Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od niedawna jestem posiadaczem BMW f30 328i. Od razu wziąłem się za wymianę rozrządu, z panewkami i napędem pompy oleju. Chciałbym trochę pojeździć tym autem i zadbać o nie jak najlepiej, spotykałem się z opiniami żeby nie jeździć na trybie eco, lub comfort tylko na sporcie, rzekomo wtedy jest lepsze smarowanie. Macie jakieś swoje zasady które stosujecie przy codziennej obsłudze auta? Funkcję start/stop też mam wyłączona.
Opublikowano
2012 , 200 000 przebiegu. Rozrząd był jeszcze w niezłym stanie ale łańcuch pompy to już w ostatnim momencie został wymieniony.
Opublikowano

Zmieniać olej co 8tys.

Jak jesteś w trasie i zjeżdżasz na parking/stacje to poczekać aż temp oleju spadnie do ok 90C

Nie pałować na zimnym.

Świece co 30 - 60tys i tyle.


Eco pro to bardziej wpływa na przekazanie napędu/skrzynie bo są mega niskie obroty.

Comfort jest Ok chyba ze jedziesz w terenie górzystym wtedy tez za nisko trzyma obroty i polecam przełączac skrzynie na S.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Chcesz tak to ryzykuj swój silnik. Wiem jak olej wyglada jak go zlewam. W USA wszyscy tak zmieniają. Aso Bawaria tez zaleca co 8kkm.
Opublikowano
Zmieniać olej co 8tys.

 

Bez przesady, 10-12kkm będzie ok.

 

Wszystko zależy od stylu jazdy i jakości oleju. Słaby olej zmieniamy co 8 tys. średni co 10 tys. dobry na pao/estry spokojnie wytrzyma 15 tys. dotyczy umiarkowanego stylu jazdy, jak jeździmy dynamicznie/agresywnie to słaby olej zmieniamy co 6 tys. średni co 8 tys. dobry na pao/estry spokojnie wytrzyma 13 tys. Oczywiście jak chcemy dbac o auto/silnik, aby zrobiło bez problemu kolejne 100 tys. Przed wymianą oleju, jak nie wiemy (nie mamy pewności) jaki olej lał poprzedni właściciel i jak często go wymieniał to płukanka. Można wlać też ceratec jeden z lepiej przebadanych środków (udokumentowane pozytywne działanie) na pewno nie zaszkodzi a pewnie pomoże w lżejszym życiu silnika. No i koniecznie dynamiczna wymiana oleju w automacie. Polecam tez przepłukanie układu zasilającego/wtryskowego AR6400-P (przed wymianą oleju bo syf spłynie do oleju który wymienisz). Przeczyść też przepływkę bo przy tym przebiegu może być już cała usyfiona LIQUI MOLY 4066

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie no, zmieniajmy co 4k. po co ryzykować?

To nie o to chodzi.

Akurat przy 8 tys km olej traci 50% swoich wlasciwosci.

Dlatego 8 a nie 9 czy 4.


Oczywiscie zalezy od stylu jazdy, motogodzin.

Opublikowano
nie no, zmieniajmy co 4k. po co ryzykować?

To nie o to chodzi.

Akurat przy 8 tys km olej traci 50% swoich wlasciwosci.

Dlatego 8 a nie 9 czy 4.


Oczywiscie zalezy od stylu jazdy, motogodzin.

 

Zależy jaki olej !!! Minerał ? - Minerał udający syntetyk ? - Minerał na bazie gtl robiony na syntetyka ? Pełen syntetyk na bazie pao ? Pełen syntetyk na bazie pao + estry ? Pełen syntetyk na estrach + mały dodatek pao ?

