Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem tu nowy więc na wstepie Siemka.


Mam problem z Moja E60 a dokladnie kupiłem nie dawno dla dziewczyny 520d i tu nastał problem a mianowicie

- Auto odpala lecz ciężko jak juz odpali to nie chodzi rowno na obrotach przy dodaniu gazu cos lekko stuka wydaje mi sie ze wtrysk lecz mogę się mylić. Auto odpala trzyma przez chwilę obroty nierówno i po chwili gasnie bądź po włączeniu Drive jak trzyma się gazu to pojedzie ale jak się stanie to zgadnie bo chodzi nie równo jakby nie na wszystkie gary.

- Sprzedajacy bo tak ją kupiłem mówil ze korekcja wtryskow jest zła i że trzeba któreś z wtrysków wymienić

Co sprawdziłem

- Naładowalem aku

- Usunąłem wszystkie błędy takie jak dpf czy ten drugi nizej

- Pozostał tylko błąd podgrzewania po godz 15 wrzuce dokladnie jaki to byl i jakie ma aktualnie.


Nie rowna praca to raczej wtrystki nie chce wrozyc ale wydaje mi sie ze tak moze byc aczkolwiek dodam filmik jeszcze z pracy silnika i jak odpala by ktos posluchal mniej wiecej. Pozdrawiam i prosilbym o jakies informacje czy mial ktos cos podobnego

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź NickVolt, po 15 kończę więc wieczorem dam zdjęcie z kodami i film z pracy silnika.


Spróbuję się przejechać tak jak jest choć wątpię by zaraz nie zgasła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie sterownik świec uszkodzony. Z tymi błędami możesz naprawić swój lub kupić nowy. Tylko kup do N47, bo nie są zamienne. Potrzebujesz BERU GSE-105
Opublikowano

Wiesz co możesz mieć rację ale problem mam nieco inny


Auto odpala ciężko na zimnym na ciepłym nie wiem nie byłem w stanie go rozgrzać bo jechać się nie da dojdzie do 2tys obrotów i go rozłącza tzn gaśnie. Na wolnych stuka coś w silniku nie wiem czyja to wina, gdy zdjelem wydech tak pracuje auto gdy wydech jest założony z rury wydobywa się biały dym więc obstawiam że coś mu dolega przy 20stopniach raczej na pewno nie będzie pary.


PS. Gdyby był sterownik świec żarowych przy plus 20 by nie odpalił lekko stukał stukał by?. Dodam że mam X3 z uwalony i sterownikiem i świecami i odpala bez problemu silnik 150km no ale ten jest nowszy 177km więc nie mam pojęcia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sterownik za to nie jest odpowiedzialny. Problemy z odpalaniem przez sterownik w N47 zaczynają się przy sporym minusie. Do objawow jakie opisujesz to raczej nie pasi.
Opublikowano
Dziś będę sprawdzał ciśnienie jakie jest przy dodaniu gazu spadające jeśli będzie to wina będzie leżeć po stronie pompy a słyszałem że zaworki w nich są wadliwe.
Opublikowano
Sterownik można regenerować, będzie łatwiej w zime, ale to nie jest przyczyna gaśnięcia samochodu, sprawdź ciśnienie na listwie, filtr paliwa był kiedykolwiek wymieniany? Jeżeli sprzedający Ci powiedział ze wtrysk nie domaga to może się tym zainteresować, jeżeli długo tak jezdzil niesprawny, to zajrzałbym do dpf, bo pewnie niezłe bagno już jest w środku. Biała para z wydechu to spalany płyn chłodniczy, standardowa przypadłość n47, zainteresuj się chlodniczka egr, bo kazda pęka i każdy ma ten sam problem prędzej czy pozniej
Opublikowano
Jeśli chodzi o płyn chłodniczy to od kiedy to auto kupiłem nie ubyło go bo na razie nawet nie zrobiło 5km tylko max 2km z tego co ujechało z tą przypadłością bo kupiłem ją okazyjnie. Wracając do tematu dpf być może jest zapchany bo poprzednik jeździł ponoć tylko po mieście a to automat więc raczej pewne że będzie trzeba go wypalić bo nie mogę go wyciąć ponieważ to auto będzie jeździć po Niemczech gdzie mieszkam. Co do sterownika owszem sprawa jasna padnięty wymiana ale do zimy jeszcze czas. Przypadłość jest taka że gdy auto już odpali to chodzi nie równo i po dodaniu gazu do 2tys obrotów gasnie jakby go rozłączało i stuka coś w silniku jakby wtrysk wstępnie rozeznałem się w temacie i stawiam na pompę która napoiła się opiłkami zobaczymy dziś będę rozbierał zbadam ją dokładnie i będę wiedział na czym stoję. Dzięki wam za porady dodam później klika zdjęć z relacji próby reanimacji tej E60 na razie bardzo wam dziękuję za porady każda jest cenna a kto pyta nie błądzi!.
Opublikowano

Dzisiaj jak zwykle brak czasu, ale udało mi się mniej więcej coś sprawdzić na parkingu bo niestety w garażu mam wiele spraw.


