Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Mam kleme 9215952 czy mogę założyć 9184208 ? Czym one się różnią ?

Latem miałem ładowanie od 12,3v do 15v zależne od naładowania akumulatora (AGM) po podpięciu prostownika do samochodu pokazywało 70% naładowania aku , podłączając prostownik pod maską zawsze ładowało się do 70% pojemności aku i więcej nie szło . Teraz jak zrobiło się chłodniej to ładowanie ciągle mam na poziomie 15v po podłączeniu prostownika pokazuje aku naładowany w 100% . Czy to normalne , klema ibs padła ?

Samochód posiada odzysk energii z siły hamowania .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

61 12 9 215 952

Produkcja wrz '09 - cze '13

Dla modeli ......

3' Series

+E90

+E90 Facelift

+E91

+E91 Facelift

+E92

+E92 Facelift

+E93

+E93 Facelift



61 12 9 184 208

Produkcja wrz '08 - wrz '09

Dla modeli ......

1' Series

+E81

+E87

+E87 Facelift


X1 Series

+E84



Porównywałem zdjęcia klem , to samo

Sprawdzałem schematy elektryczne , kości jak i kolory i przekroje przewodów to samo.

Zostaje kwestia elektroniki, na ten temat nic nie znalazłem oraz temat długości samych przewodów elektrycznych....?



Kwestia ładowania.....

12,3V to napięcie akumulatora tak więc jest coś nie tak. Jedyne wytłumaczenie , jeśli auto jest sprawne elektrycznie , mogło się przegrzać a temperatura na zewnątrz była bardzo wysoka.U mnie najniższe napięcie jakie zauważyłem po doładowaniu akumulatora to 13,0V w czasie pracy silnika.


Klema IBS z systemem odzysku energii pozwala naładować akumulator do przedziału 75% - 85% . W instrukcji NewTis była też informacja ,że system zarządzania energią pozwala raz na jakiś czas naładować akumulator AGM do 100% . Jak to się ma do ładowania baterii prostownikiem , nie wiem.

Jak znajdę odpowiedni temat z opisem to wkleję link......


Jeśli chodzi o napięcie 15,0V......

Ja również mam takie napięcie , oczywiście nie cały czas ale zazwyczaj gdy mam rozładowany akumulator. Ta wartość rónież zależy od temperatury zewnętrznej, im niższa tym napięcie jest wyższe.

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na to pytanie ci nie odpowiem , najlepiej będzie abyś zmierzył długości przewodów swojej klemy IBS i poprosił sprzedającego o to samo .

Jeśli chodzi o elektronikę to może spytaj na forum elektroda.pl ......?


Czytałem podobny temat dla BMW E60 . Tam chłopaki zmieniali klemy IBS z przedliftowej wersji ( bo była wadliwa ) na kleme z wersji poliftowej . Coś tam zmieniali w przewodach elektrycznych ale o elektronice nic nie wypominali. Klema nie miała problemu z komunikacją z DDE ( komputerem auta ).......


Zapomniałem ci napisać , jak odołączysz plusowy przewód od klemy IBS to napięcie ustabilizuje się na poziomie 13,4V . Tak sprawdzisz czy wadliwa jest klema .

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja również ładuje przez punkty rozruchowe pod maską silnika.

Nie mam prostownika z informacją w jakim procencie naładowana jest bateria.

Ja osobiście robię to tak, używam do tego trzech prostowników ....

- duży prostownik transformatorowy , prąd ładowania zaczyna się od 35A , oczywiście pilnuje napięcia , nie przekraczam 15,0V

- mniejszy prostonik , prąd Max. 10A , dalej pilnuje napięcia Max. 15,0V

- prostownik elektroniczny z programem do ładowania baterii AGM, zostawiam podłączony tak długo jak mogę , zazwyczaj na 12 - 18 godzin.


Jaką zauważyłem różnice , gdybym lądował AGM tylko prostownikiem elektronicznym nawet całą dobę to , że napięcie ładowania przez alternator na poziomie 13,0 - 13,5V utrzymuje się trzy razy dłużej na korzyść w/w prostownika transformatorowego o dużym prądzie. Tyle co się dowiedziałem to akumulatory AGM lubią duże prądy ładowania .


