Skocz do zawartości

Stukanie przy rozgrzanym silniku M52B28TU


smokemk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam E34 z silnikiem M52B28TU po swapie który był robiony nie dawno. Silnik pochodzi z BMW E39 i juz przy zakupie były te stuki słyszalne ale stwierdziliśmy z mechanikiem że da się to ogarnąć przed swapem a cena jest atrakcyjna więc silnik zakupiłem i wsadziłem do mojego E34. Problem próbujemy rozwiązać od Marca bieżącego roku. Cały silnik przekopany, sporo kasy wsadzone a problem nadal jest i wszyscy rozkładają ręce.

Sprawdzone i wymienione rzeczy:

-Nowe panewki

-Nowe szklanki przy okazji wałek wydechowy (był lekko porysowany)

-Sprawdzona kompresja (wzorowa)

-Sprawdzone ciśnienie oleju (przy czujniku ciśnienia wzorowe w innym miejscu lekko za małe)

-Podmieniona dwumasa (dzwięk najgłośniej słychać przy łączeniu silnika ze skrzynią)

-Cały dolot uszczelniony wraz z Disą plus inny kolektor dolotowy

-Sprawdzony rozrząd wraz z Vanosami wszystko w dobrym stanie

-Odpinany każdy wtrysk po kolei zero efektu

-Sprawdzone cylindry i luz na tłokach

-Świece wymienione i dokręcone poprawnie żadna nie pękła ani nic z tych rzeczy

-Sprawdzony kolektor wydechowy (szczelny)

-Wymienione łożysko które jest za dwumasą na wale korbowym

-Nowe sprzęgło i docisk

Niedawno wymieniłem olej z 10W40 na 5W40 Motul X-Cess 8100 i zastosowałem dwie płukanki ze względu na objaw zaniżonego ciśnienia oleju niestety nic to nie dało. Prosze o jakąkolwiek pomoc bo już brakuje pomysłów gdzie szukać.

W ostatnim czasie z pojedynczego stukania zmieniło się tak jakby w podwójne w linkach poniżej są filmiki przed zmianą dzwięku i po.

Pojedyncze stukanie :


Stukanie podwójne :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju w miejscu czujnika ciśnienia wzorowe dzisiaj podpinałem. Zrobiłem płukankę ropa jak polecił mi znajomy. Efektu brak ani lepiej ani gorzej. Chodzi ci o zaworek ten w podstawie filtra ? Filtr oleju zawsze jest pełen oleju w moim i przypadku i najgorsze i najlepsze w tym wszystkim że nie klepie mi na zimnym zazwyczaj powoli zaczyna jak wskaźnik temperatury przekroczy niebieskie pole i olej jest coraz bardziej nagrzany jak już się nagrzeje to klepie jak szalony. Jak dodam gazu klepanie przyspiesza wraz z obrotami, nie pomaga ani wciśniecie sprzęgła ani nic. Już nie mam siły tyle czasu walczę i nic. Forum przekazane wszystkie razem z zagranicznymi i zero odpowiedzi u mechaników widzę tylko rozłożone ręce nikt nic nie wie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chodzi mi o zawór w pompie oleju

https://oryginalne-czesci.pl/zawor-sterujacy-pompy-oleju-bmw-m50-m52,id748.html

jak i stan samej pompy.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.