Więc dodaje zdjęcie testu przelewów.


https://ibb.co/Wfr7Nnn


Filmy z pracy silnika oraz parametrów wydaje mi się że pierwszy wtrysk leje bo puszcza na powrót za mało.


https://youtu.be/Ij3Wuj9tdIs

https://youtu.be/LDbD50ihg-E

https://youtu.be/KX9rQqz5BKM

https://youtu.be/z1yV7oynTxg

https://youtu.be/0ulsztW1Acs


Nie zwracajcie uwagi na części na jakie są podzielone filmy człowiek zmęczony pisze bzdury


Na mój słuch pierwszy wtrysk stuka, ale też mogę się mylić i wyjebał dziurę w tłoku bądź pękł tłok. Oceńcie sami parametry macie jutro wyjmę wtryski wjadę tam z kamerka i ocenie tłoki w jakim są stanie oraz w jakim stanie są cylindry. Przebieg dokładnie 204tys więc nie powinno być tragedii. W mojej 530d po lifcie pękł blok bo był z sralu więc tu bym się też spodziewał zdziwienia.

Opublikowano

Dziś oczywiście ściągnę rurę od turbiny ale wątpię by coś znaczylo jej koniec. Wtryski podmienione dalej to samo gasnie po chwili bądź jak chodzi chwilę dodam gazu do 2tys gasnie dodam że chodzi nie równo i lekko talepie silnikiem jakby nie zawsze łapał na wszystkie cylindry. Myślę że coś jest z paliwem w pompie nie było opilkow do zbiornika nie zaglądałem choć powinienem. Cóż błędy jakie wyszły przy paru kreceniach to takie jak tu na zdjęciu.


https://ibb.co/h79CdD3

Opublikowano

Jśli jest problem z paliwem to zaczynamy szukanie przyczyny zawsze od poczatku,czyli pompy w zbiorniku.

Jesli ona nie poda odpowiednij ilości paliwa,to będą problemy w kolejnych elementach układu paliwowego.

Pompa jest nie diagnozowalna przez sterownik,więc nie otrzymasz błędu z jej wdliwego działania.

Niestty ale Delphi którego uzywasz nie jest zbyt dobrym narzędziem do diagnostyki bmw.

Według scanera masz problem z regulatorem siśnienia na listwie (rampie),ale również zaworm na pompie.

Zawór na pompie jest przed regulatorem ,więc zacznij od niego.

Na poczatek odepnij kostkę elektryczną i sprawdź,czy błąd się zmieni ,czy pozostaje taki sam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmierz kompresję.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Mój kolega miał podobny problem, tyle że w e46 z silnikiem M47.

W aucie również wywalało błędy czujników listwy i pompy.

Winowajcą okazało się zapchane sitko w zbiorniku paliwa.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Czy mógłby ktoś mi wstawić tutaj swoje parametry n47 na wyłączonym silniku jakie są na listwie i pompie ile powinna bić oraz na odpalonym parametry też na pompie jakie daje ciśnienie i na listwie ile jest ?. Znalazłem czas dziś na swoje dwa nieszczęścia x3 oraz e60 wracając do tematu E60


Jutro sprawdzę wasze podpowiedzi natomiast kolega ma rację że wziąłem to się za to od dupy strony bo powinienem szukać od zbiornika. Dzięki

Natomiast chciałbym żebyście mi powiedzieli czy po odpięciu odmy będzie tak walić jakby spalinami ?, oraz po odkręceniu korka też jest takie ciśnienie ?.


Auto teraz odpala chodzi na wolnych obrotach stuka ale chodzi dymi na biało i czasem coś niebieskiego się pokaże gdy dodam gazu przed dwoma tysiącami chodzi powyżej dwóch wyłącza go jakby miał za mało paliwa. Pytanie mam jeszcze co do tych stuków na wolnych obrotach bo gdy wchodzi powoli na wyższe stukanie nadal jest z prędkością silnika czy to może być koło pasowe ?. Jutro będę nadal sprawdzał bo mam wolne od pracy więc przekażę więcej informacji co i jak. Bo nie ukrywam chciałbym by moja dziewczyna już cieszyła się jazdą a nie tylko stojącym autem.

Opublikowano

Temat był jak rzeka ale na szczęście się udało.


Zmierzone cylindry wszystkie oprócz drugiego biją świetnie. Nie chodzi na 2 cylinder sprawdzony wtrysk i przekładka była robiona z cylindra na cylinder odpinana kostka od wtrysku lekka reakcja ale nie taka jak być powinna. Wtrysk wykluczony sprawny zamiennik też.

Kompresja na drugim była poniżej 19. Silnik do ściągnięcia bądź skrzynie odchyle i głowica do góry silnik do sprawdzenia bądź nowy wejdzie z tym że m47. Temat do zamknięcia dziękuję za porady!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.