Odemnie , proponuję ci ładowanie akumulatora prostownikiem dwa/trzy razy w roku . Jeśli możesz częściej to będzie jeszcze lepiej . Ja tak robię i nie mam kompletnie problemu z Aku ani elektroniką w aucie , która jak wiadomo jest bardzo wrażliwa na skoki napięcia. Akumulator mam od połowy 2013 roku , podobnie jak auto.

Opublikowano

Problemów żadnych nie mam aku roczny tylko zastanawia mnie to ładowanie przez alternator podczas jazdy , jak jest ciepło to wacha się między 12,3v do 15v podczas hamowania silnikiem zawsze 15v a jak jest zimno to ciągle 15v

Jeden gość tłumaczył mi , że w samochodach z odzyskiem energii aku ładuje się do 70% -80% a ta reszta zostaje na odzysk energii

Opublikowano
A wie może ktoś czemu po odpięciu kabelka z ibs odpaleniu samochodu , zgaszeniu ponowne podpięcie ibs i wszystko powraca do normy na jakiś czas .
  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Opublikowano
W dniu 10.10.2021 o 21:57, Adam12345 napisał(a):

Klema wymieniona a problem dalej pozostał

Odkupuję trochę temat, ale właśnie próbuję ogarnąć podobną sytuację - nowy aku AGM, ładowanie ok. 12.7V, na prostowniku z trybem AGM dochodzi do 13.1V. Wcześniej na kwasowym aku, zaprogramowanym w systemie szło 13.9 - 14.2V. 

Nie wiem czy coś z tym robić, czy to normalna sytuacja - też mam odzysk energii z hamowania i zastanawiam się czy to nie jest przyczyną takiego ładowania

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź jakie będzie napięcie jak w czasie jazdy odpuszczasz gaz i zacznie się "odzysk energii".

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odzysk energii z hamowania najlepiej sprawdzić jakie natężenie pradu daje alternator 😉 powinno w okolice 90-100A nawet iść.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na tą chwilę uważam, że masz uszkodzony prostownik? Programy w prostownikach są tak napisane, że dla akumulatora AGM napięcie szczytowe dochodzi do 14,8V , dla zwykłych kwasiaków ( tu dużo zależy od prostownika ) 15,5V - 16,5V - dlatego należy go ładować poza autem ponieważ większość modułów auta ma zakres pracy w przedziale 9V - 16V.

Może na początku sprawdź miernikiem napięcie ladowania porównując je że wskazaniem na prostowniku?

Napięcie 12,9V - 13,1V na koniec ladowania to normalne wartości.  Prąd zazwyczaj oscyluje w przedziale 0,1A - 0,6A.

Wcześniej koledzy z forum napisali ,że odzysk energii powoduje ,że aku AGM może naładować się MAX. od 75% - 85%. Według informacji z NEWTIS,  system zarządzania energią raz na jakiś czas pozwala doładować akumulator do 100%. Ja nigdy tego nie zauważyłam w swoim BMW. Jest to robione aby zregenerować/odmłodzić baterię. 

Podam ci jeszcze jedną sytuację abyś miał jakiś punkt odniesienia jeśli chodzi o ładowanie AGM w czasie jazdy. Nadmienię, że moja bateria to 105Ah a data produkcji to połowa 2013r. 

Gdy jadę autem a bateria nie jest w dobrej kondycji, napięcie ladowania oscyluje w przedziale 14,4V - 14,7V. Odzysk energii 14,7V - 15,0V.

Jak naładuje baterię po przez awaryjne punty rozruchu auta to napięcie w czasie jazdy wynosi 13,0V - 13,2V. Taki stan utrzymuje się kilka dni. Odzysk energii to 14,6 - 14,8V

O prądzie nic ci nie powiem w czasie odzyskue energii, poobserwuje i zdam relację.

Dobrze by było abyś w czasie ładowania AGM prostownikiem pomierzył napięcia pod maską silnika i bezpośrednio na akumulatorze. Zrób to gdy auto wejdzie w stan uspienia. 

Oczywiście,  wartość napięcia może się różnić ponieważ duży wpływ ma na twardość temperatury zewnętrznej. 

 

Edytowane przez Burza1234

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.