sie z tym modułem polaczyc) Wszystkie bledy na zdjeciu z 1 postu wlasnie o tym świadczą i wszystkie sa powiazane z abs. Albo uszkodzony kabel (tak bylo u mnie, przegryzla kuna i identyczne bledy powywalalo wlacznie z brakiem wspomagania i niedzalajacym predkosciomierzem) albo spalone bezpieczniki, ktore mogla spalic klamka albo np zalana skrzynka w podszybiu ale nie to ze klamka kradnie troche prądu.

🙃🙃

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

 

Chyba mało wiesz co powoduje trafiona klamka.

 

Spokojnie kolego ....

Jedna awaria może mieć wiele przyczyn.

Kolega nie napisał nic o klamce więc logicznym podejściem będzie zacząć od podstaw.....



Bezpiecznik F2 ....... 5A zabezpiecza zasilanie klamek.....

Nie dotykałem auta przez ponad tydzien bo byłem chory. Dziś znalazłem winowajce bezpiecznik f2. po wymianie wszystko wrocilo do normy, zrobiłem testowo 10km i skasowałem błedy. Zostały tylko te, ktore były przed awarią. Domyślam sie ze wymiana bezpiecznika to działanie doraźne bo błąd klamki nadal istnieje. Martwi mnie jedynie webasto - zeszłej zimy probowałem uruchomić ale auto wyswietlilo ze za malo pradu w aku lub za malo paliwa i pozniej nie reagowało na probe odpalenia z pilota lub z menu idrive. Da sie to jakoś uruchomić? Przydałoby sie na chłodne dni.20211009-182301.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego , ja ci proponuję abyś wyciągnął bezpiecznik F2 . Były na tym forum opisy intensywnego dymienia się z okolic klamki..... oby to nie spowodowało powstania pożaru...???


Webasto może być zablokowane ponieważ pompa obiegowa ma awarię.

Opublikowano
Odłącz wtyczkę z zasilaniem od klamki a ta wtyczke z podświetleniem zostaw. Reszta klamek działać będzie
Opublikowano
Odłącz wtyczkę z zasilaniem od klamki a ta wtyczke z podświetleniem zostaw. Reszta klamek działać będzie
Gdzie ta wtyczka? Czy trzeba rozbierać boczek drzwi?

Auta potrzebuje teraz dość intensywnie, tylnych drzwi wlasciwie nie uzywam, więc jestem skłonny odpiąć bezpiecznik od zasilania tej klamki jeśli sie tak da.


Wyjęcie bezpiecznika f2 nie wchodzi w gre - trace wtedy licznik przebiegu i predkosci, automatyczne dlugie, edc, wspomaganie, poduszki, auto hold, tempomat, ekonomizer i kilka innych rzeczy. Wolałbym wyłączyć tylko drzwi w ktorych powstała awaria. Jak doraźnie sobie z tym poradzić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak otworzysz drzwi to na wysokosci klamki masz taka gumowa zaslepke. Zdejmujesz ja i do srodka wsadzasz klucz torx rozm. 25 jak dobrze pamietam. Odkrecasz i klamka wtedy wychodzi. Odpinasz te grubsze kable bo cienkie sa od oświetlenia led. I tyle. Skladasz. Po odpieciu klamki dalej bedziesz mial jej błąd ale przynajmniej nie spali ci bezpiecznika znowu. Polecam odpiac wszystkie bo te klamki padaja jak muchy. Bez komfortowego dostepu da sie żyć :wink:

🙃🙃

Opublikowano
Jak otworzysz drzwi to na wysokosci klamki masz taka gumowa zaslepke. Zdejmujesz ja i do srodka wsadzasz klucz torx rozm. 25 jak dobrze pamietam. Odkrecasz i klamka wtedy wychodzi. Odpinasz te grubsze kable bo cienkie sa od oświetlenia led. I tyle. Skladasz. Po odpieciu klamki dalej bedziesz mial jej błąd ale przynajmniej nie spali ci bezpiecznika znowu. Polecam odpiac wszystkie bo te klamki padaja jak muchy. Bez komfortowego dostepu da sie żyć :wink:

 

Nie mam odpowiednio cienkiej przedłużki a niedługo wyruszam w trase - da sie jakos to rozwiazać istą albo wyjeciem innego bezpiecznika niz f2? klamka bedzie wymieniona jak znajde taka w carbonschwarz ale nie chce spalić auta przez najblizsze kilka dni. A wymiana bezpiecznika f2 wiąże sie z odkrecaniem plastiku pod schowkiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Wyjęcie bezpiecznika f2 nie wchodzi w gre - trace wtedy licznik przebiegu i predkosci, automatyczne dlugie, edc, wspomaganie, poduszki, auto hold, tempomat, ekonomizer i kilka innych rzeczy. Wolałbym wyłączyć tylko drzwi w ktorych powstała awaria. Jak doraźnie sobie z tym poradzić?

 


Zgadza się , odpięcie bezpienika F2 spowoduje ,że w pełni nie będzie działać A91 Dynamiczna kontrola stabilności (DSC).

Według schematu nie da się tego inaczej zrobić jak wyjąć klamkę i odpiąć wskazaną przez feel_x kość, niestety....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety ale nasadowej koncowki z torx nie wsadzisz w ten otwor. Musisz miec zwykly klucz torx 25 w dodatku dlugi.

🙃🙃

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kupiłem wkrętak z torxem i było dobrze tydzień. Teraz po trasie 90km kontrolka brak ładowania akumulatora, w ukrytym menu 12.1v na postoju, przy odpaleniu około 11.8v. Moja znajomość elektryki jest żadna, jestem poza domem. Jak ugryźć sprawę? Mechanik w Lublinie? Wracać do domu normalnie te 90km i liczyć że się uda? Auto za tydzień ma mnie zawieźć do pracy zagranicą. Podejrzewam że te usterki nie muszą się ze sobą łączyć
Opublikowano
Kupiłem wkrętak z torxem i było dobrze tydzień. Teraz po trasie 90km kontrolka brak ładowania akumulatora, w ukrytym menu 12.1v na postoju, przy odpaleniu około 11.8v. Moja znajomość elektryki jest żadna, jestem poza domem. Jak ugryźć sprawę? Mechanik w Lublinie? Wracać do domu normalnie te 90km i liczyć że się uda? Auto za tydzień ma mnie zawieźć do pracy zagranicą. Podejrzewam że te usterki nie muszą się ze sobą łączyć

 

Prawdopodobnie skończy się regeneracją alternatora - miałem ten sam komunikat i bardzo zbliżone napięcie https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=385520

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.