Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ostatnio postawiłem auto (e39 520i 1996) pod domem i stało 2 dni, po tym czasie próbowałem je otworzyć z kluczyka i zamek centralny kompletnie nie reagował, tak samo z otwarciem bagażnika. Posiadam jeden klucz nieoryginalny i odpala on auto ale nie otwiera zamków fizycznych, żadnych. Akumulator jest naładowany (kupiony 3 tyg temu od centry 77Ah), bo do zapalniczki mam włączony woltomierz i pokazuje 12V. Baterie w kluczyku wymieniłem i nadal brak rezultatu. Co mogło spowodować że zamek się nie otwiera zdalnie, pomimo że 2 dni wcześniej działał? Dodam że w tym czasie padał deszcz; i czy jest jakaś możliwość obejścia zamków bez konieczności dzwonienia do ślusarza?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdyby obejście zamka było takie proste to auta szybko by znikały. Kluczyk prawdopodobnie się rozkoszował. Trzeba zakodować ale do tego musisz dostać się do auta.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli posiadasz klucz, który pasuje do zamka to na pewno można przynajmniej bagażnik otworzyć mechanicznie, tzn. bez prądu.
Opublikowano

Jak posiadasz tylko nieoryginalny klucz i tyle, to bardzo słabo. Powinieneś mieć przynajmniej jeden oryginał lub przynajmniej plastikowy wzornik. Wtedy nawet jak padnie centralka, to klucz mechanicznie otwiera drzwi kierowcy.

Jak nie masz kluczyka, to jedne rozwiązanie udać się do ASO z dokumentami (dowód rejestracyjny + dowód osobisty) i na podstawie VIN można chyba zamówić klucz. Zadzwoń do najbliższego ASO i zapytaj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest jeszcze jedna opcja. Potrzebujesz wszystkie szyby? Szyby drzwi można kupić używane za śmieszne pieniądze ;)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano (edytowane)

Jak już tłuc szybę, to tę która nie ma logo BMW. Albo wcześniej poszukaj w sieci szyby z logiem i rokiem zgodnym z resztą szyb.

Jak wszystkie mają i ciężko znaleźć używkę z tym rocznikiem, to można rozważyć przednią, jeśli jest bardzo porysowana.

EDYCJA Tutaj się rozpędziłem i pisałem głupoty o podjechaniu do zakładu z szybami, co nie jest wykonalne bez otwarcia auta.

Edytowane przez NickVolt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym sprawdził napięcie na aku przed wybiciem szyby. Maskę można otworzyć bez problemu z zewnątrz.
Opublikowano

A ten woltomierz to jest wpięty cały czas i świeci?

Spróbuj otworzyć maskę (wyciągasz nerkę bodajże po stronie pasażera) i zmierzyć napięcie akumulatora - "plus" jest pomiędzy żebrami kolektora dolotowego, "minus" to dowolna śruba - np ta na kielichu. Jak będzie mało, to podepnij prostownik.

Rozumiem, że próbowałeś kręcić kluczykami do oporu? Przy mechanicznym otwieraniu trzeba użyć więcej siły niż przy aktywnej centralce. No i druga sprawa, że może pryśnij WD40 do zamka i odczekaj 10 minut, bo jak otwierałeś cały czas z pilota, to zamki mogą być zastane i oporne w użyciu.


Zanim wybijesz szybę, to możesz jeszcze sprawdzić sprawność kluczyka - podjedź do serwisu dorabiającego klucze i niech ci sprawdzą, czy wysyła sygnał (powinni zrobić to za darmo). Przy okazji możesz zapytać o koszt dorobienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ten woltomierz to jest wpięty cały czas i świeci?

Spróbuj otworzyć maskę (wyciągasz nerkę bodajże po stronie pasażera) i zmierzyć napięcie akumulatora - "plus" jest pomiędzy żebrami kolektora dolotowego, "minus" to dowolna śruba - np ta na kielichu. Jak będzie mało, to podepnij prostownik.