Nie wszystkie oleje tracą 50% po 8 tys. zależy od bazy + dodatki, dlatego są robione niezależne analizy i testy, które nam mówią co lać, jak chcemy dobrze dla silnika. No i dlatego są tanie oleje, w średniej cenie i drogie. Choć nie zawsze cena jest wyznacznikiem bo można kupić drogi ale średniej jakość olej i w druga stronę w średniej cenie można kupić dobry olej :cool2: Mam wyżyłowany silnik (stage2) oraz lubię jeździć bardzo dynamicznie :norty: i u mnie dobry olej to podstawa, dlatego temat jest mi dość dobrze znany :idea:

Opublikowano

Boże jak ja lubię takie odpowiedzi - wykład o olejach. Tu chodzi konkretnie o silnik n20/N26 zalecenia są żeby zmieniać olej co 8kkm. Lejesz to co ma normę ll01 i koniec. Nie trzeba się doktoryzować, ani płacić za nie hiper olej. Proste. Olej z filtrem Ok. 200pln + wymiana i to jest taka trochę polisa.


Ten silnik jest wrażliwy na jakość oleju (jak praktycznie każdy silnik bmw ale ten wyjątkowo). Auto cały czas zmienia jego temperaturę wiec degradacja oleju postępuje szybko. Norma jest temperatura 115C żeby oszczędzać paliwo.


Wiec lepiej odpuścić te wszystkie dodatki za miliony monet i zmieniać po prostu co 8kkm.

Opublikowano
Boże jak ja lubię takie odpowiedzi - wykład o olejach. Tu chodzi konkretnie o silnik n20/N26 zalecenia są żeby zmieniać olej co 8kkm. Lejesz to co ma normę ll01 i koniec. Nie trzeba się doktoryzować, ani płacić za nie hiper olej. Proste. Olej z filtrem Ok. 200pln + wymiana i to jest taka trochę polisa.


Ten silnik jest wrażliwy na jakość oleju (jak praktycznie każdy silnik bmw ale ten wyjątkowo). Auto cały czas zmienia jego temperaturę wiec degradacja oleju postępuje szybko. Norma jest temperatura 115C żeby oszczędzać paliwo.


Wiec lepiej odpuścić te wszystkie dodatki za miliony monet i zmieniać po prostu co 8kkm.

 

Sam sobie zaprzeczasz najpierw piszesz, że olej nie ma znaczenia tylko zmieniać co 8 tys z ll01. później piszesz, że ten silnik jest wrażliwy na jakość oleju. Sama norma ll01 nie mówi o jakości oleju tylko o spełnieniu minimalnych wymagań. Nie trzeba się doktoryzować, ale podstawy to wypadało by nać jak się chce inny rad udzielać w temacie olei.

Opublikowano
Boże jak ja lubię takie odpowiedzi - wykład o olejach. Tu chodzi konkretnie o silnik n20/N26 zalecenia są żeby zmieniać olej co 8kkm. Lejesz to co ma normę ll01 i koniec. Nie trzeba się doktoryzować, ani płacić za nie hiper olej. Proste. Olej z filtrem Ok. 200pln + wymiana i to jest taka trochę polisa.


Ten silnik jest wrażliwy na jakość oleju (jak praktycznie każdy silnik bmw ale ten wyjątkowo). Auto cały czas zmienia jego temperaturę wiec degradacja oleju postępuje szybko. Norma jest temperatura 115C żeby oszczędzać paliwo.


Wiec lepiej odpuścić te wszystkie dodatki za miliony monet i zmieniać po prostu co 8kkm.

 

Sam sobie zaprzeczasz najpierw piszesz, że olej nie ma znaczenia tylko zmieniać co 8 tys z ll01. później piszesz, że ten silnik jest wrażliwy na jakość oleju. Sama norma ll01 nie mówi o jakości oleju tylko o spełnieniu minimalnych wymagań. Nie trzeba się doktoryzować, ale podstawy to wypadało by nać jak się chce inny rad udzielać w temacie olei.



Producent zaleca ll01 i tyle, dzieki temu nie trzeb się doktoryzować bo producent to sprawdził co jest Ok dla tego silnika. Co do jakości miałem na myśli to ze wraz z przebiegiem olej się zużywa i traci właściwości czyli jakość smarowania spada. Stad biorą się problemy z silnikiem. W bmw olejem jest sterowane sporo mechanizmów. Wiec przy pogorszeniu jego parametrów zaczynaja się problemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.