Skocz do zawartości

N47 E90 LCI 2010 - Wypalanie DPF - Czujnik -


Jarek1Jarek

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

Jestem Jarek posiadam E90 N47 i mam problem ostatnio z DPF'em w samochodzie

Wiem że jak się nie znam powinienem oddać samochód do fachowca, lecz lubię na początku sam ruszyć głową.


DPF zaczął na początku się często wypalać co ok 120-150km (200max)


Zacząłem od sprawdzenia czujnika ciśnienia spalin który pokazywał wartość na minusie ( ok -30 ~ na wolnych obrotach ) czyli źle pokazywał.


Zakupiłem nowy czujnik oryginalny BMW ( nr 13627805152 ) i go wymieniłem wężyk złapałem również na trytytke przy czujniku tak jak to jest w nowszych modelach BMW.

Podczas próby wypalania DPF pojawił się błąd filtra cząstek stałych 480A.

Wymusiłem wypalanie DPF'u wraz z cyklicznym kasowaniem błędów i dzięki temu udało mi się wypalić DPF do 0,0g, lecz po wypaleniu DPF wartość sadzy sama z siebie wzrosła do 20g i rosła sobie przez ostatnie 2km trasy az do 27g.

Niestety cierpliwość moja się skończyła i wróciłem do domu i zgasiłem samochód.


Czujnik temperatury spalin jest OK - Temperatura podczas wypalania 350~~600st

Sonda lambda wskazuje wartości 14 / 15 ~~~


Jest jeszcze drugi czujnik ciśnienia spalin w jaki sposób sprawdzić czy jest on sprawny ? Czujnik ciśnienia spalin 13628507634


Czy ten nowy czujnik który kupiłem OEM musze go jakoś zaadaptować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sonda lambda , ważny jest odczyt napięcia.

Na rozgrzanym silniku , bieg jałowy , napięcie ok. 850mV


Temperatura w czasie wypalania DPF powinna się wahać w przedziale 550°C - 700°C . U mnie jest zazwyczaj powyżej 600°C


Twój silnik to N47N.....?

13628507634 - to jest czujnik ciśnienia , który idzie od turbo.

13627805152 - czujnik różnicy ciśnień od DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie sondy lambda ( silnik po trasie 30km, wolne obroty ) - 940mV


Tak, obserwowałem wypalanie i pokazywało 600°C do 700°C niestety nie doszło


Tak moj silnik to N47N tak pokazuje relaoem, lecz na nalepce w samochodzie mam N47D20C


No to nie wiem co zrobić, myślę o wymianie tego drugiego czujnika co jest od turbo 13628507634



Dzisiaj jechałem to dwa razy się wypalał DPF raz po raz, jak wróciłem to już zaplanował sobie wypalanie.. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


No to nie wiem co zrobić, myślę o wymianie tego drugiego czujnika co jest od turbo 13628507634 :evil:

Metalowa membrana w czujniku przeciwciśnienia spalin zamienia przeciwciśnienie spalin na przemieszczenie, które jest przekształcane na sygnał napięciowy przez 4 czułe na ciśnienie rezystory. Zakres pomiarowy czujnika przeciwciśnienia spalin wynosi od 100 do 500 kPa bezwzględnego, co odpowiada napięciu od 1,0 do 4,5 woltów.


 

Tyle że mi głupieje po wymianie czujnika, gdzie na starym wypalanie było 120-150km

We wtyczce mam ładnie bo sprawdzałem.




Może opisz jak ci głupie?

Ile kilometrów teraz robisz pomiędzy wypaleniami?

Jaka jest twoja charakterystyka jazdy, jak szybko jeździsz , gdzie jeździsz?

Jakie masz teraz ciśnienie wsteczne na włączonym zapłonie?

Jakie masz spalanie ?

Czy czyściłeś kolektor ssący?

Jaką masz temperaturę płynu chłodzącego w czasie jazdy , jak szybko się rozgrzewa?

