Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukalem na forum, ale nic podobnego niemoglem znalesc.


Wczoraj pojawil mi sie dziwny problem. Przejechalem z 2km zgasilem auto wysiadlem na 3 minutki (bez zamykania auta) Jak wsiadlem spowrotem i ruszylem wyswietlacz sie niewlaczyl radio niechodzilo - brak reakcji na wlaczanie z guzika.


Skasowalem bledy, zamknalem auto otworzylem i wszystko dziala. Bledow Bimmer-tool juz niepokazuje.


Po tej akcji zwrocilem uwage, ze teraz wariuje podswietlenie zegarow i wyswietlacza. Raz jest OK raz swieca mocniej. (opcja biala w dzien zegarow niedaje sie sciemnic (niekojarze czy wczesniej mozna bylo po nieregulowalem) - jak sie zmienia na pomarancz w nocy sciemnianie zegarow dziala). Wyswietlacz moge sciemnic/rozjasnic przez idrive (wiec dziala ta opcja), ale w czasie jazdy podswietlenie zmienia sie samo (raz swieci mocniej -jak po podkreceniu podsiwitlenia w idrive na max , po chwili sie sciemnia do normalnosci)


Macie jakies pomysly, czy jest jakis czujnik od regulacji natezenia oswietlenie zegarow i wyswietlacza i moze szwankowac ?

NIewiem czy to ze nagle wylaczyl sie wyswietlacz i radio po odpaleniu ma cos wspolnego ze skokami jasnosci - ale raczej bym to zauwazyl wczesniej.

Opublikowano
Odpowiem tylko częściowo. U mnie też zegary w dzień nie reagują na pokrętło. Noc ściemnia się normalnie. Dokładnie tak jak piszesz.
ad®ian™
Opublikowano
Odpowiem tylko częściowo. U mnie też zegary w dzień nie reagują na pokrętło. Noc ściemnia się normalnie. Dokładnie tak jak piszesz.

OK dzieki za info. W takim razie teraz wiem, ze cos jest nietak bo moje raz swieca mocniej a raz slabiej a skoro niemaja regulacji to niepowinno tak byc (to samo wyswietlacz -pomijam reg samego wyswietkacza w idrive)


Dodam jeszcze, ze chyba najmocniej swieca zegary jak otwieram auto i wsiadam (wlaczaja sie ) W czasie jazdy bardziej swiruje wyswietlacz


Pytanie jak to ugrysc teraz :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Centralny wyświetlacz informacyjny może być dostarczony z lub bez czujnika fotoelektrycznego (w zależności od producenta). Kontrola jasności wyświetlacza optymalizuje czytelność we wszystkich warunkach jasności otoczenia. Wartości jasności są oceniane przez deskę rozdzielczą i zintegrowany fotosensor. Wartość jasności obliczona w tablicy rozdzielczej (KOMBI) jest wysyłana do systemu magistrali. Na centralnym wyświetlaczu informacyjnym odebrana wartość jasności jest porównywana z wartością jasności dostarczaną przez wbudowany fotoczujnik (wartości jasności są modulowane szerokością impulsu). Centralny wyświetlacz informacyjny kontroluje jasność wyświetlacza zgodnie z oceną. W przypadku centralnego wyświetlacza informacyjnego bez czujnika fotoelektrycznego jasność wyświetlacza jest kontrolowana wyłącznie za pomocą wartości jasności obliczonej na tablicy wskaźników.




Kontrola jasności - zegary


Dzięki technologii Black Panel deska rozdzielcza jest zawsze oświetlona od zacisku R. Stan świateł pojazdu i jasność otoczenia określają przełączanie między oświetleniem dziennym i nocnym. W desce rozdzielczej zainstalowany jest fototranzystor w celu obliczenia niezbędnej jasności (wyświetlacz, lampki kontrolne i ostrzegawcze, wagi, igły).


Obliczona na tablicy rozdzielczej wartość jasności jest przekazywana do systemu autobusowego (np. na centralny wyświetlacz informacyjny). Ściemnianie można ustawić indywidualnie za pomocą pokrętła reostatu na włączniku światła. Gdy światła pojazdu są włączone, te indywidualne ustawienia i fototranzystor służą do sterowania ściemnianiem. Gdy światła pojazdu są wyłączone, ściemnianie jest sterowane tylko przez fototranzystor (jasność wyświetlacza w zależności od jasności otoczenia).

Opublikowano

Dzieki za podpowiedzi.

Wszystko na tacy a jednak ciezko okreslic, czy to fotosensor, czy kombi, czy fotorezystor (trudny temat)

Jutro sprawdze jeszcze akumulator (po nocy napiecie), ale jak na AGM jest dosc swierzy bo 2014rok (auto pierwzsa rejestracja koncem roku 12.2014 ) -myslicie, ze akumulator moze powodowac takie cuda ?


Tak czy siak chyba narazie wezme problem na przeczekanie bo widze, ze tu chyba tylko serwis BMW na ta chwile i gruba $$$.

Szukalem tez na angielskim i niemieckim forum, ale znalazlem tylko problem wyswietlacza, ktory zle dopasowuje jasnosc w zaleznosci do oswietlenia, ale nic o zegarach.


Zegary chyba najmocniej swieca jak siedze w aucie ze zgaszonym silnikiem bo wybudzeniu (co dziwne wyraznie mocniej jest oswietlony predkosciomierz i jego wskazowka- reszta mniej i to mnie dziwi skad takie cuda. Myslalem, ze napiecie jest jedno na wszystkie diody. Chyba ze tez tak macie, ze mocniej swieci predkosciomierz ? - bo juz zglupialem.


Tak sie zastanawiam, ze moze cos podmoczylo jakis modul pod deszczach ? > ale dwywaniki itp wszedzie sucho

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.