Skocz do zawartości

E90 n46 błędy 2A6B,2A67,2A59,2EFE,2F17


piotr520

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam wszystkich.

Pacjent to e90 318, rocznik 2006 , silnik n46, manual, nowy nabytek kumpla. Po dwóch dniach użytkowania zapaliła się kontrolka check i dziś auto podpiąłem pod inpę. Takie błędy pokazała


1 2A6B- VALVETRONIC, POWER LIMITATION, SERVOMOTOR- moc serwomotor ograniczenie , dodatkowo przy tym błędzie widnieje opis P1062 VVT Notlaufanforderung Bank 1 Vollhubposition nicht erreicht - Żądanie uruchomienia awaryjnego, bank 1, nie osiągnięto pełnej pozycji wałka


2 2A67- VVT Ansteuerung -kontrola servomotoru


3 2A59- VVT Fuehrungssensor- czujnik wałka mimośrodowego



4 2EFE- ELECTRONIC FAN- wentylator elektryczny silnika



5 2F17- Zwangsschaltung egs ???


A na koniec wyszedł kwiatek przy live data, Inpa nie pokazywała odczytu z masy powietrza z przepływki, więc rozkręciłem filt powietrza i wyciągnąłem przepływkę. Po wyciągnięciu z niej wkładu okazuje się, że jest tam tylko rezystorek(czujnik temperatury), a cały wkład jest pusty bez żadnej elektroniki. Ogólnie mógłbym przyjąć że jest ok, bo nie widać tam niczyjej ingerencji wygląda jakby fabrycznie taki wyszedł, gdyby nie to, że do przepływomierza dochodzi pięć przewodów, więc jest to niemożliwe. Przepływomierz bosch o numerze 0 280 218 165 bmw 7 533 853. Błędu w sterowniku brak.


Teraz tak, pierwsze trzy błędy to raczej wymiana nastawnika wałka albo jego czujnika, tylko które żeby nie iść w koszta.


Błąd numer cztery, który to bezpiecznik (przekaźnik) jakiś moduł wentylatora, co tam się najczęściej psuje.


Błędu numer pięć naprawdę nie mogę znaleźć o co to chodzi.


Po kasowaniu błędów od razu wyskakuje błąd 4 i 5.


Co do przepływomierza, to jaki właściwy numer powinien tam siedzieć.


Nie miałem do czynienia z tymi silnikami, więc z góry dzięki za wszelką pomoc.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2EFE i 2F17 - miałem to samo, oba błędy rozwiązała wymiana wentylatora (razem z modułem) na oryginalny używany. Dodatkowo u mnie przez popsuty wentylator termostat pozostawał ciągle otwarty i silnik nie dogrzewał się. Po wymianie wszystko wróciło do normy.


2A6B,2A67 - to bład uszkodzonego servomotoru vvt, musisz wymienić na nowy (500zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za szybką odpowiedź, zastanawia mnie jeszcze ten przepływomierz, czy on faktycznie powinien taki być? Może ma ktoś z rozbiórki auta i sprawdzi jak to wygląda u niego w środku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzony bezpiecznik wentylatora i jest cały. Wentylator używka i servomotor nowy VDO zamówione, co do tego przepływomierza na na razie olewam sprawę bo nawet błędu nie zgłasza.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam.

Wentylator i silniczek VVT wymienione, błędów brak a silnik dostał parę koników więcej.

Mam do was jeszcze jedno pytanie, niefabryczne radio na fabrycznej antenie praktycznie nie zbiera fal, jest na to jakieś rozwiązanie?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja z góry założyłem że problemem jest nieoryginalne radio, niestety takie było włożone, sprawdzę jak zachowuje się w innym aucie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Radio podmienione też na nieoryginalne efekt ten sam, bardzo marny odbiór praktycznie zerowy, oba radia w innym samochodzie odbierają bez problemu. Z tyłu na podsufitce jest chyba moduł anteny, co tam sprawdzić w pierwszej kolejności, jakieś zimne luty czy coś innego dolega tym modułom?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W dużej kości radia OE jest pin nr.13. To przewód wzbudzający antenę. Kolor przewodu czarny. Przewód leci z lewej strony auta i po drodze ma kolejną kość łączeniową. Jest ona sześcio pinowa , znajduje się pod nogami kierowcy , w pobliżu słupka A , pod wykładziną. Może są tam zardzewiałe piny i konektory?