Czy działają ci świece żarowe?

Jakie masz ciśnienie w czasie fazy nagrzewania ( proces wypalania DPF ) w aplikacji BTool ( Doładowanie ( bank1 ) ).? U mnie spada do 750hPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No głupieje tym ze po wymianie na nowy OEMowy czujnik wypala się non stop, dosłownie .

Wypali się do 0.0g następnie nagle wzrośnie do np 25g i rośnie sobie i kolejne wypalenie następuje.


Jeżdżę 20-25km dziennie ok 60-90km/h max, spokojnie.


Na starym czujniku i na takiej samej trasie i taki sam styl jazdy wypalał się 120-150km jak wspomniałem wyżej.


Spalanie mam 6 - 6.2L/100


1.Tak czyściłem kolektor ssący + kanały dolotowe

2.Tak samochód się fajnie nagrzewa do ok 86-88~~

3.Raczej działają bo nigdy błędu nie miałem żadnego, odpala zawsze od razu, nigdy nie kreci długo


Screeny z btool


https://ibb.co/JxZM4zC

https://ibb.co/98SdCZX

https://ibb.co/BCp6gTW

https://ibb.co/M5j0t8R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakie masz ciśnienie wsteczne na włączonym zapłonie .....????

Co że świecami żarowymi , ustaw sobie parametr ( Świeca żarowa - moc wyjściowa ) .....?????

Ustaw ciśnienie paliwa na jednostkę ..... bar .....


Nie pasuje mi....

- ciśnienie wsteczne, ustawa sobie ten paramet , u ciebie jest coś innego ( Ciśnienie wsteczne - skorygowane ) , ustaw .... Ciśnienie wsteczne ......

- jakie masz ciśnienie paliwa po rozgrzaniu auta?

- sonda lambda bank2 , nie masz żadnej wartości ,


Na tą chwilę musisz rozwiązać problem z sodą lambda bank2, u mnie w F11 przewód od w/w czujnika wchodzi w metalowy uchwyt , który przetarł przewody elektryczne.

Na pewno musisz wziąć pod uwagę korozję elektryczną w kościach , tak jak kolega pisał powyżej . Jeśli jej nie ma to warto odgiąć konektory w kościach bo mogą być wciśnięte i nie mieć dobrego styku z pinami.


To samo odnośnie kości od czujnika różnicy ciśnień, odegnij konektory aby piny wchodziły nie co ciężej i miały dobry styk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej


Jutro wysle poprawione wszystko :)))


Sonda lambda bank2 , nie masz żadnej wartości , ?????


Z czego wiem w moim samochodzie jest tylko jedna sonda lambda, nigdy nie bylo wskazania z sondy lambda z banku 2, jest tylko opcja do wybrania ale fizycznie nigdy nie bylo odczytu

Faktycznie tam cos powinno byc?


Jezeli faktycznie powinno byc wskazanie jakies, to gdzie jest ta sonda? Bo wiem tylko o jednej ktora wchodzi do filtra DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu poziom sadzy jest niewielki, znasz historię DPFa? Czy robiłeś adaptacje dpfa i czy czyściłeś go chemicznie wraz z adaptacją? Poza tym coś jest nie tak z minusowym backpressure offset, na nowym czujniku powinien wynosić w okolicach 5 (u Ciebie jest -19), czy rura wydechowa nie jest okopcona?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu poziom sadzy jest niewielki, znasz historię DPFa? Czy robiłeś adaptacje dpfa i czy czyściłeś go chemicznie wraz z adaptacją? Poza tym coś jest nie tak z minusowym backpressure offset, na nowym czujniku powinien wynosić w okolicach 5 (u Ciebie jest -19), czy rura wydechowa nie jest okopcona?

 



Niestety nie znam historii, nie czyscilem go w ogole ale robilem adaptacje.


