Skocz do zawartości

Poszukuję informacji na temat serwisowania - 2013 X1 2.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Trafiło nam się takie właśnie bmw x1 z 2.0 dieslem i xdrive z automatem z 2013r. Niestety nie mam do niego żadnej książki serwisowej czy instrukcji-auto mój brat odebrał w rozliczeniu od klienta. Generalnie jest w bardzo dobrym stanie i cenowo wyszło bardzo korzystnie, tylko właśnie chcemy wymienić wszystkie płyny itd i nie wiem co z czym.


O ile olej w silniku i filtry to prosta sprawa, to nie za bardzo mogę znaleźć jakieś info na temat serwisowania tej skrzyni. Popchnijcie mnie proszę we właściwym kierunku.

Opublikowano

Nie chcę być złośliwy ale na wszystkie pytania masz odpowiedzi na forum. Wystarczy poczytać. Instrukcja jest post wyżej.

Przede wszystkim rozrząd. Sprawdź czy hałasuje, a najlepiej wymień zapobiegawczo jeżeli auto ma powyżej 140tys km. Z xdrivem to koszt około 5000-6000zl. Olej co 10 tys km.

Warto wymienić olej w skrzyni. Dynamiczna wymiana z filtrami około 2000zl. Co 60-80 tys km.

Olej w reduktorze xdrive (o niego warto zadbać bo regeneracja to około 3000-4000zl). Ważne żeby opony były specjalnie dobrane pod xdrive inaczej łatwo go zajechać.

Olej w tylnim dyferencjale.

Jak już będzie na takim serwisie to mogą Ci wymienić płyn hamulcowy i chłodniczy jeżeli nigdy nie było to robione.


I w sumie tyle. Reszta jak w każdym innym dieslu. Turbina, nastawnik turbiny, EGR, DPF jedni przejadą 300 tys i wszystko jest ok, inni co miesiąc są w serwisie.

Opublikowano
Precyzując to nie "opony specjalnie dobrane", lecz muszą mieć ten sam wzór (czyli marka i model), powinny być wymienianie kompletami (czyli nie może być przód 2019 i tył 2017), i powinno się pilnować ciśnienia w oponach - nawet jeżdżenie z mniejszym ciśnieniem w jednej z opon może wykończyć Xdrive na dłuższą metę. Dlatego opony i ciśnienie najlepiej dobierać według naklejki na słupku po stronie kierowcy.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Nie chcę być złośliwy ale na wszystkie pytania masz odpowiedzi na forum. Wystarczy poczytać. Instrukcja jest post wyżej.

Przede wszystkim rozrząd. Sprawdź czy hałasuje, a najlepiej wymień zapobiegawczo jeżeli auto ma powyżej 140tys km. Z xdrivem to koszt około 5000-6000zl. Olej co 10 tys km.

Warto wymienić olej w skrzyni. Dynamiczna wymiana z filtrami około 2000zl. Co 60-80 tys km.

Olej w reduktorze xdrive (o niego warto zadbać bo regeneracja to około 3000-4000zl). Ważne żeby opony były specjalnie dobrane pod xdrive inaczej łatwo go zajechać.

Olej w tylnim dyferencjale.

Jak już będzie na takim serwisie to mogą Ci wymienić płyn hamulcowy i chłodniczy jeżeli nigdy nie było to robione.


I w sumie tyle. Reszta jak w każdym innym dieslu. Turbina, nastawnik turbiny, EGR, DPF jedni przejadą 300 tys i wszystko jest ok, inni co miesiąc są w serwisie.

 


jaki reduktor??

w tej skrzyni biegów wystarczy wymieniać olej statycznie!

  • Moderatorzy
Opublikowano

Poszukaj na necie e84 maintenance schedule.

Oczywiście interwały olejowe 10k km a nie 30 tys. km.

Hamulcowy co 2 lata.

Opublikowano

Reduktor xdrive atc35l, oczywiście przy napędzie sdrive on nie występuje. Nie słyną one z trwałości. Przy niewłaściwym użytkowaniu padają zębatki a to kosztowna zabawa.

Szkrzynie to zwykle zf. W zależności od rocznika 6 albo 8 biegowe. Można robić statycznie ale zalecana jest wymiana dynamiczna z tego powodu że wypłukuje syf który nagromadził się podczas eksploatacji. Szczególnie jeżeli kupujesz auto używane i nie wiesz jak było użytkowane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.