Rozumiem, że próbowałeś kręcić kluczykami do oporu? Przy mechanicznym otwieraniu trzeba użyć więcej siły niż przy aktywnej centralce. No i druga sprawa, że może pryśnij WD40 do zamka i odczekaj 10 minut, bo jak otwierałeś cały czas z pilota, to zamki mogą być zastane i oporne w użyciu.


Zanim wybijesz szybę, to możesz jeszcze sprawdzić sprawność kluczyka - podjedź do serwisu dorabiającego klucze i niech ci sprawdzą, czy wysyła sygnał (powinni zrobić to za darmo). Przy okazji możesz zapytać o koszt dorobienia.

Wysyła sygnał czy nie wysyła? Co mu po takiej informacji? Przecież mu go nie zakoduja na nowo bez dostępu do auta. Kluczyk nie oryginalny który nie otwiera zamków rozumię od innego auta z przełożoną stacyjką a wkładki zostały od poprzedniego. Szybę drzwi przednich kupisz za 15zł. Zamów jak dojdzie to młotek i ..... :mrgreen: poza tym my się tu rozwijamy z tematem a to już pewnie dawno nie aktualne jako że brak zainteresowania ze strony ofiary ofiary własnego samochodu :mad2:

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
A ten woltomierz to jest wpięty cały czas i świeci?

Spróbuj otworzyć maskę (wyciągasz nerkę bodajże po stronie pasażera) i zmierzyć napięcie akumulatora - "plus" jest pomiędzy żebrami kolektora dolotowego, "minus" to dowolna śruba - np ta na kielichu. Jak będzie mało, to podepnij prostownik.

Rozumiem, że próbowałeś kręcić kluczykami do oporu? Przy mechanicznym otwieraniu trzeba użyć więcej siły niż przy aktywnej centralce. No i druga sprawa, że może pryśnij WD40 do zamka i odczekaj 10 minut, bo jak otwierałeś cały czas z pilota, to zamki mogą być zastane i oporne w użyciu.


Zanim wybijesz szybę, to możesz jeszcze sprawdzić sprawność kluczyka - podjedź do serwisu dorabiającego klucze i niech ci sprawdzą, czy wysyła sygnał (powinni zrobić to za darmo). Przy okazji możesz zapytać o koszt dorobienia.

Wysyła sygnał czy nie wysyła? Co mu po takiej informacji? Przecież mu go nie zakoduja na nowo bez dostępu do auta. Kluczyk nie oryginalny który nie otwiera zamków rozumię od innego auta z przełożoną stacyjką a wkładki zostały od poprzedniego. Szybę drzwi przednich kupisz za 15zł. Zamów jak dojdzie to młotek i ..... :mrgreen: poza tym my się tu rozwijamy z tematem a to już pewnie dawno nie aktualne jako że brak zainteresowania ze strony ofiary ofiary własnego samochodu :mad2:

Jestem czytam. Spróbuje jeszcze z WD40 do zamka i zobaczymy czy zadziała, przy okazji mam dostęp pod maskę więc sprawdze akumulator ale nie sądzę żeby to był problem. A brak odpowiedzi spowodowany jest tym że wracam do domu stosunkowo późno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuje jeszcze z WD40 do zamka i zobaczymy czy zadziała.

Ustal czy kluczyk pasuje do zamków, ale nie otwiera, czy w ogóle nie możesz przekręcić wkładki w żadną stronę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akumulator w bagażniku, ale pod maską są terminale do ładowania/rozruchu awaryjnego.
Opublikowano
Akumulator w bagażniku, ale pod maską są terminale do ładowania/rozruchu awaryjnego.

To też już odkryłem jakiś czas temu, dlatego nowy akus wleciał.

Opublikowano
czy jest jakaś możliwość obejścia zamków bez konieczności dzwonienia do ślusarza?

ja mialem podobna sytuacje.... klema akumulatora nie stykala z kablem i nie moglem otworzyc auta.

znalazlem info w sieci, ze nalezy wlozyc kluczyk do zamka i go przekrecic tak jakbysmy chcieli otworzyc drzwi. tyle ze nie puszczamy w tym momencie, tylko jedziemy kluczykiem dalej az do oporu. Drzwi powinny sie odryglowac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.