Tak tez to zauważyłem ze na minusie jest, kiedyś z parę miesięcy wcześniej jak tez się tak wypalał często to pokazywał offset na plusie 5-10


Rura jest czysta.



Dzisiejszego ranka zmieniłem czujnik na oryginalny czujnik ale ten staryy, obserwowałem jak się zwiększa ilość sadzy to przez 21km dogi urósł tylko o 0.6g

Dziwne ze na starym czujniku tak wolno zwiększa się sadza, gdzie na nowym OEM'owym czujniku zwiększa się od razu i wypala ponownie...


Na starym czujniku po przyjeździe do pracy sprawdziłem ciśnienie wsteczne i pokazało 8hPa !!


-----------------------------------------------------------


Wklejam wskazania z BTOOL na zimny i na ciepłym.


Jest tam również podany parametr ze świec żarowych o który pytałeś kolego


ZIMNY SILNIK -



https://ibb.co/ZgS2sBB

https://ibb.co/nwp5FFT



CIEPŁY PO TRASIE 21KM


https://ibb.co/fMWjqqc

https://ibb.co/WK62DRv

https://ibb.co/z4TH3wH

https://ibb.co/nBFwgSJ

https://ibb.co/F0pgkg7


PS.\


Zastanawia mnie Panowie ta masa powietrza pokazuje 311mg/stk gdzie oczekiwana pisze 2000mg/stk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robiłeś adaptacje, a go nie czyściłeś to masz odpowiedź. Sadza jest wyliczana nie po wartości ciśnienia, zaś po ilości wypaleń. Teraz z ciśnieniem wstecznym dzieją się kwiatki, bo ECU widzi 30g sadzy, a w rzeczywistości może być 100g i ciśnienie wariuje jak głupie :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś mi w stanie odpowiedzieć dlaczego na starym czujniku sadza powoli rośnie + wypala się co 120-150km a na nowym czujniku dzieje się jak się dzieje?


Poza tym adaptacja już była robiona przez kogoś już wcześniej, ponieważ gdy ja robiłem pokazywało mi 210tys km do wymiany DPF

A dpf wypalał się na początku ok po 500-600km to nie było złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest szansa ,że czujnik jest wadliwy....

Jak piłeś czujnik to jak on był zapakowany???


Coraz częściej słyszę , że po zrobieniu aktualizacji sterowników w aucie następuje poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam. Mam 118d 122km silnik N47 i szybko wzrasta mi ciśnienie wsteczne. żadnych błędów tylko częste wypalanie, wypalanie załącza się przy sadzy 7, 4. Ciśnienie wsteczne na jałowym jest wtedy bliskie 20kPa. Dzisiaj sprawdzam sondę lambda, bo już pomysłów brak Na rozgrzanym, na biegu jałowym pokazało 2076,6 mv. Drugi parametr sondy to wartość 4,83. Proszę o jakieś sugestie z tą sonda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że po praniu dpfa było tak samo.Zastanawiam się czy może mieszanka nie za bogata i te niespalone paliwo nie zostaje w filtrze i nie przytyka go. Odma wymieniona, EGR, czujnik ciśnienia na oryginalny, korekcja wtrysków w porzadku. Po praniu dpfa firma się tym zajmująca stwierdziła, że był tam jakiś płyn.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ty pierwszy wpakowales sie w obietnice firm czyszczacych dpf o skutecznosci tej operacji.... Masz zapchany dpf. Nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Ktoś rozwiązał problem szybkiego przybywania sadzy? Objawy podobne początkowo wypalał się co 400km a teraz sadza rośnie w oczach i po 30km potrafi uzbierać 30g według wskazań komputera. Chwilę później zaczyna wypalanie i spada dość szybko do 0g. Jeśli w międzyczasie wyłączę silnik to poziom sadzy spada np. z 20 na 5 i zaczyna liczyć od nowa. Przez chwilę znów był spokój i w trasie przybywało kilka gram na 100km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.