Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


Stałem się posiadaczem e91 w benzynie 2.0 o mocy 143KM. Jest to moja pierwsza Beta i pierwsza benzyna. Autko bierze olej w dużych ilościach przy agresywnej jeździe (2-3l na 1000km) a mniej przy normalnej jeździe (0.5l na 1000km). Czytając różne tematy już sam nie wiem co to może być i proszę was o pomoc na jakie koszta mam się szykować.


Po odpaleniu nie dymi, chyba że jest wilgotno to widać zwykłą pare po chwili.

Po rozgrzaniu dalej nie dymi na jałowych obrotach, ale przy mocnej przegazowce już tak tylko że na czarno.

Odkręciłem korek oleju i czuć wydmuchiwane powietrze a silnik zmienia obroty.


Co do wycieków to mam jeden ale na ten moment to tylko pocenie się pod paskiem.


I szczerze to już nie wiem czy odma czy nie odma czy uszczelniacze czy tez nie. Moc ma obroty nie falują, ale dolewki oleju denerwują.


Załączam filmiki jak to wyglada i pokornie proszę o pomoc :).


- dymienie

Opublikowano

Czy system NOX działa poprawnie? Masz jakieś błędy? Mi przed ogarnięciem systemu NOX (czyli instalacji NOXEM) silnik brał ok 1 litra na 10.000 km, teraz bierze 0,5 litra.


Co to jest dla ciebie agresywna jazda? Jak jeździsz z butem w podłodze to nic dziwnego, że silnik benzynowy bierze olej.

Opublikowano

Nox według mnie działa poprawnie. W sumie pare dni temu z komputera dałem mu wypalanie bo było 350g i zjechałem to do zera. Później usunąłem błąd i już się nie pojawia. Natomiast innych błędów nie ma.


Co do agresywnej jazdy to w sumie można powiedzieć że prawie but w podłodze przy przyspieszaniu, ale na rozgrzanym silniku. Czyli mam rozumieć że w benzynie to normalne przy katowaniu ?


Jeszcze doczytałem że może to być wina oleju i myśle aby mu wlać valvoline albo liqui moly zgodnie z zaleceniami producenta. Podobno był tu wlewany 5w40 ale biorąc pod uwagę wygląd filtra powietrza (a ponoć był wymieniany) to mam mieszane uczucia. Może warto zacząć od tego ?

Opublikowano

Jaki błąd był?


Wg mnie normalne jest branie oleju przy takiej jeździe.


Odnośnie oleju to ja leję 5w30, zmieniam co 10k km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
0.5l/1000km nie jest normalne... a tym bardziej 2-3l.... także radzę za wczasu przyjrzeć się co jest nie tak . maksymalne spalanie oleju w tych jednostkach to litr na 4000-6000km

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Właśnie mi się tez wydaje że to strasznie dużo, dlatego liczyłem na jakąś podpowiedź co sprawdzić jeszcze Ew co to może być. Błędu nie pamietam, ale jak czytałem na internecie to jest to błąd który się pojawia zawsze powyżej 300g siarki w katalizatorze i tak jak pisałem, puściłem mu tryb wypalania i wio aż zeszła do zera. Błąd się na ten moment nie pojawia ponownie.


Innych błędów w ecu nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wg mnie to pierścienie się kończą, co w tym samochodzie jest niestety normalne, tym bardziej jak pod obciążeniem lubi sobie łyknąć. No niestety, ale tutaj obstawiał bym pierścionki.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jest sens, polecam Oilem Relase Tech Power Flush

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Trochę czasu minęło ale mogę to podsumować.


Płukanka i zmiana oleju nic nie dała więc auto trafiło do mechanika.


Generalnie wymieniono:

Uszczelniacze zaworowe

Prowadnice


Przy okazji też zrobiłem rozrząd, planowanie głowicy i nowe pierścienie. Oczywiście wszystkie uszczelki nowe ;).

Raz że silnik pracuje o niebo lepiej a dwa że nie pożera oleju. Z tego co się dowiedziałem to problemem były uszczelniacze i prowadnice, były w opłakanym stanie wiec nic dziwnego że autko miało taki apetyt.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problemem byly tylko uszczelniacze, temat zwalkowany dziesiatki razy, cala reszta byla bez sensu.
Opublikowano
Problemem byly tylko uszczelniacze, temat zwalkowany dziesiatki razy, cala reszta byla bez sensu.

Nie zgodzę się z tym. Prowadnice były w złym stanie wiec trzeba było wymienić, natomiast rozrząd już prawie nie miał ślizgów, wiec nie rozumiem stwierdzeni że reszta bez sensu. Chyba że miałeś na myśli tylko sam problem oleju, to z tego co mi mówiono to uszczelniacze i prowadnice były problemem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowiedz do glownego tematu. Rozrzad to inna sprawa i dobrze ze zostal wymieniony.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Prowadnice nie mają nic do poboru oleju, to osobne komponenty.

Uszczelniacze czasem też pierścienie. I pełno innych małych wycieków, ale to są zapocenia i nie sprawiają, że oleju ubywa 1l na 1 tys. km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.