Nie wiem jaki masz miesiąc i rok produkcji auta ???

Sprawdź bezpieczniki .....

F2........5A

F11......5A

F18......5A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki, przejrzę jak to wygląda, możliwe że nieoryginalne radio nie wzbudza anteny, dodam że centralny z kluczyka działa bez problemu, auto z października 2006.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam.

Dziś znalazłem trochę czasu żeby zerknąć co z tym radiem może być nie tak.Bezpieczniki sprawne, pin 13 w oryginalnym złączu radia był niepodłączony . Podpiąłem do niego przewód pin numer 5 w przejściówce radia ( złącze iso prostokątne 2 razy 8 pin) i bez zmian. Niestety nie posiadam oryginalnego radia na podmianę, bo to by wiele wyjaśniło. Pytanie do Was, czy nie macie problemu z odbiorem stacji na nieoryginalnym radiu?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje trochę temat, mam te same błędy od valvetronica. Czy podrzucił byś link z którego zamówiłeś? Też słyszałem o VDO żeby tylko taki brać, a nie chce strzelić gafy jakąś różnica silniczek itp. Co do samej wymiany, trudny zabieg czy ogarnę samemu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje trochę temat, mam te same błędy od valvetronica. Czy podrzucił byś link z którego zamówiłeś? Też słyszałem o VDO żeby tylko taki brać, a nie chce strzelić gafy jakąś różnica silniczek itp. Co do samej wymiany, trudny zabieg czy ogarnę samemu?

 

30min dla wprawionego, 2h dla laika. Warto sprawdzić rezystancje swojego starego silniczka. Tzn podłączasz jeden przewód z miernika do obojętnie jakiego pinu na wtyczce silniczka (są 3), a drugi dotykasz do metalowej obudowy silniczka. Na mierniku ustawiasz pomiar rezystancji. Jeśli rezystancja będzie inna niż 1 to znaczy, że masz uwalony silniczek. Jeśli cały czas będzie 1 to znaczy, że Twój silniczek jest prawdopodobnie ok. Warto sprawdzić, bo ewentualnie zawsze możesz odesłać jeśli nie rozpakowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie bo w sumie uszczelkę pokrywy zaworów jest nowa jeździ może z 2 miesiące na aucie. Przy wymianie definitywnie nowa czy nie koniecznie? Co przy okazji warto sprawdzić, wymienić jakieś uszczelki etc. O rezystancji wiem bo właśnie znalazłem na Yt filmik na ten temat, ale dzięki za info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silnik ma 2 piny, nie powinien mieć przejścia z żadnego pinu na obudową, nowy nie ma bo sprawdzałem. Uszczelkę jak masz nową to zostaw, trzeba ją tylko według zaleceń bmw posmarować silikonem w tych półokrągłych krawędziach.

Zamawiałem tu

https://allegro.pl/oferta/vdo-wariator-valvetronic-bmw-3-e90-e91-318-320-9753546546

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do samej procedury wymiany. Zrobić tak, że wymieniam silnik Valve, składam wszystko, włączam zapłon na jakąś minutę dwie żeby przeszła autokalibracja i podłączam impe usuwam błędy, po czym odpalam auto. Czy to nie ma znaczenia i błąd mogę usunąć przed/po?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wszystko poskładasz to kluczyk w stacyjkę i sam sobie zrobi test, usuń błąd i w drogę. Od wymiany nie mam żadnych błędów ani problemu z mocą, śmiga jak trzeba.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Zamówiłem silniczek z tej aukcji będę się brał za wymianę, ale na aukcji jest opis VDO a przyszedł z naklejka i napisem n asilniku Continental Made on Germany. Zapłaciłem 570zl. Nie powinno pisać na nim VDO? Czy pisać do sprzedawcy i dopytać o co chodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem trochę na necie i wygląda na to że vdo i Continental nawiązały współpracę i połączyły siły także powinno być ok :) w poniedzialek zmieniam, jeszcze dopytać jakiego sylikonu użyć? Wystarczy ten czarny z K2 ? I co do samego silniczka bo jest bez żadnej uszczelki, a widziałem n aniektorych aukcji jeszcze taka mała jakby pod ten silniczek, czy tam nie ma ew zostawić stara?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.